• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

طرح اتصال راه آهن رشت به قائمشهر در دست بررسی است

  • کد خبر : 4118
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
طرح اتصال راه آهن رشت به قائمشهر در دست بررسی است

0 (0) به گزارش عیارآنلاین،عباس آخوندی روز شنبه درحاشیه آیین افتتاح ۸ کیلومتراز چهار خطه شدن جاده هراز درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود : این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری […]

0
(0)

به گزارش عیارآنلاین،عباس آخوندی روز شنبه درحاشیه آیین افتتاح ۸ کیلومتراز چهار خطه شدن جاده هراز درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود : این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری اجرا خواهد شد.
چهار خطه شدن ۸ کیلومتر از جاده هراز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در محدوده ‘ کلرد به چلاو ‘ ، ‘سیاه بیشه تا لهاش’ و ‘بایجان لاسم’ امروز شنبه افتتاح و زیر ترافیک رفت.
وزیر راه و شهرسازی محور دیگر ریلی برای مازندران را اتصال راه آهن پردیس به لاریجان و آمل اعلام کرد و اظهارداشت که این پروژه هم اکنون در حال اجراست.
اخوندی با اشاره به اینکه طرح چهارخطه هراز( تهران- آمل) تا سال یک هزار و ۴۰۰ تکمیل می شود ،گفت حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون ۶۴ کیلومتر از این محور چهارخطه شد.
وی اضافه کرد : حدود ۷ کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت : برای ۳۰ کیلومتر انتهایی نیز کارگاه های جاده سازی در این محور فعال است و تلاش می شود تا در چهار سال آینده این محور تکمیل شود.
آخوندی دلیل طولانی شدن اجرای پروژه چهارخطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی محور و ساخت تاسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهارخطه محور هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تاسیسات کار ساخت را با تاخیر مواجه می کند و به نسبت سایر پروژه های راهسازی وقت گیر است.
** شروع همزمان آزاد راه پردیس تا امامزاده هاشم
وزیر راه و شهرسازی از شروع عملیات آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم به طول ۲۴ کیلومتر برای یکپارچه سازی محور چهارخطه هراز خبر داد و گفت که این محور نیز به دلیل وجود تاسیسات و ابنیه هزینه براست به طوری که برای هرکیلومترحدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
آخوندی اظهارداشت : برآورد می شود که برای ۲۴ کیلومتر این محور حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال هزینه شود.
مازندران ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی دارد که هراز با میانگین تردد روزانه ۴۰ هزار دستگاه خودرو پرترافیک ترین محور مازندران- تهران است.
استان مازندران در قالب شبکه ریلی شمال کشور به راه آهن کشور متصل است و شبکه از تهران تا گرگان ادامه دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.