• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ضرورت افزایش سهم بخش‌خصوصی در تأمین مالی توسعه ناوگان/ بخش دولتی جایی در لجستیک ندارد

  • کد خبر : 7068
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
ضرورت افزایش سهم بخش‌خصوصی در تأمین مالی توسعه ناوگان/ بخش دولتی جایی در لجستیک ندارد

0 (0) ضرورت افزایش سهم بخش‌خصوصی در تأمین مالی توسعه ناوگان/ بخش دولتی جایی در لجستیک ندارد وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبنای فعالیت وزارت راه وشهرسازی حمایت از بخش خصوصی است گفت: ما در ناوگان باری و مسافری همچنان از بخش خصوصی بهره می‌بریم و در این خصوص حمایت‌های متعددی به بخش […]

0
(0)

ضرورت افزایش سهم بخش‌خصوصی در تأمین مالی توسعه ناوگان/ بخش دولتی جایی در لجستیک ندارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبنای فعالیت وزارت راه وشهرسازی حمایت از بخش خصوصی است گفت: ما در ناوگان باری و مسافری همچنان از بخش خصوصی بهره می‌بریم و در این خصوص حمایت‌های متعددی به بخش خصوصی انجام داده‌ایم.
ضرورت افزایش سهم بخش‌خصوصی در تأمین مالی توسعه ناوگان / بخش دولتی جایی در لجستیک نداردبه گزارش «صما» عباس آخوندی در حاشیه مراسم آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون در گفت‌وگوی اختصاصی با «صما» با بیان مطلب فوق افزود: ما به دنبال این موضوع هستیم که بخش خصوصی در حوزه راه آهن سهم بیشتری داشته باشد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی در نوسازی ناوگان سهم خوبی دارد گفت: در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اولین و بزرگ‌ترین پروژه تأمین مالی توسعه ناوگان بخش خصوصی انجام شد.

آخوندی در این خصوص این پروژه گفت: پروژه بزرگ تأمین مالی توسعه ناوگان بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه انجام شد؛ و شرکت راه‌آهن حمایت مطلوبی در خصوص این تأمین مالی انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تضمین شرکت راه‌آهن بخش خصوصی توانست 107 میلیارد تومان صکوک اجاره در بازار بورس منتشر کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته درزمینه تأمین مالی عنوان کرد: در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین بار در ایران بخش خصوصی موفق به دریافت ۱۰7 میلیارد تومان اوراق صکوک می‌شود، همچنین در ابتکار دوم برای تأمین مالی بین‌المللی ۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود که تضمین موردنیاز آن نیز از سوی شرکت راه‌آهن تأمین می‌شود.

وی افزود: بدین ترتیب بخش خصوصی موفق به سرمایه‌گذاری در زمینه لوکوموتیو و ناوگان با تضمین شرکت راه‌آهن شده است.

آخوندی گفت: استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تضمین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می‌تواند شاهد رشد و توسعه باشد و بتواند در بخش اشتغال‌زایی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام بدهد.

آخوندی همچنین در خصوص این سؤال که بخش خصوصی در حوزه لجستیک چه نقشی دارد عنوان داشت: تمام فعالیت‌های لجستیک متکی به فعالیت بخش خصوصی است در واقع قرار نیست دولت در بخش لجستیک شرکت داشته باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.