• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن در داخل با فاینانس ۷۲۰ میلیون یورویی کره

  • کد خبر : 1529
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن در داخل با فاینانس ۷۲۰ میلیون یورویی کره

0 (0) معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه واگن مسافری ریل‌باس توسط ایریکو و شرکت هیوندای روتم به صورت مشارکتی برای شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود، گفت: شرکت قطارهای حومه‌ای که ۱۰۰ درصد دولتی است مالک ریل‌باس‌ها خواهد بود. منبع: فارس سعید محمدزاده امروز در حاشیه انعقاد قرارداد ۴۵۰ دستگاه مسافری ریل‌باس […]

0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه واگن مسافری ریل‌باس توسط ایریکو و شرکت هیوندای روتم به صورت مشارکتی برای شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود، گفت: شرکت قطارهای حومه‌ای که ۱۰۰ درصد دولتی است مالک ریل‌باس‌ها خواهد بود.
منبع: فارس

سعید محمدزاده امروز در حاشیه انعقاد قرارداد ۴۵۰ دستگاه مسافری ریل‌باس بین راه‌آهن ایران، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) و شرکت هیوندای روتم کره‌جنوبی اظهارداشت: این قرارداد برای خرید ۴۵۰ دستگاه ریل‌باس برای ناوگان قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای و انتقال سفرهای جاده‌ای به ریل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه اولین اقدام جدی برای تأمین ناوگان قطارهای حومه‌ای است، گفت: امیدواریم این قرارداد زودتر اجرا شود، مدت مذاکرات قرارداد یک سال است و در حال پیگیری هستیم. سهم این قرارداد برای طرف ایرانی نسبت به سهم قرارداد قبلی (۱۵۰ دستگاه واگن) بیشتر است.

محمدزاده با بیان اینکه این قرارداد براساس فاینانس کره‌جنوبی اجرا می‌شود، اظهارداشت: ۷۵۰ میلیون یورو ارزش این قرارداد است و در قالب فاینانس کره جنوبی تأمین مالی می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ۷۰ میلیون صندلی در سال با تکمیل این قرارداد به ناوگان ریلی افزوده می‌شود، گفت: مدت زمان اجرای پروژه ۷۸ ماه است و اولین ست آن در کمتر از ۱.۵ سال آینده تحویل راه‌آهن می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه این قرارداد در راستای سیاست‌های برنامه ششم مبنی بر توسعه ریلی و تشکیل قطارهای حومه‌ای است، افزود: انتقال دانش فنی از سوی سازنده تجهیزات کره‌ای انجام می‌شود و ایریکو لیسانس ساخت را از شرکت هیوندای کره دریافت می‌کند.

وی گفت: مالک ریل‌باس‌ها راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و دولت خواهد بود و پس از تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای مدیریت ناوگان بر عهده ما است که با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی این قطارها سیر داده می‌شود.

محمدزاده تاکید کرد: شرکت قطارهای حومه‌ای ۱۰۰ درصد دولتی است و مدیریت حمل و نقل حومه‌ای را بر عهده دارد اما بهره‌برداری از این قطارها با مدیریت ما توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای نهایی شده است و امیدواریم در ماه جاری با امضای وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تکمیل شود.

محمدزاده اضافه کرد: همه ۴۵۰ دستگاه واگن در داخل و در خط تولید ایریکو ساخته می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.