• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6

فاز اول راه‌آهن ایلام در قالب مسیر اسلام‌آباد (کرمانشاه) به ایلام تا پایان سال کلنگ‌زنی شود. / قطار؛ بهترین جایگزین هواپیما

  • کد خبر : 13982
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
فاز اول راه‌آهن ایلام در قالب مسیر اسلام‌آباد (کرمانشاه) به ایلام تا پایان سال کلنگ‌زنی شود. / قطار؛ بهترین جایگزین هواپیما

0 (0) قطار به ایلام می‌رسد اجرای پروژه راه‌آهن ایلام به کاهش هزینه‌ها، سهولت جابه‌جایی مردم و درنهایت توسعه اقتصادی استان منجر خواهد شد اوایل سال 92 بود که کلنگ احداث راه‌آهن ایلام با حضور رئیس‌جمهوری به زمین زده شد، اما این طرح همان ابتدا زمین‌گیر شد و هرگز به مرحله اجرا درنیامد. ساخت راه‌آهن […]

0
(0)

قطار به ایلام می‌رسد

اجرای پروژه راه‌آهن ایلام به کاهش هزینه‌ها، سهولت جابه‌جایی مردم و درنهایت توسعه اقتصادی استان منجر خواهد شد

اوایل سال 92 بود که کلنگ احداث راه‌آهن ایلام با حضور رئیس‌جمهوری به زمین زده شد، اما این طرح همان ابتدا زمین‌گیر شد و هرگز به مرحله اجرا درنیامد.
ساخت راه‌آهن در استانی مانند ایلام که به دلیل کوهستانی بودن عملیات راه‌سازی در آن به کندی انجام می‌شود، می‌تواند تاثیر چشمگیری در رشد و توسعه آن داشته باشد.
طی روزهای اخیر خبرهایی از سوی مسئولان ایلام مبنی بر کلنگ‌زنی فاز اول این پروژه در استان منتشر شده که امید است این کلنگ روی زمین نماند و طرح تا زمان رسیدن به پایان کار و بهره‌برداری با شتاب پیش برود. این پروژه‌ برای مردم و مسئولان ایلام بسیار مهم و ارزشمند است و انتظار می‌رود با تکمیل آن، استان روی ریل رونق اقتصادی و توسعه قرار بگیرد.

کاهش هزینه‌ها با اجرای پروژه راه‌آهن

یکی از شهروندان ایلامی درباره پروژه راه‌آهن به همشهری می‌گوید: مرم استان برای سفرهای ریلی باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند و طبیعی است که اجرای این پروژه، علاوه بر توسعه استان، کاهش هزینه‌های رفت ‌و آمد به استان‌های دیگر را برای مردم در پی دارد.

«محسن رخشی» با بیان این‌که پروازهای فرودگاه ایلام محدود به 2، 3 استان است و ساخت راه‌آهن می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفرهای هوایی باشد، می‌افزاید: ما هنگام مراجعه برای رزرو بلیت برای همین‌های پروازهای محدود هم با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه می‌شویم و مجبوریم یا با اتوبوس سفر کنیم، یا برای سفر هوایی به دیگر استان‌ها برویم که هزینه‌های خاص خود را دارد.این شهروند اظهار می‌کند: امیدواریم وعده مسئولان مبنی بر کلنگ‌زنی و استارت پروژه محقق شود و شاهد پیگیری و ادامه روند اجرای آن باشیم.

قطار؛ بهترین جایگزین هواپیما

یکی دیگر از شهروندان ایلامی به خبرنگار ما می‌گوید: به خاطر بیماری مادرم هر ماه باید به اصفهان برویم و هزینه‌های پرواز هم که زیاد است. با توجه به بالا بودن سن مادرم، تردد با اتوبوس برایش سخت است و همین امر سبب شده هر ماه با خودروی شخصی به اصفهان سفر کنیم. «مراد افرا» ادامه می‌دهد: پایین بودن نرخ بلیت قطار نسبت به هواپیما و همچنین راحتی هنگام سفر برای افرادی مانند مادرم که بیمار یا سالخورده هستند و توان سفر با اتوبوس را ندارند، بسیار حائز اهمیت است.وی بیان می‌کند: استانی که ذخایر عظیم نفت و گاز دارد و از ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است، از داشتن خط ریلی محروم است. این واقعا جای تاسف دارد و خوب است که حالا مسئولان استانی و کشوری برای شروع پروژه‌ای که بیشتر از 5 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، آستین‌ها را بالا زده‌اند.

کلنگ‌زنی فاز اول 

استاندار ایلام نیز در این زمینه بیان می‌کند: یکی از راه‌های توسعه برای استان مرزی ایلام ریل است. توجه به این مهم می‌تواند سبب رونق این استان در زمینه اقتصادی می‌شود و از طرف دیگر ارتباط مردم آن با دیگر مناطق کشور راحت‌تر برقرار می‌شود.«قاسم سلیمانی دشتکی» با بیان این که ایجاد خطوط ریلی در استان از مطالبات اصلی مردم است و با جدیت در حال پیگیری این مطالبه بحق هستیم، می‌افزاید: در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد فاز اول راه‌آهن ایلام در قالب مسیر اسلام‌آباد (کرمانشاه) به ایلام تا پایان سال کلنگ‌زنی شود.

مناقصه 17 کیلومتر از راه‌آهن ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در گفت‌وگو با همشهری از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ احداث راه‌آهن ایلام تا پایان سال خبر و ادامه می‌دهد: این پروژه از سمت اسلام‌آباد در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
«علی‌اصغر کاظمی» اظهار می‌کند: قرار است 17 کیلومتر از این پروژه از سمت اسلام‌آباد به مناقصه گذاشته شود که منتظر اجرا شدن این مناقصه هستیم.

این مسئول می‌گوید: همچنین، متصل شدن شهرستان دهلران از طریق خط ریلی اندیمشک در حال پیگیری است. اجرایی شدن این طرح نیز توسعه استان را در پی خواهد داشت.
کاظمی تاکید می‌کند: اتصال استان ایلام به شبکه سراسری راه‌آهن، علاوه بر این‌که ‏دسترسی منطقه به سایر مناطق کشور را آسان می‌کند، می‌تواند نقش موثری در جذب سرمایه‌های جدید به آن داشته باشد.

توسعه ایلام در گرو توسعه شبکه ریلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان این‌که عملیات اجرایی این پروژه بر عهده شرکت ساخت زیربنایی حمل ‌و ‌نقل کشور است، عنوان می‌کند: نقش تعیین‌کننده گسترش شبکه ریلی در توسعه اقتصادی هر منطقه بر کسی پوشیده نیست و امید است این مهم با عزم جدی‌ مسئولان به نتیجه برسد.
کاظمی با تاکید بر اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی در توسعه استان می‌گوید: در حال ‌حاضر تونل کبیرکوه، جاده مهران – دهلران – اندیمشک و جاده ایلام – حمیل – کرمانشاه از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان به شمار می‌روند که در حال اجرا هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.