• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سئول میزبان کنفرانس بین المللی راه آهن اوراسیا

  • کد خبر : 30979
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
سئول میزبان کنفرانس بین المللی راه آهن اوراسیا
وزارت زمین ، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در چند ماه آینده نشست بین المللی ســــازمــــان هــمـــکـــــاری راه آهـــن‌هــــــا را در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا میزبانی می کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، چهل و نهمین نشست سالانه این سازمان قرار است ۱۸-۱۵ ماه ژوئن در سطح وزرا  در سئول، پایتخت کره جنوبی، برگزار شود.

این سازمان که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده است،سیاست‌های مربوط به راه‌آهن را هماهنگ می‌کند و بر استانداردهای مربوطه به راه آهن در بین کشورهای اوراسیا نظارت دارد.

کره شمالی در سال ۲۰۱۸ میلادی به عضویت این سازمان درآمد.

گفتنی است در این نشست که بیش از ۲۰۰ تن از وزرای صنعت حمل و نقل  از کشورهای مختلف جهان حضور می یابند به دنبال توسعه روابط کشورهای عضو این سازمان و پیشبرد همکاری برای توسعه حمل و نقل ریلی از شمال شرق آسیا به اروپا است.

ســــازمــــان هــمـــکـــــاری راه آهـــن‌هــــــا یک سازمان بین‌المللی تخصصی است که در جریان اجلاس وزیران حمل‌ونقل در شهر صوفیه (بلغارستان) تاسیس شد.

اعضای این سازمان، وزارتخانه‌های حمل‌ونقل یا ارگان‌های دولتی مجری حمل‌ونقل ریلی از ۲۵ کشور جهان می‌باشند.

به گزارش ایرنا، در دانش جغرافیا و علوم سیاسی، به سرزمین ادامه‌داری که دو قاره اروپا و آسیا را دربر می‌گیرد، اصطلاحأ اوراسیا گفته می‌گویند. در دروس برخی کشورها، اوراسیا به عنوان بزرگ ترین قاره در بین ۵ یا ۶ قاره جهان شناخته می‌شود. بخش بزرگ اوراسیا در نیم‌کره‌های شمالی و شرقی قرار دارد.

مرزهای اوراسیا شاما: اقیانوس آرام در شرق، اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا، مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30979

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.