• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) برای نخستین بار همزمان با چند شهر دیگر در ایستگاه قزوین اجرا می شود

  • کد خبر : 7585
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) برای نخستین بار همزمان با چند شهر دیگر در ایستگاه قزوین اجرا می شود

0 (0) طرح گسترش ایستگاه راه آهن قزوین آغاز می شود مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع و گسترش 22 هکتاری ایستگاه راه آهن قزوین در حوزه های بازآفرینی مبتنی بر حمل و نقل ریلی و مشاور TOD تا 2 ماه آینده آغاز می شود.  صدای قزوین – مسعود حق لطفی افزود: اجرای […]

0
(0)

طرح گسترش ایستگاه راه آهن قزوین آغاز می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع و گسترش 22 هکتاری ایستگاه راه آهن قزوین در حوزه های بازآفرینی مبتنی بر حمل و نقل ریلی و مشاور TOD تا 2 ماه آینده آغاز می شود.

 صدای قزوین – مسعود حق لطفی افزود: اجرای طرح TOD (توسعه حمل و نقل عمومی) یک موضوع چند رشته ای بین دستگاه های مختلف اجرایی بوده و ارتباط مستقیمی نیز بین این اداره کل با شهرداری و شورای اسلامی دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس،طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) برای نخستین مرتبه و به صورت پایلوت در کشور با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی علاوه بر شهرهای مشهد، اهواز و شهر جدید پرند، در 22 هکتار از اراضی جنوب قزوین (راه آهن) به مورد اجرا گذاشته می شود.
حق لطفی، TOD را از موضوعات مهم ستاد بازآفرینی شهر قزوین دانست و یادآور شد: حفظ محیط زیست، رونق اقتصادی، پیوند تمامی نقاط شهر از طریق ایجاد یک فضای عمومی، ایجاد مکان های خاص پیاده روی و در نهایت صرفه جویی در انرژی از مهمترین اهداف این طرح است.
وی در ادامه، افزایش سطح کیفی زندگی و حمل و نقل دورن شهری را از دغدغه های مهم و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: در موضوع حمل و نقل درون شهری یا همان TOD، توجه به اتوبوس، تراموا و مترو مورد نظر بوده که قزوین به لحاظ پایین بودن جمعیت و کوچک بودن حوزه جغرافیایی خود، هیچ توجیه اقتصادی در بخش مترو ندارد.
به گفته وی، ایجاد تراموای قزوین که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری دیده شده، تمامی مصوبه‌های قانونی شورای عالی ترافیک کشور را داشته و مطالعات آن نیز آغاز شده است.
حق لطفی اضافه کرد: پرداختن به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی ما را بر آن داشته تا بتوانیم آمار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها را از 17 به 35 درصد برسانیم که بخشی از این موضوع با ایجاد خطوط و ایستگاه های مناسب تا حدودی امکان پذیر خواهد بود.
منبع : ایرنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.