• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سهمیه قطار محلی سمنان مشهد جابجا شد

  • کد خبر : 3025
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
سهمیه قطار محلی سمنان مشهد جابجا شد

0 (0) سهمیه قطار محلی سمنان مشهد جابجا شد مدیرکل راه‌آهن شمال شرق گفت: سهمیه قطار محلی سمنان مشهد با همان کرایه به قطار جامع تهران مشهد که ساعت ۸ صبح به سمنان می رسد منتقل شد به گزارش گروه اقتصادی قومس به نقل از خبرگزاری تکابن24، فرشاد زادخور در پنجاه و چهارمین جلسه شورای […]

0
(0)

سهمیه قطار محلی سمنان مشهد جابجا شد

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق گفت: سهمیه قطار محلی سمنان مشهد با همان کرایه به قطار جامع تهران مشهد که ساعت ۸ صبح به سمنان می رسد منتقل شد

به گزارش گروه اقتصادی قومس به نقل از خبرگزاری تکابن24، فرشاد زادخور در پنجاه و چهارمین جلسه شورای مشورتی در خانه مردم در خصوص دلایل حذف قطار محلی سمنان به مشهد اظهار داشت: استقبال از قطار محلی سمنان مشهد بیشتر در فصل سفر و آخر هفته صورت می گرفت و در میانه هفته و فصل غیر سفر مسافران کمی داشت که باعث ضرر شرکت خصوصی بود.

زادخور به ضریب کمتر از 45 درصد اشغال قطار مسافربری و ضرر آن برای بخش خصوصی تاکید کرد و از جابجایی این قطار به این دلیل با همان شرایط و قیمت، با قطار تهران مشهد خبر داد و گفت: با حذف قطار محلی سمنان به مشهد و انتقال سهمیه آن به قطار تهران مشهد که ساعت 8 صبح به ایستگاه سمنان میرسد، مردم استان می توانند با همان هزینه قطار محلی، از قطار جامع تهران به مشهد استفاده نمایند.

وی در خصوص نگرانیها از بابت تکمیل ظرفیت این قطار در پایتخت بیان داشت: یک سوم ظرفیت این قطار به عام اختصاص دارد و دو سوم آن به استان سمنان که در صورت عدم خرید تا روز قبل حرکت، قابل فروش به عام خواهد بود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق در خصوص پیگیری برقراری مجدد قطار محلی سمنان مشهد تصریح کرد: فعلا در زمستان و در فصل غیر سفر بدلیل استقبال کم، حرفی برای دفاع از قطار محلی نداریم انشاالله در فصل سفر و افزایش مسافران دوباره در جهت تثبیت قطار محلی سمنان به مشهد تلاش خواهیم کرد.

زادخور در خصوص تاخیر در بهره برداری از زیرگذر و پله برقی ایستگاه راه آهن سمنان از بدقولی پیمانکار پروژه فوق بدلایل مالی اظهار نگرانی کرد و گفت: قرارداد ستاد مرکزی راه آهن کل کشور با پیمانکار غیربومی بسته شده که متاسفانه پیمانکار حفاریها را انجام داده و در مرحله تزیئنات و نازک کاری بدلیل شرایط مالی این پروژه متوقف گردید.

وی افزود: پروژه پله برقی سمنان از دو بعد مکانیکی و عمرانی تشکیل شده که در مرحله مکانیکی خرید آن از چین انجام و در سمنان وصول شد ولی در بحث عمرانی کار به کندی انجام می شود.

زادخور با انتقاد از عدم تربیت پیمانکاران قوی در استان گفت: انتظار داریم که مسئولین اجازه ندهند از پیمانکاران غیر بومی در استان استفاده شود و انگیزه فعالیت پیمانکاران بومی را فراهم آورند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق در ادامه گفت: شرایط زیرگذر سمنان بدلیل مسدود شدن مسیر گذر مسافران نسبت به شاهرود بدتر است و تلاش می کنیم تا نوروز 97 زیرگذر ایستگاه راه آهن سمنان را به بهره برداری برسانیم.

زادخور در خصوص مشکل بوجود آمده برای پل خیرآباد اظهار داشت: توانستیم با تامین اعتبار برای این پروژه پیمانکار را مجاب کنیم تا از مکانی دیگر به این مکان برای ادامه کار منتقل شود.

وی بیان داشت: مقدمات فنی انجام شده و در صورت برطرف شدن مشکل معارض، آنرا در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق کشور درباره مباحث مطرح شده در مورد ارتقا پایانه راه آهن سمنان، به استقرار اداره کل های راه آهن در کشور بر اساس نوع اجرای ماموریت اشاره کرد و اظهار داشت: مجمع راه آهن که شامل وزیر راه، وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه می باشد در خصوص تغییرات ساختاری در راه آهن کشور تصمیم گیری می کنند.

زادخور گفت: برای کمتر کردن فشار بر روی راه آهن منطقه و بالا رفتن بهره وری پیشنهاد دادیم تقسیمات راه آهن به مرز جغرافیایی استان تغییر پیدا کند تا با ایجاد پایانه ریلی اختیارات بیشتری برای بهره وری و خدمات مطلوب تر به مردم سمنان داشته باشیم.

این جلسه با حضور نماینده مجلس، مدیر کل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان، مدیر کل راه آهن شمالشرق، رییس اداره راه‌آهن سمنان، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، رییس شورای شهر سمنان، اعضای شورای شهر سمنان، معاون فرماندار سمنان و سایر مسئولین پیرامون مسائل راه آهن سمنان و حمل و نقل ریلی حوزه انتخابیه در محل خانه مردم برگزار شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.