• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

شرکت های خارجی خواهان حضور بلندمدت در صنعت ریلی ایران هستند

  • کد خبر : 6858
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
شرکت های خارجی خواهان حضور بلندمدت در صنعت ریلی ایران هستند

0 (0) گزارش ایرنا از ششمین نمایشگاه راه آهن؛ شرکت های خارجی خواهان حضور بلندمدت در صنعت ریلی ایران هستند تهران- ایرنا- تمرکز ایران برای توسعه راه آهن و قرار گرفتن ایران در کریدورهای ارتباطی سبب شده است تا با وجود تهدید آمریکا برای پایان دادن شرکت ها به همکاری با کشورمان، حضور خود را […]

0
(0)

گزارش ایرنا از ششمین نمایشگاه راه آهن؛

شرکت های خارجی خواهان حضور بلندمدت در صنعت ریلی ایران هستند

تهران- ایرنا- تمرکز ایران برای توسعه راه آهن و قرار گرفتن ایران در کریدورهای ارتباطی سبب شده است تا با وجود تهدید آمریکا برای پایان دادن شرکت ها به همکاری با کشورمان، حضور خود را در طرح های صنعت حمل و نقل ریلی ایران تداوم بخشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته که با حضور 90 شرکت خارجی و 200 شرکت ایرانی 29 خرداد تا یکم تیرماه جاری در تهران برگزار شد، اشتیاق شرکت های خارجی برای مشارکت در صنعت حمل و نقل ریلی ایران به نمایش گذاشت.
مدیران برخی از شرکت های خارجی که در این نمایشگاه شرکت کردند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به توانمندیهای ایران در این بخش تاکید کردند که به ادامه فعالیت خود در ایران بسیار خوشبین هستند و اعمال تحریم ها علیه ایران، مانعی در مسیر همکاری آنها با شرکت های ایرانی نخواهد بود.

*به همکاری های خود در ایران بسیار خوشبین هستیم
مدیر فروش شرکت «سی آر آر سی» چین که تولیدکننده لکوموتیو، قطارهای مسافری، باری، مترو، واگن و قطارهای پرسرعت است و بیش از 100 سال قدمت دارد، گفت: مقدمات همکاری با شرکت های ایرانی در بخش قطارهای پرسرعت و لکوموتیو فراهم شده و ما به همکاری های خود در ایران بسیار خوشبین هستیم.
«پو لینگ» یادآور شد: بدون شک سیاستها و تحریم های آمریکا مشکلی در مسیر این همکاری ها ایجاد نخواهد کرد و این شرکت همچنان به همکاری خود در ایران ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه شرکت های ایرانی در بخش حمل ونقل ریلی توانمندیهای بالایی دارند، افزود: اکنون محصولات این شرکت به کشورهای استرالیا، عربستان سعودی، کنیا، آرژانتین، ایران، تایلند و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود و بسیار علاقه مند هستیم همکاری های خود را با راه آهن ایران آغاز کنیم.

*بدون توجه به تحریم های آمریکا در بازار ایران فعال هستیم
مدیرعامل شرکت ترکیه ای پانل گفت: این شرکت بدون توجه به سیاست های تحریمی آمریکا، از سه سال پیش در ایران فعال است و محصولات تولیدی این شرکت از جمله فنر، پیچ، ریل پد، رید پلیت، رول پلاک و هولار (مواد اولیه تراورس ) در مسیرهای ریلی قزوین – رشت، ارومیه – میانه و بافق – زرین شهر استفاده شده است.
«عارف تمیز» افزود: شرکت های ترکیه بدون توجه به تحریم های آمریکا در ایران فعال هستند و اعتنایی به سیاست های این کشور ندارند، زیرا احترام خاصی برای مردم ایران قائلند و به عنوان یک همسایه دوست و مسلمان قبول دارند.

** با ضمانت اگزیم بانک روسیه فعالیت خود را در ایران آغاز می کنیم
مدیر بازاریابی شرکت روسی «نوو زیب کوفسکی» در این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت روسی در سه کارخانه خود در روسیه ماهانه 800 واگن باری تولید می کند و اکنون به دنبال همکاری با چند شرکت ایرانی برای فروش محصولات و یا مشارکت برای تولید واگن های باری در ایران است.
«سرکی رالووتس» با بیان اینکه چهار سال است در این نمایشگاه شرکت می کنیم، افزود: این شرکت روسی موافقت راه آهن ایران را برای تامین قطعات مورد نیاز تولید واگن های باری با چهار شرکت ایرانی را اخذ کرده است و درصددیم با توجه به ضمانت های اگزیم بانک وبیمه «اکسی آر» روسیه فعالیت خود را در ایران آغاز کنیم.

