• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

طرح واگن پول یا سبد واگن نمونه ای از یک ایده موفق

  • کد خبر : 15645
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
طرح واگن پول یا سبد واگن نمونه ای از یک ایده موفق

0 (0) طرح واگن پول یا سبد واگن نمونه ای از یک ایده موفق چنگانی، مدیر کل راه آهن شرق گفت: اواخر سال 96 بود که ایده طرح واگن پول (سبد واگن) در راه آهن شرق مطرح شد و برای نخستین بار در منطقه سنگان و در مسیر منتهی به بندر عباس بصورت آزمایشی اجرا […]

0
(0)

طرح واگن پول یا سبد واگن نمونه ای از یک ایده موفق
چنگانی، مدیر کل راه آهن شرق گفت: اواخر سال 96 بود که ایده طرح واگن پول (سبد واگن) در راه آهن شرق مطرح شد و برای نخستین بار در منطقه سنگان و در مسیر منتهی به بندر عباس بصورت آزمایشی اجرا شد و امروز با موفقیت در اجرای این طرح 2 مسیر پرتردد دیگر از سنگان به میاندشت در اصفهان و جلال آباد کرمان نیز به آن پیوستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق محمد رضا چنگانی با اعلام این خبر و با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حمل بار در این اداره کل در سال 97 که منجر به رشد 67 درصدی بارگیری نسبت به سال قبل شد خاطر نشان ساخت: ایده طرح واگن پول (سبد واگن ) به ابتکار کارشناسان راه آهن شرق و با هدف یکپارچه سازی مدیریت حمل بار از مبادی بارگیری و مقاصد تخلیه و بمنظور رشد بارگیری، کاهش مانورهای اضافی، کاهش سوانح ، افزایش ظرفیت و روان سازی حمل و نقل بار درسال 96 مطرح و اجرا گردید.

تغییر نگرشها از دیدگاه‌های جزیره‌ای و جزء نگر به نگاه ملی و فرا ملی و همفکری، هم اندیشی، خردجمعی و عملیاتی نمودن ایده های نو نیاز مبرم صنعت ریلی است و این طرح یک نگاه اقتصادی است که در مرحله اجرا منافع آن به کلیه شرکتها و طرفها می رسد.
در راستای اقتصاد مقاومتی و در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در منطقه سنگان حمل ۲۷میلیون تن بار از عسلویه ریلی سنگ آهن ایران توسط راه آهن پیش بینی شده که تحقق این مهم بجز با اجرای طرح واگن پول (سبد واگن) همکاری و همراهی مسئولین دستگاهها، رفع تنگناها و ایجاد زیرساختهای لازم امکانپذیر نیست.

طرح واگن پول یا سبد واگن جزو سیاستهای اصلی راه آهن ج.ا.ا بوده که در منطقه سنگان بعنوان پایلوت و برای نخستین بار اجرا و ظرف سال آتی تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی بایستی بصورت کنسرسیوم در این طرح شرکت نمایند.
در این طرح بار واحد در مسیر مشخص و بین شرکت های حمل و نقل ریلی در قالب یک کنسرسیوم و تفاهم نامه قرار گرفته و واگن ها خارج از مالکیت در اولین نقطه بارگیری و حمل می شوند در نتیجه با کاهش مانورهای اضافی و توقف واگن ها، شاهد رشد بارگیری، افزایش ظرفیت و در یک کلام روان سازی سیر و حمل ونقل بار خواهیم بود.
واگن پول با روان سازی عملیات بارگیری و حمل از طریق ریل سبب یکپارچگی و انسجام تمامی طرفها شامل صاحبان صنایع، بار، شرکت های حمل و نقلی و راه آهن می شود.

دیر کل راه آهن شرق افزود: با اجرای موفق این طرح در مسیر سنگان –بندرعباس در حال حاضر شرکت های مختلف حمل و نقل اقدام به تشکیل واگن پول به 2 مسیر پرتردد دیگر از سنگان به میاندشت در اصفهان و جلال آباد در کرمان نمودند.
چنگانی اجرای واگن پول را از سیاستهای اصلی راه آهن در حوزه حمل بار دانست و از شرکتهای حمل و نقل و صاحبان بار درخواست نمود با مشارکت در این طرح ضمن بهره وری بیشتر از مزایا و منافع آن نیز بهره مند گردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.