• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری آذربایجان برای اتصال راه‌آهن رشت به آستارا

  • کد خبر : 15753
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری آذربایجان برای اتصال راه‌آهن رشت به آستارا

0 (0) رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد؛ سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری آذربایجان برای اتصال راه‌آهن رشت به آستارا رئیس مجمع نمایندگان گیلان اتصال کریدور شمال به جنوب را برای مردم بسیار بااهمیت دانست و گفت: محقق شدن این پروژه باعث پیشرفت اقتصادی منطقه می‌شود که در این زمینه کشور آذربایجان قول سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون […]

0
(0)

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد؛
سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری آذربایجان برای اتصال راه‌آهن رشت به آستارا

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اتصال کریدور شمال به جنوب را برای مردم بسیار بااهمیت دانست و گفت: محقق شدن این پروژه باعث پیشرفت اقتصادی منطقه می‌شود که در این زمینه کشور آذربایجان قول سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی‌الله داداشی امروز در نشست خبری با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای اجرایی کردن شعار سال یعنی رونق تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید موانع و راه‌های انجام شدن آن مشخص شود که برای انجام این کار باید مجلس با تشکیل یک کمیسیون و دولت با تشکیل یک کارگروه برای تحقق رونق تولید تلاش کنند.

وی با درخواست از دولت برای تشکیل یک کارگروه ویژه گفت: وقتی به کمک دولت و مجلس موانع موجود بر سر راه رونق تولید در کشور شناسایی شد دولت باید با تشکیل یک کارگروه ویژه برای حل این موانع تلاش کند تا به مرحله عمل برسد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه بر سر رونق تولید مشکل قانونی وجود دارد، تصریح کرد: ما در کشور از قوانین متعددی در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی و صنعت داریم و باوجود مشکلات قانونی در راه رونق تولید هیچ خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد و در تلاشیم این مشکلات را رفع کنیم.

داداشی یکی مشکلات در حوزه صنعت را نرخ سود تسهیلات بانکی دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت‌گران ‌واحدهای تولیدی دادن تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد است بنابراین صنعت‌گران باید از وام‌های ارزان‌قیمت استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت دقیق مجلس مانع دور زدن قانون می‌شود، تصریح کرد: ‌نمایندگان مجلس ابزارهای مختلفی مانند تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص دارند تا بتوانند مانع دور زدن قانون در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی شوند که با پیام مقام معظم رهبری در رابطه با رونق تولید این امر در مجلس شورای اسلامی با نظارت بیشتری انجام خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره راهکار مجلس برای پیشبرد راهبردهای گام دوم انقلاب بیان کرد: بیانیه گام دوم یک زندگی جدید را برای انقلاب روشن کرده و به همین دلیل در کمیسیون‌های مجلس طرح‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشت، آموزش، فرهنگی در حال تدوین است که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد.

داداشی مهم‌ترین دستاورد سفر به آذربایجان را رایگان کردن ویزای آذربایجان برای مردم دانست و گفت: با رایزنی‌های مختلف در کشور آذربایجان برای حل مشکل ویزای آذربایجان برای مردم توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم که با تلاش مسؤولان، دولت آذربایجان ‌قول‌های مثبتی برای حل این مشکل داده است و قرار بر این شد تا در سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران این امر محقق شود.

وی اتصال کریدور شمال به جنوب را برای مردم بسیار بااهمیت دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم گیلان اتصال راه‌آهن رشت به آستارا است که در صورت محقق شدن باعث پیشرفت اقتصادی منطقه می‌شود که در این زمینه کشور آذربایجان قول سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را داده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت گردشگری در شهرستان آستارا تصریح کرد: ما در شهرستان آستارا جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی ازجمله آبشار لاتون و گردنه حیران را داریم که زیرساخت آبشار لاتون از سال‌ها قبل انجام‌شده تا راه دسترسی به آن را آسان کنیم تا گردشگران از ظرفیت‌های این شهرستان استفاده کنند.

داداشی با اذعان به اینکه با دیوار سازی رودخانه مرزی آستارا مشکل در این شهرستان حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سیل در این رودخانه برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود که با دیوار سازی این مشکل حل خواهد شد.

وی دیوار سازی رودخانه‌های مرزی را بسیار دشوار عنوان کرد و گفت: ۵۰ سال از آخرین لایروبی این رودخانه می‌گذرد و برای دیوار سازی و لایروبی رودخانه مرزی آستارا تمام مجوزها از وزارت نیرو و کشور آذربایجان گرفته‌شده و دو مرحله از آن انجام‌شده است که به‌زودی مرحله سوم آن انجام می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.