*با وجود تحریم دست و پا گیر با ایران همکاری می کنیم
مدیر فنی شرکت آلمانی کنوره برمزه نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این شرکت آلمانی بیش از 50 سال است همکاری خود را راه آهن ایران آغاز کرده است و تاکنون برای تامین قطعات تولید 455 واگن با یک شرکت واگن ساز ایرانی همکاری می کند.
«بکر کورت» بیان کرد: هرچند که ما سال هاست در بازار ایران در بخش حمل و نقل ریلی از جمله تامین سیستم های ترمز و سیستم های فنی و الکترونیکی قطارها فعال هستیم، اما رویکردهای سیاسی دست و پا گیر همکاری ما را با شرکت های ایرانی تحت تاثیر قرار می دهد.
معاون روابط بین الملل و امور قراردادهای راه آهن لتونی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: راه آهن لتونی به دنبال توسعه همکاری خود با کشورهای واقع در کریدور شمال – جنوب است و برای تحقق آن تمایل داریم برای ترانزیت کالا از جنوب ایران به طرف اروپا همکاری های خود را با شرکت های ایرانی آغاز کنیم.
«کریستینا جانسون» تصریح کرد: برنامه ما این است پس از انتقال بار از طریق ریل از جنوب ایران به لتونی از آنجا با استفاده از شبکه ریلی اروپا به طرف کشورهای اسکاندیناوی حمل شود.
وی یادآور شد: راه آهن لتونی برای دومین سال در نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران شرکت می کند و ما در حال بررسی همکاری های خود با شرکت های ایرانی هستیم تا بر اساس تعرفه های رقابتی بتوانیم در کریدور شمال – جنوب فعالیت کنیم.

** توانمندیهای شرکت های ایرانی مثبت است
یک کارشناس فنی شرکت «کی ایی اس» آلمان در این نمایشگاه با اشاره به توانمندهای شرکت های ایرانی در بخش حمل و نقل ریلی گفت: توانمندهای شرکت های ایرانی در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل را مثبت ارزیابی می کنم، زیرا این نمایشگاه نشان داد که برخی از شرکت های ایرانی محصولات خود را بر اساس آخرین فناوری های جدید تولید می کنند.
«کلاس کوش» افزود: واگن سازهای ایرانی تمایل زیادی برای همکاری با این شرکت آلمانی دارند و با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری بازار ایران برای ما این کار بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل این شرکت آلمانی در ایران نیز گفت: برای فعالیت در بازار ایران اکنون کارخانه این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در استان فارس راه اندازی شده است و با شرکت های مپنا، واگن سازی پارس، قطار شهری تهران و مترو مشهد در حال مذاکره برای فروش سیستم های ترمز قطارهای برون و درون شهری هستیم.
محمد کشوری توضیح داد: بازار ایران را خوب ارزیابی می کنیم و برای همین نخستین بار کارخانه تولید سیستم های ترمز قطار را در ایران با انتقال دانش آلمان راه اندازی کرده ایم.
ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته 29 خرداد تا یکم تیرماه سال جاری با حضور 90 شرکت خارجی و 200 شرکت ایرانی در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی برگزار شد.
در این نمایشگاه 90 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، چین، روسیه، لتونی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک و اتریش آخرین دستاوردهای خود را در بخش های تولید واگن های مسافری، باری، لوکوموتیو و قطعات مختلف صنعت حمل ونقل ریلی و تجهیزات الکترونیک خطوط ریلی به نمایش گذاشتند.
توجه به توسعه حمل ‌و نقل ترکیبی و لجستیک و برگزاری چندین میزگرد تخصصی از رویکردهای اصلی ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی بود تا طبق سند جدید، استراتژی حمل‌ و نقل لجستیک و حمل‌ و نقل ترکیبی چند وجهی در مدل‌های مختلف، زمینه های توسعه آن در ایران فراهم شود.

گزارش از ایرج منصوری

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.