• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ضرورت تقویت مدیریت پروژه در راه آهن با استفاده از علم و تجربه جهان/ تعریف پروژه های ریلی با توجیه فنی – اقتصادی

  • کد خبر : 14569
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
ضرورت تقویت مدیریت پروژه در راه آهن با استفاده از علم و تجربه جهان/ تعریف پروژه های ریلی با توجیه فنی – اقتصادی

0 (0) محمد زاده مدیرعامل آهن تاکید کرد: ضرورت تقویت مدیریت پروژه در راه آهن با استفاده از علم و تجربه جهان/ تعریف پروژه های ریلی با توجیه فنی – اقتصادی تقویت حوزه مدیریت پروژه در راه آهن ضرورتی است که با استفاده از علم، تجربه و خرد موجود در ایران و جهان حاصل می […]

0
(0)

محمد زاده مدیرعامل آهن تاکید کرد:

ضرورت تقویت مدیریت پروژه در راه آهن با استفاده از علم و تجربه جهان/ تعریف پروژه های ریلی با توجیه فنی – اقتصادی

تقویت حوزه مدیریت پروژه در راه آهن ضرورتی است که با استفاده از علم، تجربه و خرد موجود در ایران و جهان حاصل می شود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن در اولین دوره جایزه پروژه برتر راه آهن با اعلام این مطلب گفت: مدیریت پروژه اهمیت بسیار بالایی در راه آهن دارد چرا که حمل و نقل ریلی مجموعه ای عملیاتی است و انتقال به موقع مسافران اهمیت ویژه ای دارد.
وی با تاکید بر اینکه برداشت اشتباه از مدیریت پروژه و ندانستن چگونگی حل کردن مسئله، زیان های بسیار برای کشور به دنبال دارد، افزود: راه اندازی دفتر مدیریت پروژه در راه آهن و برگزاری جلسات مستمر کنترل پروژه، بر این اساس شکل گرفته است.

محمد زاده با اشاره به روایت حضرت رسول (ص) در خصوص درست انجام دادن امور، افزود: توجه به این نکته یکی از مهمترین عواملی است که در بهره وری و اثر بخشی کارها بسیار موثر است.
مدیر عامل راه آهن با بیان اینکه جلو بردن کارها بر مبنای چارچوب حرفه ای و صحیح یکی از تفکرات مثبتی است که بنای آن در راه آهن گذاشته شده است، اضافه کرد: اگر عناصر درگیر در هر پروژه در کنار هم قرار نداشته باشند ، نمی توان انتظار موفقیت پروژه را داشت.

محمدزاده با یادآوری اینکه مجموع معاملات (turn over) راه آهن آلمان ( DB ) در سال ۲۰۱۶ ، ۴۴ میلیارد یورو است تشریح کرد: در این مجموعه شرط انجام اقدامات با هزینه بالاتر از ۱۰ هزار یورو، ارائه گزارش مشخص پروژه و اثر بخشی آن است .
وی افزود: این امر نشان می دهد که اندازه پروژه نباید موجب منحرف شدن راه آهن از مسیر برنامه ریزی ها و جریان مدیریت پروژه شود چرا که بی دقتی های کوچک زمینه ساز اشتباهات آتی است.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به زیر سازی ۶۴۰ کیلومتر خط دوم راه آهن بافق– اصفهان و روسازی ۳۰۰ کیلومتر از آن در کنار خط گرم در فاصله ۲ سال، آن را رکوردی برای کشور دانست و گفت: بسیاری از پروژه ها از جمله پروژه خط سوم و چهارم در خط گرم تهران- مشهد در مدت زمان کوتاهی انجام شد و این امر حاصل تدوین چارچوب اولیه کلی و آگاهی به چگونگی صرف هزینه است.
وی در ادامه با یادآوری اینکه موفقیت در بازسازی پروژه مسیر دورود – اندیمشک، با دارا بودن ۱۳۳ تونل به مسافت حدود ۶۳ کیلومتر و ۱۴ کیلومتر پل، مرهون تفکر مدیریت و برنامه ریزی منابع، زمان و نیروی انسانی آماده به کار است، گفت: عملیات تراک بندی تهران – مشهد از افتخارات راه آهن است چرا که با ریسک فراوان در کنار خط گرم انجام شده و همکاران ما اجازه ندادند خط از ظرفیت بیفتد .

