• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

شبکه ریلی ظرفیت حمل 20 درصد کل بار کشور را دارد

  • کد خبر : 3800
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
شبکه ریلی ظرفیت حمل 20 درصد کل بار کشور را دارد

0 (0) به گزارش ایران اکونومیست؛ «سعید محمدزاده» امروز (یکشنبه) در چهارمین جشنواره جایزه تعالی سازمانی راه‌آهن افزود: امسال براساس آمارهای موجود حدود 47 میلیون تن بار جذب حوزه ریلی شد، در حالی که امکان جذب بار در این حوزه نزدیک به 90 میلیون تن بود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه راه آهن […]

0
(0)

به گزارش ایران اکونومیست؛ «سعید محمدزاده» امروز (یکشنبه) در چهارمین جشنواره جایزه تعالی سازمانی راه‌آهن افزود: امسال براساس آمارهای موجود حدود 47 میلیون تن بار جذب حوزه ریلی شد، در حالی که امکان جذب بار در این حوزه نزدیک به 90 میلیون تن بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه راه آهن افزایش جابجایی بار و مسافر است، بنابراین باید بررسی شود شاخص بهره وری هر فرآیندی در عملکرد کلی ما چه نقشی دارد.

محمدزاده افزود: با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه ششم توسعه باید حجم جابجایی بار در بخش ریلی به 195 میلیون تن برسد؛ یعنی این رقم باید سالیانه 45 تا 50 درصد رشد داشته باشد.

به گفته وی، در سال آتی زمانی که از 1.5 برابر این رقم عبور کنیم، حق دسترسی را برای شرکت هایی که عبور بار آنها از 1.5 برابر این رقم بیشتر شده باشد تا 50 درصد کاهش می دهیم.

مدیرعامل راه آهن یادآوری کرد اکنون در شبکه ریلی کشور 35 میلیارد دلار طرح توسعه در حال اجراست، همچنین براساس اهداف تدوین شده بار معدنی قرار است به 210 میلیون تن برسد و با فرض سهم یک سومی ریل در مقایسه با جاده برای حمل بار، سهم ریلی 70 میلیون تن و سهم جاده 140میلیون تن از کل بار حوزه معدنی می شود.

وی افزود: در پنج سال آتی، 100 میلیون تن به حجم بار کنونی در جاده ها اضافه می شود که مخاطرات این بخش را افزایش می دهد.

مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: با بهره گیری از شبکه ریلی به ازای هر یک میلیون تن کیلومتر بار 79.8 ریال و با احتساب هر دلار 40 هزار ریال، 1.3 سنت صرفه جویی سوخت خواهیم داشت و این رقم نشان می دهد برای حرکت به سمت تعالی باید این موارد در نظر باشد.

به گزارش ایرنا، در چشم انداز افق 1404 باید شبکه ریلی کشور 30 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور را جابجا کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.