• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

عملکرد راه آهن اراک در سال 96 / جابجایی 400 هزار مسافر و بیش از 8 میلیون تن بار خالص

  • کد خبر : 4757
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
عملکرد راه آهن اراک در سال 96 / جابجایی 400 هزار مسافر و بیش از 8 میلیون تن بار خالص

0 (0) مدیركل راه آهن اراك اعلام کرد: عملکرد راه آهن اراک در سال 96 مدیركل راه آهن اراك، از جابه‌جایی ۴۰۰ هزار مسافر در سال گذشته از طریق راه‌آهن اراك خبر داد و گفت: سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص و ۱۶ میلیون و ۵ هزار و […]

0
(0)

مدیركل راه آهن اراك اعلام کرد:

عملکرد راه آهن اراک در سال 96

مدیركل راه آهن اراك، از جابه‌جایی ۴۰۰ هزار مسافر در سال گذشته از طریق راه‌آهن اراك خبر داد و گفت: سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص و ۱۶ میلیون و ۵ هزار و ۵۳۱ تن بار ناخالص حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه‌آهن اراک جلال‌الدین كوكنار با اعلام این خبر عنوان كرد: علاوه بر جابه‌جایی مسافر در سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص توسط راه آهن اراك حمل شد.

وی میزان بار ناخالص حمل شده را در بازه زمانی مذكور را ۱۶ میلیون و ۵ هزار و ۵۳۱ تن اعلام کرد.

مدیركل راه آهن اراك، به خدمات ارائه شده در ایام پیك نوروزی اشاره كرد و گفت: در ایام نوروز كه از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه داشت، ۲۶ هزار و ۲۸۹ نفر از طریق راه‌آهن اراك جابه جا شدند، كه عمده این مسافران مربوط به مسیر اراك به مشهد مقدس و بالعكس بود.

وی با اشاره به اینكه قطار اراك به مشهد و بالعكس به صورت روزانه فعالیت می‌كند، اظهار كرد: پیش فروش بلیت‌های نوروزی قطار از پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه سال گذشته آغاز و امكان پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار نوروز ۹۷ فراهم بود.

كوكنار، در خصوص پروژه‌های اجرا شده در سال ۹۶ بیان كرد: در سال گذشته ۶ پروژه شامل پروژه‌های نصب دستگاه علائم جدید مهارانی ایستگاه مشك‌آباد، نصب دستگاه علائم جدید مهارانی ایستگاه نانگرد، نوسازی و تطویل خطوط ایستگاه‌های مشك‌آباد، اراك، سواریان، سمنگان و باغیك و خطوط ایستگاه شازند و احداث ۷ دهانه زیرگذر باكس بتنی اراك تا شازند به انجام رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ هزار میلیون ریال به اجرا درآمد و تاثیر زیادی در افزایش سرعت و ایمنی سیر قطارها و مناطق مسكونی همجوار داشته است.

مدیر كل راه آهن اراك گفت: راه آهن اراك طی سال گذشته رتبه نخست تعمیرات چرخ و محور را در سطح كشور را به خود اختصاص داده است به نحوی كه این جایگاه با تعمیر ۱۰ هزار و ۲۲ مورد چرخ و محور قطار در سال ۹۶ كسب شد.

وی بیان كرد: راه آهن اراك ۳۲ درصد از كل تعمیرات چرخ و محور را در كشور در سال گذشته انجام داده است كه نسبت به سال ۹۵ افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینكه در سال ۹۶ با تعمیر اساسی هزار و ۷۵۵ انواع واگن‌های باری رتبه دوم را در سطح كشور به دست آمد، ادامه داد: در سال گذشته تعمیرات اساسی انواع واگن‌های باری در راه آهن اراك ۲۹ درصد رشد داشته و ۲۵ درصد از كل تعمیرات صورت گرفته در سطح كشور را انجام داده است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.