وی با اشاره به اینکه باید مدیریت پروژه ها در تفکر مدیران نهادینه شود ، اضافه کرد: اگر این امر در ذهن دست اندرکاران پروژه ها ایجاد نشود نمی توانیم انتظار داشته باشیم مدیریت پروژه ها به خوبی پیش رود .
مدیر عامل راه آهن بر دستیابی به استاندارد های جهانی در انجام پروژه ها تاکید و اظهار کرد: هیچ پروژه ای در راه آهن نباید بدون شناخت ابعاد و منابع آن آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ریلی بایستی توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، گفت: اگر پروژه ها به درستی انجام نشود، نمی توانیم بهره برداری خوبی داشته و کشور را بسازیم .

 

ضرورت بازمهندسی و بهره وری بیشتر در انجام پروژه های ریلی 
از سوی دیگر مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن نیز در این مراسم با تاکید بر استفاده مطلوب از سرمایه گذاری ها در راه آهن، گفت: تغییر رویکرد و بازمهندسی با نگاه به بهره وری بیشتر در انجام پروژه های ریلی، ضروری است .
وی با تشریح چرایی توجه راه آهن به موضوع مدیریت پروژه افزود: در چند سال اخیر بر اساس توانایی راه آهن، وزارت راه و شهرسازی بسیاری از پروژه های توسعه ای را به راه آهن واگذار کرد .
وی از جمله دلایل این تصمیم گیری در گذشته را تعریف نیاز، توانمندی در پیشبرد و اثر گذاری راه آهن بر پروژهای ریلی عنوان و اضافه کرد : بر همین اساس انجام پروژه های کلیدی و اقتصادی مانند رشت – آستارا و تهران – اصفهان به راه آهن واگذار شد .
یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست وزارت راه تاکید بر رسالت راه آهن در نگهداشت و ارتقای شبکه فعلی است و واگذاری پروژه های سنگین را موجب اختلال در رسالت اصلی راه آهن می داند ، اظهار داشت : به همین دلیل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان متولی تعداد بسیاری ازپروژه های ریلی معرفی و قرار شد که راه آهن در این مسیر تمام قد این شرکت را یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ها علاوه بر دستاوردهای آن موجب اشتغالزایی در کشور می شود ، بر خروجی موثر آن تاکید کرد و گفت: اگرچه وضعیت بهره وری در اجرای پروژه ها مطلوب شده اما جای کار بسیار دارد تا خروجی بهتری از آن حاصل شود. 

یزدانی با بیان اینکه برای غلبه به این شرایط کارهای متعددی صورت گرفته است ، تعریف جایزه های پروژه برتر را یکی از این اقدامات دانست و گفت: برای انکه راه آهن همراه با انجام درست رسالت خود بتواند پروژه های توسعه ای را پیش ببرد، باید با دانش بیشتر و زمان کمتر وبهره وری بالاتر آنها را انجام دهد .

وی با یادآوری اینکه هنر مدیریت در شرایط سخت متجلی می شود، افزود: باید در شرایط سخت و تلاطمات مالی بتوانیم پروژهای خود را مدیریت کنیم.
یزدانی از ارتقای مسیر پاکستان در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: همچنین به دنبال اتصال مسیر عراق و افغانستان و مرزهای بین المللی هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن پروژه رشت – آستارا ، کریدور شمال – جنوب عملکرد فعال تری داشته باشد .
وی با تاکید بر اینکه به محض دو خطه شدن ، سیستم تراک بندی را آغاز می کنیم گفت: بعلاوه بنا داریم تا در کل شبکه سیستم ATC را نصب کنیم .

گفتنی است در این مراسم تدین رئیس کمیته اجرایی جایزه پروژه برتر و نماینده انجمن پروژه ایران، به تشریح فعالیت های این انجمن پرداخت و در ادامه از برندگان پروژه در سه سطح تندیس زرین، سیمین و بلورین و لوح اهتمام به تعالی، قدردانی و تقدیر شد .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.