• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فراخوان برای ساخت مترو توسط صنعتگران ایرانی

  • کد خبر : 23666
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
فراخوان برای ساخت مترو توسط صنعتگران ایرانی
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه همه صنعتگران ایرانی را به همکاری در زمینه ساخت متروی داخلی فراخواند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، «علی امام» گفت: برای تحقق این هدف، «کمیته ساخت داخل» در شرکت راه آهن شهری تهران ایجاد شده است تا ضمن حمایت از تولید داخلی و  بهره گیری از ظرفیت شرکتهای صنعتی کشور،  راههای کاهش هزینه تامین تجهیزات و قطعات مترو  را در شرایط تحریمی بررسی کند.

وی افزود: هدف اصلی کمیته «ساخت داخل»  تکیه بر توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تامین نیازمندی‌های سخت‌افزاری خطوط و ایستگاه‌های مترو در شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) است.

امام تصریح کرد: کمیته ساخت داخل باید پیمانکاران واجد شرایطی را انتخاب کند که ضمن رعایت استانداردهای مورد تایید شرکت مترو، بتوانند تجهیزاتی همانند قطعات واگن، آسانسور و پله‌برقی را با بهترین کیفیت و هزینه‌ قابل قبول، از محل تولید داخل تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه هیأت مدیره شرکت مترو بر سرعت بخشیدن در بهره‌گیری از توان شرکت‌های داخلی تاکید دارد، گفت: خوشبختانه فراخوان این کمیته به شرکت‌های داخلی تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

مترو تهران در روز تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی موفق شد به رکورد جابه‌جایی ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار سفر در روز دست یابد.

بنا به اعلام مسئولان مربوطه، در آذر ۱۳۹۶، تعداد سفر با مترو تهران از مرز ۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون سفر گذشت و به این ترتیب توانست از رکورد جمعیت فعلی جهان عبور کند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23666

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.