• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

صورتجلسه توسعه همکاریهای حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه به امضا رسید 

  • کد خبر : 18218
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
صورتجلسه توسعه همکاریهای حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه به امضا رسید 
در پایان نخستین اجلاس سه جانبه همکاری های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه، صورتجلسه همکاری سه کشور در شقوق مختلف حمل ونقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به امضا رسید.
0
(0)

صورتجلسه توسعه همکاریهای حمل ونقل بین ایران،عراق و سوریه به امضا رسید 

 

در پایان نخستین اجلاس سه جانبه همکاری های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه و در راستای فعال ‌سازی کریدورهای حمل‌ ونقل چند وجهی و ترانزیت در منطقه، صورتجلسه همکاری سه کشور در شقوق مختلف حمل ونقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی »، مدیرعامل شرکت راه آهن در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه در نخستین روز اجلاس سه جانبه همکاری های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه نشست های کارشناسی آن برای توسعه همکاریهای ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای در شرکت راه آهن برگزار شد و پس از بحث وبررسی کارشناسان سه کشور امروز شاهد امضای این صورتجلسه هستیم.

وی اظهار داشت: اراده مسئولان عالی رتبه سه کشور ایران، عراق و سوریه توسعه همکاری‌های همه جانبه بین این سه کشور مهم منطقه است و امیدواریم با تعامل سازنده و اتصال خطوط ریلی این سه کشور و با فعال شدن کریدورهای بین المللی، شاهد توسعه همکارهای حمل و نقل ترکیبی چند وجهی و ترانزیت کالا بین ایران، عراق و سوریه باشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در این صورتجلسه سه کشور توافق کردند که روابط خود را در تمام زمینه های شقوق حمل و نقل توسعه و تردد را در تمام مسیرهای حمل ونقل بین المللی بین سه کشور تسهیل کنند.

به گفته رسولی، تشکیل کمیته های مشترک و کارگروه های تخصصی در شقوق مختلف حمل ونقل و پیگیری مصوبات و رفع تمام مشکلات احتمالی به منظور موفقیت پروژه حمل و نقل جامع بین ایران، عراق و سوریه در راستای توسعه حمل و نقل چند وجهی و ترانزیت از مهم ترین توافق سه کشور در نشست سه جانبه در تهران بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: سه کشور بر ضرورت اتصال ریلی به توافق رسیدند و در تسریع ایفای تعهدات ایران وعراق در خصوص طراحی واجرای پروژه خط ریلی شلمچه – بصره مقرر شده دریک ماه آینده هیات ایرانی متشکل ازنمایندگان راه آهن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و پیمانکار ایرانی با طرف عراقی از مسیرهای این پروژه بازدید و اقدامات اولیه را انجام دهند.

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل و نقل وزیرراه وشهرسازی در مراسم امضای این صورتجلسه گفت: مذاکرات بین روسای راه آهن سه کشور ایران،عراق و سوریه با هدف فعالسازی کریدور حمل و نقل ریلی بین این سه کشور بخشی از طرح بزرگ احیای جاده ابریشم در این منطقه انجام شد.

وی با بیان اینکه وظیفه اساسی ما روان سازی و ارزان سازی جریان تجارت و حمل و نقل بین سه کشور ایران، عراق و سوریه است، گفت: با وجود فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری سالیانه جریان تجارت بین سه کشور به میلیاردها دلار بالغ می شود، اما نبود حمل و نقل روان، و ارزان هزینه های تجاری را در این منطقه افزایش داده است.

گفتنی است، نخستین نشست اجلاس سه جانبه همکاری های حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طالب جواد کاظم مدیر عامل راه‌آهن عراق و نجیب الفارس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه، روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال جاری در شرکت راه آهن برگزار شد و درپایان این اجلاس صورتجلسه توسعه همکارهای حمل ونقل بین سه کشور عصر سه شنبه به امضا رسید.

پایان خبر

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.