• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ساخت راه آهن بوشهر سال ۱۴۰۰ سرعت می‌گیرد

  • کد خبر : 31403
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
ساخت راه آهن بوشهر سال ۱۴۰۰ سرعت می‌گیرد
وزیر راه و شهرسازی معتقد است راه آهن بوشهر-شیراز- یکی از طرح‌های مهم وزارتخانه‌اش است و با تامین مالی انتظار است ساخت آن سال ۱۴۰۰ سرعت بگیرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خارگ نیوز، جلسه شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس جلسه، استانداربوشهر و مدیران کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در منطقه ویژه پارس جنوبی تشکیل شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این نشست گفت: تلاش برای استفاده از فرصت بازار سرمایه و تامین مالی پروژه زیرساختی نتیجه داده  از ۲۱ طرح تعریف شده پنج تا ۶  طرحی که به آن‌ها مجوز داده شده یکی طرح راه آهن بوشهر – شیراز است که با تامین مالی انتظار داریم روند اجرای آن در سال ۱۴۰۰ سرعت پیدا کند.

اسلامی افزود: راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه از جمله طرح‌های مهم راه و شهرسازی است که بهره برداری از آن به شکوفایی منطقه منجر خواهد شد.

 

او  بیان کرد: همچنین اکنون خط آهن جدیدی از مرز پاکستان به سمت کراچی- شلمچه و عراق در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین زمینه افزون بر انجام مطالعه این طرح باید برای سرمایه گذاری آن نیز یک مدل فنی و مالی خلق کنیم که در دستور کار قرار دارد.

اسلامی عنوان کرد: تلاش می‌شود با سرمایه گذاری مناسب شبکه ریلی کشور در نوار ساحلی جنوب به سرانجام برسد و استفاده شود.

بیشتر روستا‌ها و شهر‌های استان بوشهر نوسازی شده اند

او در خصوص بازآفرینی شهری و نوسازی شهر‌ها و روستا‌ها بیان کرد: این باعث خرسندی است که به معنای واقعی کلمه بیشتر روستا‌ها و شهر‌های استان بوشهر نوسازی شده اند و تلاش می‌شود به جایی برسیم که هیچ جای فرسوده و آسیب پذیر به لحاظ فنی و اجتماعی در شهر‌ها و روستا‌های کشور نباشد.

اسلامی با بیان اینکه توسعه کشور با تلاش‌های بی وقفه امکان پذیر است، افزود: اقدام‌های شایسته و امید آفرینی بنیاد مسکن در استان بوشهر قابل تحسین است و با این روند کار، این استان می‌تواند به عنوان پرچمدار و پیشرو در بهسازی و محقق کننده برنامه‌های نوسازی مطرح باشد.

وی یادآورشد: اقدام‌های بسیار خوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان بوشهر انجام شده که باید سرعت بیشتری پیدا کند تا مراسم تحویل واحد‌های مسکونی با کیفیت به مردم هر چه زودتر برگزار شود.

بیشتر فرودگاه‌ها درآمدی ندارند

وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری فرودگاه‌های وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت نفت سال‌ها این مساله را پی‌گیری می‌کرد، اما وزارت راه و شهرسازی این مساله را نمی‌پذیرفت، اما در یک سال گذشته شرکت فرودگاه را متقاعد کردیم که این حرف وزارت نفت در این خصوص که کار این وزارت خانه فرودگاه و پرواز نیست خردمندانه است.

وی ادامه داد: نگرانی شرکت فرودگاه در این خصوص مسائل مالی و هزینه‌ای است، چون فرودگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد که بیشتر هزینه‌ای هستند و درآمدی ندارند، ولی این فرودگاه، چون برای مردم جنوب و صنعت نفت است اهمیت دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم نقل و انتقال آن صورت گیرد و از این پس شاهد یک ساماندهی و ارتقای وضعیتی در این خصوص باشیم.

اسلامی اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود با تعریفی که از فرودگاه جدید بوشهر شده نیز گام موثرتری برای پیشبرد برنامه‌های توسعه حمل و نقل استان برداشته شود.

او در خصوص هواشناسی هم گفت: امروز سازمان هواشناسی کشور مانند سال‌های قبل نیست و اعتمادی که مردم به پیش بینی‌های این سازمان دارند بیشتر شده و هیچ غافل‌گیری در گزارش‌های این سازمان در خصوص آب و هوا نداشته ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.