• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ساخت راه‌آهن سریع‌السیر قم_اراک با فاینانس ایتالیایی در سال 97

  • کد خبر : 4000
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
ساخت راه‌آهن سریع‌السیر قم_اراک با فاینانس ایتالیایی در سال 97

0 (0) به گزارش خبرنگارراه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، 61 واگن قطار مسافری که شامل 19 واگن چهار تخته درجه، 12 واگن 4 تخته درجه یک بازسازی شده، 7 واگن خدماتی بازسازی شده، 2 رام چهار سالن قطار ریلباس راه‌‌آهن، 4 واگن درجه یک 6 تخته و 7 واگن اتوبوسی آلمانی امروز […]

0
(0)

به گزارش خبرنگارراه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، 61 واگن قطار مسافری که شامل 19 واگن چهار تخته درجه، 12 واگن 4 تخته درجه یک بازسازی شده، 7 واگن خدماتی بازسازی شده، 2 رام چهار سالن قطار ریلباس راه‌‌آهن، 4 واگن درجه یک 6 تخته و 7 واگن اتوبوسی آلمانی امروز (یکشنبه 27اسفند) به بخش ریلی مسافری اضافه شد.

بر اساس این گزارش سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه بر اساس اسناد مشخص و حسابرسی شده، 750میلیارد تومان دولت به صورت غیر مستقیم یارانه در حوزه مسافری هزینه‌ کرده است، گفت: به طور میانگین به ازای هر مسافر حدود 30 هزار تومان یارانه در حوزه ریلی پرداخت شده و این گزارش به صورت کاملا آنالیز شده ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش و همت دولت این بوده که صنعت حمل و نقل مورد حمایت قرار گیرد و رشد یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال 89 تا سال 95 حمل ونقل عمومی با کاهش سهم جابه جایی مواجه بوده است، گفت: استفاده از خودروهای شخصی در طی این‌ سالها بسیار بیشتر از حمل ونقل عمومی مورد اقبال بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در سال 96 برای اولین بار پس از چند سال اخیر در حوزه حمل و نقل شاهد رشد مسافری بودیم که به طور کل، مسافران ریلی 6 درصد و مسافران حومه‌ای 17درصد افزایش داشته است.

محمدزاده در ادامه به برنامه توسعه طرح‌ها اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم در سال 96 قرارداد برقی کردن تهران مشهد را منعقد کنیم و ال‌سی نقدینگی این طرح گشایش یابد.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار میلیارد تومان برای گشایش ال‌سی نقدینگی این طرح برگزار شده است.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم طرح‌های عملیاتی این پروژه در شرکت راه‌‌آهن در سال آینده با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

وی تاکید کرد: حدود 2 هزار میلیارد دلار در این سند در راستای بندهای 22 سیاست‌های ابلاغی هزینه شده و امیدوار هستیم مطابق برنامه ششم توسعه بتوانیم این اقدامات مهم را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر عامل راه‌آهن یادآور شد: با اجرای این پروژه می‌توانیم سرعت قطار را به 200 کیلومتر و حمل مسافر را به 20 میلیون نفر در سال افزایش دهیم.

محمدزاده در ادامه به پروژه سریع‌السیر راه‌آهن تهران_ قم_ اصفهان اشاره کرد و گفت: در این پروژه سریع‌السیر حدود 13.6 میلیارد یوان هزینه شده و امیدوار هستیم عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری در سال جدید ادامه یابد.

وی افزود: ساخت راه‌آهن سریع‌السیر قم_اراک نیز با فاینانس ایتلیایی در سال 97 آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای این پروژه حمل‌ونقل ریلی بین تهران، فرودگاه امام، قم و اصفهان توسعه پیدا می‌کند و منابع مالی این پروژه در بودجه سال 97 پیش‌بینی شده و طی قراردادی بین ایران و راه‌آهن ایتالیا منعقد شده در سال 97 شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

محمدزاده با اشاره به امضای قرارداد خرید 450 ریل‌باس میان ایران و کره‌جنوبی با فاینانس 700 میلیون یورویی گفت: در صورت واردات کامل تمامی 450 دستگاه ظرفیت صندلی در این قطارها به 80 میلیون می‌رسد.

وی افزود: طی چهارسال‌ آینده تمامی این واگن‌ها به قطارهای حومه‌ای افزوده می‌شود و ظرفیت حمل ونقل حومه‌ای را ایران به 80 میلیون نفر افزایش می‌دهد البته این قطارها ظرفیت 300میلیون صندلی را دارد که به زودی اقدامات آن نیز انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به ارائه خدمات مسافری و توسعه مفاهیم TOD در سال 97 گفت: در سال 97 تفاهم‌نامه‌ای بین راه‌آهن و استانداری اهواز منعقد می‌شود تا ایستگاه راه‌‌آهن اهواز به روش DOT از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی تاکید کرد: سعی داریم در ایستگاه اهواز مجموعه‌ای خدمات شهری، و مسافری و گردشگری در ایستگاه راه‌آهن اهواز طراحی و اجرا شود.

وی یادآور شد:‌اجرای این پروژه در شهرهای ورامین، تهران، قم، قزوین، هشتگرد و سایر شهرهای دیگر در حال پیگیری است که امیدواریم در سال 97 به مرحله اجرایی برسد.

محمدزاده در ادامه به بخش حمل‌ونقل ریلی باری در سال 96 اشاره کرد وگفت‌: در بخش حمل ونقل ریلی بالا رشد 10 درصدی در تن کیلومتر شاهد بودیم و توانستیم حمل بار را به 30 میلیارد تن کیلومتر در این سال برسانیم.

وی یادآور شد: در سال 92 میزان حمل بار 22.7 میلیارد تن کیلومتر و در سال 95 به 27 میلیارد تن کیلومتر و در سال 96 به 30 میلیارد تن کیلومتر برسانیم.

محمدزاده در ادامه به برنامه‌های سال 97 اشاره کردو گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا سهم حمل بار در بخش ریلی را به 40 میلیارد تن کیلومتر برسانیم.

وی یادآور شد: ستاد سفرهای نوروزی ریلی تا شانزدهم فروردین ماه به صورت 24 ساعته فعال است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.