• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت- آستارا

  • کد خبر : 4273
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت- آستارا

0 (0) در حضور رئیسان جمهور ایران و‌ آذربایجان؛ تهران و باکو ۸ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند/ سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت- آستارا جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همزمان با سفر رسمی دکتر حسن روحانی به باکو، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضا کردند. به گزارش پایگاه […]

0
(0)

در حضور رئیسان جمهور ایران و‌ آذربایجان؛

تهران و باکو ۸ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند/ سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت- آستارا

نشستجمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همزمان با سفر رسمی دکتر حسن روحانی به باکو، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نفل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این اسناد همکاری با هدف توسعه بیش از پیش روابط تهران و باکو، پس از مذاکرات فشرده رئیسان جمهوری دو کشور و در حضور آنان، به امضاء مقامات عالی رتبه ایرانی و آذربایجانی رسید.

برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه زنان و خانواده، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش و جوانان، برنامه مبادلات فرهنگی میان ایران و آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری‌های بهداشتی و درمانی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه مشترک بلوک های اکتشاف نفتی در دریای خزر، یادداشت تفاهم در زمینه تقویت همکاری‌های صنعتی، یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی و موافقتنامه سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت-آستارا، هشت سندی است که میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در صدر یک هیات بلند پایه، وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

وی پیش از سفر به باکو نیز در سفری دو روزه در عشق آباد با قرباقلی وردی محمد اف همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان سفر رئیس جمهوری ۱۳ سند همکاری بین مقامات عالی ایران و ترکمنستان در عشق آباد به امضا رسید.

افتتاح کارخانه خودروسازی مشترک آذرماش – ایران خودرو، افتتاح پروژه ریلی آستارا و افتتاح مرکز برق از برنامه های سفر دکتر روحانی به جمهوری آذربایجان است.

همچنین در این سفر، سند همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز دریای خزر امضاء می‌شود که سند مهمی در راستای توسعه روابط اقتصادی تهران – باکو است.

«محمدجواد ظریف» وزیرامور خارجه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت، «عباس آخوندی» ‌وزیر راه و شهرسازی، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی و «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

سفر به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در ایام نوروز، نخستین دور از سفرهای منطقه ای حسن روحانی رئیس جمهوری در سال ۱۳۹۷ محسوب می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.