• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

شناخت ایستگاه های زیبای قطار در سراسر جهان(قسمت اول)

  • کد خبر : 21173
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
شناخت ایستگاه های زیبای قطار در سراسر جهان(قسمت اول)
در سلسله مطالب شناخت ایستگاه های زیبای قطار در سراسر جهان به ساختمانهای نمادین و زیبای این ایستگاه ها نگاهی گذرا انداخته ایم البته بدیهی است که لیست مذکور نمی تواند تمامی ایستگاه های شاخص جهان را شامل شود.
0
(0)

ایستگاه های قطار محلی برای رفت و آمد هزاران مسافر از گوشه و کنار دنیاست که لحظه ای در کنار هم و در یک مکان قرار می گیرند. ایستگاه های قطار اشک ها و لبخندهای زیادی را به خود دیده است و مکان هایی رمانتیک و جادویی به حساب می آیند. در گوشه و کنار دنیا ایستگاه های قطار فراوانی وجود دارند که برخی از آن ها به دلیل قدمت و معماری زیبایشان شهرت بیشتری پیدا کرده اند. امروز در این مطلب تلاش کرده ایم تازیباترین ایستگاه های قطار در  سراسر جهان را به شما معرفی کنیم که با فضای زیبا و هنرمندانه شان باعث لذتبخش تر شدن تجربه سفر می شوند. در ادامه با ریل نیوز  همراه باشید.

راه آهن موزامبیک ، موزامبیک

در پایتخت موزامبیک«ماپوتو» ایستگاه قطاری واقع شده است که توسط نشریه معتبر نیوزویک به عنوان یکی از ده زیباترین ایستگاه های جهان برگزیده شد. بنای این ساختمان که با پوشش زیبای سفید و سبز و  طاق و ستون بزرگ به سبک معماری دوران ویکتوریا ساخته شده توسط معمار مشهور برج ایفل گوستاو ایفل طراحی شده است البته این روزها ایستگاه مذکور نه تنها به عنوان یک انبار قطار بلکه به عنوان یک فضای عمومی نیز فعالیت می کند و دارای برنامه هایی فرهنگی هنری از جمله کنسرت و نمایش مد در سالن های شکیل خود است.

ایستگاه قطار آتوسا ، اسپانیا

ایستگاه اتوسا بزرگترین ایستگاه راه آهن مادرید است که در واقع ساختمان فعلی آن در سال ۱۸۹۲ ساخته شد. معمارانی که این ساختمان در آن سال طراحی کردند( آلبرتو دو پالاسیو الیساگن با همکاری گوستاو ایفل) تلاش کردند تا ساختمان به سبک تجدید آهن فرفورژه ساخته شود نام  این ایستگاه برگفته از کلیسایی با این نام در نزدیکی خود است.

ایستگاه قطار هلسینکی مرکزی ، فنلاند

این برج دیدنی فنلاند پر بازدیدترین ساختمان در کل این کشور است.طرح اصلی ساخت ایستگاه به شیوه مسابقه ای توسط معمار فنلاندی الیل سارینن طراحی شد. وی در مسابقه ای که به منظور طراحی این ایستگاه برگزار شده بود  توانست با درآمیختن سبک اسکاندیناوی و سبک رومانتیستی ملی بحث بزرگی راجع به معماری ساختمان های عمومی در جامعه به راه بیاندازد سرانجام با تغییراتی جزئی طرح مذکور در سال ۱۹۱۹ افتتاح شد.

خوب است بدانید که در این ایستگاه یک سالن انتظار کاملاً خصوصی مختص رئیس جمهور فنلاند و میهمانان رسمی وی وجود دارد البته این سالن در ابتدا برای استفاده شخصیامپراتور روسیه در نظر گرفته شده بود ، اما پس از تأخیر WWI و افتتاح بزرگ ایستگاه ،برای میهمانان رسمی رئیس جمهور فنلاند مجدداً بازسازی شد.

ایستگاه راه آهن کوالالامپور ، مالزی

ایستگاه راه آهن کوالالامپور امروزی جایگزین یک ایستگاه قدیمی در همان محل است که در سال ۲۰۰۱ و در کوالالامپور سنترال کورد بهره برداری قرار گرفت و در واقع قطب اصلی و قلب تپنده راه آهن این شهر محسوب می شود.

این ایستگاه ترکیبی منحصر به فرد از سبک های ئو موروسی؛مغول ؛ هندو-ساراکنیک؛ نئو-ساراکنیک است که توسط معمار آرتور بنیسون هاباک به هم آمیخته و طراحی شده است.

همیشه به یاد داشته باشید اگر به زودی با قطار به مسافرت می روید؛ به ایستگاه هایی که بازدید می کنید به خوبی نگاه کنید تا با دیدن زیبایی آنها به تجربه زیبایی شناسیتان افزوده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21173

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.