• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فاز نخست قطار شهری کرمانشاه تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 29568
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
فاز نخست قطار شهری کرمانشاه تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: فاز نخست قطار شهری کرمانشاه از طاقبستان تا میدان آزادی تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه بسیار کند پیش می‌رود و انتقاد بر آن وارد است اظهار داشت: فاز نخست این پروژه از میدان طاقبستان تا میدان آزادی محدود شده است.

وی با بیان اینکه این مسیر ۹ ایستگاه دارد که دو مورد آن در حال ساخت است عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه نیاز است که ۳۵۰ میلیارد تومان دولت و ۳۵۰ میلیارد تومان شهرداری باید تأمین کند.

سالاری گفت: امسال اعتبار مناسبی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت برای این پروژه تعریف و تصویب شده است و امید داریم تا سال ۱۴۰۱ فاز نخست راه‌اندازی شود.

وی افزود: بخشی از پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی به این دلیل که از زیر زمین ادامه می‌یابد به دلیل هزینه بسیار و زمان‌بر بودن فعلا متوقف شده است.

سالاری گفت: تلاش می‌شود بعد از فاز اول با شبکه‌های دیگر ارتباطی همچون بی‌آر‌تی و اتوبوس برقی به مسافران خدمت‌رسانی شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: از دید کارشناسی این پروژه به این صورت نباید اجرا می‌شد بلکه باید روی زمین یک قطار سبک شهری راه‌اندازی می‌شد.

وی افزود: در زمان تصمیم‌گیری برای این پروژه ایجاد یک قطار سریع شهری مدنظر بوده که بسیار پرهزینه است و با تشدید تحریم‌ها نیز برای تهیه تجهیزات و واگن با مشکلاتی مواجه شدیم؛ بنابراین راهی جز تکمیل فاز اول طرح وجود ندارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29568

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.