• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ضرورت برنامه ریزی برای استقامت اقتصادی بیشتر/ رعایت حقوق بخش خصوصی در تجاری سازی

  • کد خبر : 5792
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
ضرورت برنامه ریزی برای استقامت اقتصادی بیشتر/ رعایت حقوق بخش خصوصی در تجاری سازی

0 (0)   ضرورت برنامه ریزی برای استقامت اقتصادی بیشتر/ رعایت حقوق بخش خصوصی در تجاری سازی   معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن با بیان اینکه در تجاری سازی نیز باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده شود، گفت: بایستی در این طرح توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد مقاومتی شود. به گزارش روابط […]

0
(0)

 

ضرورت برنامه ریزی برای استقامت اقتصادی بیشتر/ رعایت حقوق بخش خصوصی در تجاری سازی

 

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن با بیان اینکه در تجاری سازی نیز باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده شود، گفت: بایستی در این طرح توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد مقاومتی شود.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در مراسم تودیع و معارفه احمد خدایی و حسین عاشوری به عنوان قائم مقام مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه موفقیت ها نباید موجب ایستایی راه آهن در اهداف خود شود، افزود: باید برای تاب آوری و استقامت اقتصادی بیشتر کشور، برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: اتمام و بهره برداری از بسیاری از پروژه های ریلی در سالهای اخیر که از سالهای گذشته آغاز شده بود، نشان دهنده خواسته راه آهن برای تغییر رو به جلو است و اگر در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم می توانیم آینده بهتری را برای راه آهن رقم بزنیم.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به نقش بی بدیل راه آهن در حوزه صرفه جویی انرژی تصریح کرد: وقتی به عملکرد خود در طی سالهای ۹۳ تا ۹۵ نگاه می کنیم، می بینیم که حمل بار در راه آهن از ۲۲.۵ میلیون تن بر کیلومتر به ۳۰.۳ میلیون تن بر کیلومتر در سال ۹۶ رسیده است.

محمد زاده با بیان اینکه این آمار نباید ما را از اهدافمان باز دارد، گفت: باید اثر بخشی راه آهن را در حمل بار افزایش دهیم و در نظر داشته باشیم اقدامات بسیاری در حوزه حمل بار و مسافر وجود دارد که بایستی آنها را دنبال کنیم.

وی همچنین خواستار افزایش بهره وری درحوزه های ریلی شد و افزود: باید بدانیم در مدیریت راه آهن تنها مسئولیت فنی مطرح نیست بلکه نگاه نقش آفرین موجب می شود در راستای اهداف راه آهن گام برداریم.

وی خواستار ادامه و پیگیری جدی مسئله مدیریت یکپارچه شد و گفت: پایبند بودن به اهداف جدی و برنامه محور بودن از جمله مهمترین مسئله ای است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه هایی که از نظر مدیران مهم بود در راستای برنامه محوری در راه آهن در سال ۹۷ جابجا شد، افزود: باید این موضوع مورد توجه همه مدیران قرار گیرد .

وی با تاکید بر اینکه حوزه برنامه ریزی نیاز به هوش و دلسوزی دارد، اظهار داشت: باید آسیب پذیری اقتصاد در حمل و نقل کشور را به حداقل برسانیم و در مقابل، استقامت و تاب آوری آن را به حداکثر افزایش دهیم .

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه زمانی که مطالبات صنفی به حمل و نقل خدشه وارد کرد، نشان داد که فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه ریل مورد کم توجهی واقع شده است، گفت: باید در این موضوع بیشترین توجه را داشته باشیم و اگرچه مطالبات صنفی محترم است اما زندگی مردم نباید تحت تاثیر آن قرار گیرد.

محمدزاده با بیان اینکه رقابت با جاده آسان نیست افزود: در بند ۲۵ مقام معظم رهبری بر اتصال مراکز بار، صنعتی و تجاری به ریل و توسعه خطوط ریلی تاکید فرمودند اما نباید بگوییم که در راه آهن عقبیم. بایستی بهره وری خود را بالا ببریم و این سوال را مطرح کنیم که آیا بهره وری ما به اندازه متوسط بهره وری راه آهن های دنیا است یا خیر؟

مدیرعامل خواستار اتخاد تدابیر و شیوه های جدید در راه آهن شده و تاکید کرد: باید روند اقدامات خود در راه آهن را رو به جلو تعریف کنیم.

محمد زاده بر توانمند سازی بخش غیر دولتی تاکید و خاطر نشان کرد: وقتی در مسائلی چون توسعه انرژی هسته ای اراده کرده ایم، همه خواستار آن بودند و در حوزه ریلی هم همه باید در این زمینه فعال باشند.

وی پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد را بسیار مهم و فنی دانست و اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ زوج قطار در این مسیر در حال سیر هستند و در این شرایط ما می خواهیم آن را ارتقا بخشیم که این امر لازمه توان بزرگی است .
محمد زاده خواستار توجه به توان داخلی در کشور شد و خاطر نشان کرد : باید به این موضوع قلباً اعتقاد داشته باشیم .

