• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فرمانده پلیس راه آهن : کشفیات مواد مخدر37 درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 2126
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
فرمانده پلیس راه آهن : کشفیات مواد مخدر37 درصد افزایش یافت

0 (0) فرمانده پلیس راه آهن : کشفیات مواد مخدر37 درصد افزایش یافت شاهرود – ایرنا – فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: در 9 ماه امسال کشف انواع مواد مخدر در حوزه راه آهن 37 درصد رشد داشته و در مبارزه و پیشگیری از سایر جرایم نیز روند خوبی حاکم بوده است . سردار […]

0
(0)

فرمانده پلیس راه آهن : کشفیات مواد مخدر37 درصد افزایش یافت

شاهرود – ایرنا – فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: در 9 ماه امسال کشف انواع مواد مخدر در حوزه راه آهن 37 درصد رشد داشته و در مبارزه و پیشگیری از سایر جرایم نیز روند خوبی حاکم بوده است .

سردار سرتیپ دوم علی رضا اکبرشاهی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا از مشارکت هدفمند مردم در تامین امنیت قدردانی نموده و گفت: به هر میزان که همکاری مردم با پلیس افزایش یابد، موفقیت های بیشتری را شاهد خواهیم بود.
سردار اکبر شاهی به منظور شرکت در چهارمین نشست تخصصی پلیس راه آهن کشور در شاهرود بسر می برد.
وی از مردم خواست توصیه های پلیس را جدی بگیرند و از معاشرت با مسافر نماها که قصد اخاذی از مسافران دارند بپرهیزند.
فرمانده پلیس راه آهن کشور ادامه داد: به دلیل طولانی بودن زمان سفرهای ریلی از مبدا تا مقصد، مسافرنماها با تعارف مواد آشامیدنی و خوراکی مسموم درون کوپه ها ، اموال آن ها را سرقت می کنند.
سردار اکبر شاهی گفت: توصیه پلیس این است که مسافران از نگهداری و یا حمل و نقل بار افراد ناشناس در ایستگاه های راه آهن و درون قطارها خودداری کرده و هر گونه اقدام مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.
وی از طراحی برنامه های فرهنگی متنوع برای روزهای تعطیل سال نو خبر داد و گفت : پلیس راه آهن کتابخانه هایی در ایستگاه های اصلی تشکیل داده و کتاب های کم حجم و جزوه های آموزشی با هدف آگاهی نسل جوان
و اقشار مختلف در آن ها قرار داده است.
فرمانده پلیس راه آهن گفت: مسافران می توانند کتاب ها را برای مطالعه از ایستگاه مبدا تا مقصد همراه خود داشته باشند.
وی با بیان این که 91 مدرسه در حاشیه خط آهن کشور وجود دارد، گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی گوناگون کاهش محسوس حوادث قطارها در حاشیه خطوط آهن را شاهد هستیم .
از 51 ایستگاه خط آهن تهران – مشهد ، 27 ایستگاه در محدود شمالشرق1 قرار داشته و پر رفت و آمدترین خط ریلی کشور است.
اکبر شاهی گفت: در کل کشور 421 ایستگاه راه آهن وجود دارد و مرکز کنترل اداره کل راه آهن شمالشرق1 در شاهرود از امکانات منحصر به فردی برخوردار است.
60 درصد از ترافیک راه آهن مسافری کشور در مسیر تهران – مشهد و باالعکس است ودر مجموع 40 درصد از ترافیک باری و مسافربری راه آهن کشور در این مسیر انجام می شود.
541 کیلومتر راه آهن دو خطه کشور در حوزه شمالشرق1 است که از خروجی گرمسار آغاز شده و تا ورودی ایستگاه نقاب در خراسان رضوی ادامه می یابد.
در6 ماه نخست امسال کشف انواع مخدر در حوزه ریلی شمالشرق1 حدود 56 درصد و دستگیری اتباع غیر مجاز خارجی 41 درصد افزایش داشته و وقوع سرقت هم 29 درصد کاهش یافته است.
در حوزه اداره کل راه آهن شمالشرق1 روزانه 90 رام قطار رفت و آمد می کند .
برقراری انتظامات وامنیت این حوزه که شامل طول خط ریلی ، سالن های مسافری ، قطارهای مسافری و باری ، مخازن سوخت ، پانل و تاسیسات اداره کل راه آهن شمالشرق1 از وظایف کارکنان پلیس راه آهن است .
پلیس راه آهن در 12 هزار کیلومتر خط آهن کشور امنیت مسافران ، مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز و مواد مخدر ، جلو گیری از رفت و آمد اتباع خارجی غیر مجاز را برعهده داشته و نظم و امنیت را در این شبکه گسترده تامین می کند.
حوزه راه آهن شمالشرق1 بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را دارد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.