• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

شرکت مارگارین در شهر ری به شبکه ریلی متصل شد

  • کد خبر : 8063
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
شرکت مارگارین در شهر ری به شبکه ریلی متصل شد

0 (0) راه اندازی خط انتقال ریلی روغن شرکت مارگارین در شهرری خط انتقال ریلی روغن مارگارین در شهرری راه اندازی شد.                 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ با راه اندازی این خط محموله روغن خام مورد نیاز شرکت مارگارین از بنادر شمالی و جنوبی کشور از […]

0
(0)

راه اندازی خط انتقال ریلی روغن شرکت مارگارین در شهرری

خط انتقال ریلی روغن مارگارین در شهرری راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ با راه اندازی این خط محموله روغن خام مورد نیاز شرکت مارگارین از بنادر شمالی و جنوبی کشور از طریق حمل و نقل ریلی به این شرکت منتقل می شود.

مدیر عامل شرکت مارگارین گفت: این شرکت سالانه حدود 200 هزار تن مصرف روغن خام دارد که بخش اعظم آن از بنادر شمالی و جنوبی کشور تامین می شود.

محمدرضا شمس افزود: با توافق با شرکت راه آهن قرار شد حدود 200 واگن برای انتقال روغن خام مورد نیاز شرکت ما اختصاص یابد که در پی آن امروز شاهد بهره برداری از ایستگاه تخصصی و اختصاصی مارگارین هستیم.

وی صرفه جویی در هزینه های سوخت و کرایه و ایمن بودن را از مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: ظرفیت بارگیری هر واگن 3 برابر تریلر است به شکلی که هر تریلر می تواند حدود 23 تن روغن خام حمل کند اما ظرفیت حمل روغن هر واگن حدود 60 تن است ضمن آنکه در حمل و نقل ریلی می توان در هر بار انتقال از حدود 100 واگن استفاده کرد.

شمس افزود: امروز 10 واگن روغن خام را به مقصد ایستگاه مارگارین حمل شد و 20 واگن دیگر نیز به زودی وارد مدار می شود و قرار است تا 2 ماه آینده 140 واگن دیگر به چرخه انتقال روغن خام از طریق ریل اضافه شود.

مدیرکل راه آهن تهران هم با ابراز خرسندی از پیش بینی خط ریلی در بخش لجستیک شرکت مارگارین گفت: بخش ریلی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد اما ظرفیت این بخش در کشور به صورت نهفته باقی مانده است.

رضا شاکری افزود: در سیاست های برنامه ششم توسعه کشور بر توسعه بخش ریلی و اتصال مراکز صنعتی و تجاری به آن تاکید شده است.

وی گفت: تاکنون 200 مرکز برای اتصال به بخش ریلی معرفی شده که منطقه اقتصادی ری یکی از آنهاست.

شاکری با اشاره به درخواست شرکت مارگارین برای اتصال به بخش ریلی گفت: شرکت راه آهن تهران از این موضوع استقبال کرد به طوری که اتصال شرکت مارگارین به بخش ریلی در مدت دو ماه انجام شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز گفت: امروز به همت شرکت مارگارین که یک واحد تولیدی مهم در تامین روغن خوراکی مردم است این طرح به بهره برداری رسید و قطعا به عنوان یک ایستگاه بازرگانی مورد توجه قرار می گیرد و در آینده نزدیک با ساخت انبار،این مجموعه تکمیل تر خواهد شد.

هدایت الله جمالی پور افزود: واگن هایی که امروز به حمل و نقل روغن مورد نیاز شرکت مارگارین اختصاص داده شده است برای شرکت مارگارین صرفه اقتصادی و برای راه آهن سودآوری در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما باید واحدهای صنعتی استان تهران را به استفاده از حمل و نقل ریلی تشویق کنیم تا شهرک های صنعتی بتوانند از خدمات شرکت راه آهن بهره مند شوند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.