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع تحول سازمانی از دیگر نکاتی است که بایستی مورد توجه قائم مقام راه آهن قرار گیرد، گفت: باید امروز ما، از دیروز بهتر باشد، ضمن اینکه تحول سازمانی یک موضوع ایستا نیست و باید به سمت رفتار بهتر و سازمانی بالنده تر پیش برویم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در تجاری سازی نیز باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده شود، گفت: باید در این طرح توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد مقاومتی شود.

محمد زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خدایی گفت: مقایسه سیر بار در طی سالهای ۹۲ تا ۹۶ با گذشته حاکی از آن است که اتفاق مثبتی در طی این سالها افتاده است .

گفتنی است مدیرعامل راه آهن در این مراسم از زحمات جعفر محمودی، مشاور مدیرعامل و نایب ریس شورای راهبردی تحول سازمانی قدردانی و مصطفی ستاک مدیرکل مرکز آموزش و تحقیقات را با حفظ سمت به عنوان مدیر پروژه تحول سازمانی منصوب کرد.

تجلی عملی مدیریت زمان در راه اهن
قائم مقام سابق راه آهن نیز در این مراسم، مدیریت در راه آهن را از جنس مسئولیت های سنگین خواند و گفت: مدیریت زمان در راه آهن باید در عمل تجلی یابد.

احمد خدایی با اشاره به اینکه همچنان با توجه به اهداف راه آهن، بسیاری از اقدامات در راه آهن باقی مانده است، افزود: مسئولیت مدیریتی در راه آهن از جنس مسئولیت های سنگین است و مدیران مناطق، مدیران ۲۴ ساعته هستند که صبر بالایی دارند.

قائم مقام سابق مدیرعامل راه آهن با تاکید بر مسئله مدیریت زمان اظهار داشت: مدیریت زمان باید در عمل تجلی یابد، نباید دستور کارها را زیاد کرد و در عین حال به سرعت از هر دستور کار عبور کرد .

وی همچنین ضمن تاکید بر اثر برنامه محوری در صنعت ریلی، خواستار اولویت بندی موضوعات و سرمایه گذاری ها در برنامه های مدیران شد و تصریح کرد: ملاک در راه آهن برنامه محور بودن است.

وی با اشاره به اثر گذاری شرایط سخت اقتصادی و فشار تحریم ها بر برنامه های راه آهن خاطر نشان ساخت: این مشکلات موضوع جدیدی نیست و در بازه های مختلف وجود داشته است و اگر برنامه محور باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم.

همفکری لازمه تحقق برنامه های راه آهن
عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل راه آهن، با بیان اینکه راه آهن اهداف سنگینی را در سال جاری تعریف کرده است، گفت: اگرعمیقاً برنامه های راه آهن را باور داشته باشیم، می توانیم با همفکری آنها را محقق کنیم.
حسین عاشوری در این مراسم با تاکید به اینکه پذیرش مسئولیت در راه آهن وظیفه ای سنگین و تعهد آور است، افزود: آثار و نتایج این مسئولیت ها حتی پس از خروج از راه آهن نیز بر عهده مسئولین باقی می ماند .

وی با اشاره به اینکه مسائلی چون تامین ایمنی، بهره وری، طرحها و تعهدات برنامه ، پروژه ها و تحقق یکپارچگی در راه آهن علاوه برطرح تحول در برنامه کاری آینده وی تعریف شده است، اظهار داشت: تحقق این وظایف و تکالیف بدون همکاری سایر مدیران امکان پذیر نیست.

قائم مقام مدیر عامل راه آهن ضمن قدردانی از زحمات مدیران مناطق، اظهار داشت: در حوزه عملیاتی در کنار مدیران مناطق حضور خواهم داشت تا در جریان مسائل و مشکلات آنها باشم.

لازمه اجرای طرح تحول باور مدیران و کارکنان است
مدیر پروژه تحول سازمانی راه آهن با بیان اینکه هیچ سازمانی نیست که به رشد و تحول خود فکر نکند، گفت: لازمه اجرای طرح تحول در راه آهن باور مدیران و کارکنان است.

مصطفی ستاک در این مراسم افزود: این که باور داشته باشیم که تحول را دنبال کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تشکر از اقدامات جعفر محمودی مشاور مدیر عامل و نائب رئیس شورای راهبردی تحول سازمانی در زمینه طراحی مدل های تحول سازمانی ، اظهار داشت: دگرگونی و تحول در تمام سازمانها جزو لاینفک وظایف آنها است و هیچ سازمانی نیست که به رشد و تحول خود فکر نکند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تحول در سازمان تنها از سوی بدنه آن امکان پذیر است، افزود: اگرمدیران و کارکنان سازمان اهمیت و ضروت طرح تحول باور را نداشته و با آن انس و الفت نگیرند قطع به یقین اجرا نخواهد شد.

وی تغییر در رفتارها را لازمه اجرای طرح تحول دانست و گفت: این تغییر با دستور العمل اجرا شدنی نیست بلکه باید نگاهمان را نسبت به سازمان تغییر دهیم

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.