• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

سفرهای رایج در سال ۲۰۲۰

  • کد خبر : 23213
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
سفرهای رایج در سال ۲۰۲۰
با تغییر قرن، نه تنها نسل جدیدی از مسافران به وجود آمده بلکه این مسافران به تغییرات اقلیمی و مسئولیت خود در برابر رد پای کربنی که به جا می‌گذارند آگاهند. همچنین به دلیل برکسیت و عوامل اقتصادی دیگر، مردم دیگر کمتر به سفر به کشورهای گران قیمت و مملو از توریست اروپا فکر می‌کنند و اغلب به فکر مکان‌های بکر و کمتر شناخته شده هستند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از چمدان، در ادامه به مواردی که در سال ۲۰۲۰ مد می‌شوند اشاره می‌کنیم:

۱.سفر فضایی
زمان آن رسیده است که ویرجین گلکتیک افراد عادی را به یک گردش ۹۰ دقیقه به مدار های زمین در فضا ببرد. در تابستان ۲۰۱۹، این شرکت اولین فرودگاه خود به نام اسپیس پورت را در آمریکا راه انداری کرد که در آن جا به افراد تازه وارد آمادگی های لازم را برای پرواز می دهند. جف بروس، موسس آمازون، امیدوار است که بتواند در سال ۲۰۲۰ اولین پروازهای هواپیمای جدیدش به همراه خدمه مخصوص را به فضا بفرستند تا در آینده نزدیک بتواند توریست هایی از مردم عادی را نیز با این هواپیما به فضا ببرد.
اسپیس ایکس در حال برنامه ریزی است تا میلیونری ژاپنی را در سال ۲۰۲۳ به سفری دور ماه ببرد و در سال ۲۰۲۵ انسان ها قادر خواهند بود از اولین هتلی که در فضا ساخته شده دیدن نمایند. این هتل که فقط برای اهداف تجاری و توریسم ساخته می شود ایستگاه فضایی گردان ون براون نام دارد و رستوران و اقامت گاه هایی شخصی برای فروش خواهد داشت.

۲.هتل‌های وگان
جامه وگان معتقدند اگر تا سال ۲۰۵۰ همه افراد در دنیا وگان شوند، جان ۸ میلیون انسان نجات پیدا خواهد کرد و ۷۵ درصد از گازهای گلخانه ای کاسته خواهد شد. همانطور که اعضای این جامعه در حال گسترش است، تقاضا برای هتل هایی که به این افراد سرویس می دهند نیز در حال رشد است. هتل ساورسا ۱۸۷۵، که در ماه ژوئن در بریتانیا افتتاح شد، هتلی با ۱۱ اتاق است که در آن هیچ ملافه پشم، پر و یا ابریشمی وجود ندارد و تمام غذاها در رستوران آن بر پایه گیاهی است.
وگان (vegan) فردی است که از خوردن و استفاده از محصولات حیوانی پرهیز می‌کند. اصلی‌ترین انگیزه وگانیسم (veganism) کاهش آسیب رساندن به موجودات زنده است. اما وگان‌ها چه می‌خورند؟ تفاوت وگان‌ها با گیاه‌خواران این است که وگان‌ها علاوه بر گوشت، سایر محصولات حیوانی را هم نمی‌خورند، مانند تخم‌مرغ، لبنیات، عسل و مربایی که حاوی ژلاتین (پروتئینی حاصل از فراورده‌های حیوانی) است.
همچنین وگان‌ها غذاهایی که که با استفاده از محصولات حیوانی فراوری شده‌اند را نیز نمی‌خورند. مثلا، آنها شکر نمی‌خورند زیرا برخی از تصفیه‌کننده‌ها از خاکستر استخوان (حاصل از سوزاندن استخوان حیوانات) به عنوان تصفیه‌کننده برای تولید نیشکر سفید استفاده می‌کنند.
وگان‌ها علاوه بر رژیم غذایی گیاهی، از خریدن و پوشیدن لباس‌های چرمی، پشمی، خز یا ابریشم، خودداری می‌کنند. استفاده از لوازم خانگی، لوازم خواب و سایر اقلام خانه که از این مواد درست شده باشند نیز ممنوع است.
وگان‌ها حتی مراقب هستند که از موادی مانند صابون، محصولات زیبایی، مواد آرایشی و محلول‌های شستشودهنده که روی حیوانات آزمایش شده‌اند و موادی مانند موم و لانولین(ماده‌ای مومی شکل از پشم گوسفند) که حاوی ترکیبات حیوانی هستند، استفاده نکنند.

۳. موج سواری
موج سواری برای بار اول در سال ۲۰۲۰ در بازی های المپیک ژاپن حاضر خواهد شد. این اتقاق سبب جلب توجه به این ورزش شده است. شرکت های بسیاری شروع به تولید لباس های این ورزش کرده اند و خدمات توریستی به وجود آمده اند که افراد را برای تورهای موج سواری به سفرهای یک هفته ای می برند. شرکت هایی همچون ویوگاردن اقدام به ساخت پارک های موج سواری کرده اند که در آنها موج هایی تا ۱۰۰۰ تیوب در ساعت تولید می کنند.

۴. سفر بیشتر، پرواز کمتر
با توجه به سخنرانی گرتا تانبرگ (gareth thunberg)، نوجوان فعال محیط زیست، امسال افراد زیادی نسبت به تعداد سفرها و مکان هایی که به آنها پرواز می کنند احساس مسئولیت کردند. در نتیجه انتظار می رود افراد دوباره به سفر کردن با قطار روی آورند. TGV  که یک شرکت حمل و نقل ریلی اروپایی است از افزایش ۳۰ درصدی سفر با قطار از پاریس به شهر های مختلفی در سوئیس خبر داد. حتی هواپیمایی هایی مانند KLM  از افراد می خواهند که کمتر سفر کنند.

۵.خانه – هتل
با افزایش گستره فعالیت پلتفرم ایر بی ان بی و هتل هایی که در پی انتقال حس محلی بودن به مسافران را هستند، زیاد شدن هتل هایی که به شکل خانه طراحی شده اند اتفاقی دور از ذهن نیست. شرکت هایی همچون دومیو، در آمریکا و لندن خانه هایی را طراحی کرده اند که کاملا با وسایل لوکس مجهز شده اند و خدمت رسانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته دارند. همچنین شرکت ویو که در لندن، پاریس و لس آنجلس خانه هایی برای رزرو دارد، ترانسفر فرودگاهی ارائه می دهد و یخچال را با موارد غذایی دلخواه شما قبل از رسیدنتان پر می کند و با وجود افرادی که به صورت تخصصی منزل را تمیز می کنند دیگر نیاز نیست خودتان کاری انجام دهید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.