• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

شرکت های حمل و نقلی بسته حمایتی را تا پایان اردیبهشت دریافت می کنند

  • کد خبر : 26171
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
شرکت های حمل و نقلی بسته حمایتی را تا پایان اردیبهشت دریافت می کنند
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی شرکت‌های حمل و نقلی تا پایان اردیبهشت بسته حمایتی خود را دریافت می‌کنند.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۵۶ دستگاه واگن قطار در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه باید فقط ۶۰ درصد از صندلی‌های هواپیما‌ها استفاده شود گفت: اگر شرکتی این فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند سازمان هواپیمایی کشوری با آن برخورد خواهد کرد.

او ادامه داد: شیوه فاصله گذاری هوشمند در بخش حمل و نقل همه شرکت‌های حمل و نقل از جمله ریلی، جاده‌ای و هوایی ابلاغ شده است و اکثر شرکت‌های هواپیمایی هزینه لغو (کنسلی) بلیت‌ها را به مسافران پرداخت کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ممکن است تعدادی حساب و کتاب ببینم آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی وجود داشته باشد و ممکن است برخی از مسافران از خارج کشور این بلیت‌ها را خریداری کرده و ممکن است برخی هم اینترنتی خرید کرده باشند که پول‌های آن‌ها باز نگشته است، اما به صورت کلی بخش عمده‌ای از پول‌های مسافران از سوی شرکت‌های حمل و نقلی پرداخت شده است.

او گفت: در صورتی که کسی هزینه لغو (کنسلی) بلیت خود را دریافت نکرده است این به معنای اوپن بودن است و هر زمان که بخواهد می‌تواند برود.

اسلامی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است ابتدا تسهیلات به افراد پرداخت شود و بعد به شرکت‌ها تسهیلات پرداخت شود که طبق آخرین اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تا پایان اردیبهشت ماه تمامی تسهیلات شرکت حمل و نقلی پرداخت می‌شود و طی چند روز آینده بانک‌های عامل به شرکت‌ها برای دریافت این تسهیلات پیامک خواهند زد.

او اظهار کرد: بسته‌های حمایتی شرکت حمل و نقل ریلی را مرتباً اطلاع رسانی می‌کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر این تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که بسیاری از صاحبان بار و خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل بار به دلیل اعمال ضوابط و مقررات قرنطینه در کشور‌هایی مانند هند دچار خسارت‌های قابل توجهی ناشی از پرداخت جریمه بابت تاخیر در تخلیه بار شده‌اند و آیا وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای جبران این خسارت‌ها و مذاکره با مقامات کشور هند برای عدم جریمه در این شرایط قرنطینه دارد، گفت: این مشکل را به سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت منتقل می‌کنم و این وزارتخانه مسئول پیگیری این مشکل است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در دوران کرونا بی‌وقفه با سران و سفرای کشور‌های مختلف برای حل این مشکلات مذاکره و جلسات داشتیم، البته درباره این مشکل در کشور هند چیزی نشنیده‌ام، اما این مسئله پیگیری خواهد شد.

اسلامی همچنین درباره تامین سرمایه چند پروژه زیرساختی از طریق بازار سرمایه اظهار داشت: برای تامین مالی ۱۲ پروژه بزرگ زیرساختی در حال مذاکره با بورس هستیم.

او با بیان اینکه در شرایط استقبال مردم از بورس این پروژه‌ها هم جذابیت قابل توجهی برای سهامداران خواهد داشت، گفت: جزئیات این اقدام از جمله تعداد پروژه‌ها و مبالغ را در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چند الگو برای این اقدام وجود دارد که یکی از آن طراحی صندوق پروژه و دیگری بسته تجمعی است که در حال مذاکره برای تعیین الگوی این اقدام هستیم.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز ایران- ترکیه گفت: در تمام مرز‌ها پروتکل‌ها و ضوابطی برای مهار کرونا وجود دارد، اما در رابطه با کشور‌ها از جمله ترکیه تردد‌ها به صورت اقدام متقابل انجام می‌شود و اگر کامیونی از ترکیه وارد خاک ایران می‌شود و کامیون ایرانی وارد مرز ترکیه می‌شود و کامیون‌های ترک هم می‌تواند از مرز‌های ایران عبور کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26171

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.