• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

فرهنگ سازی لازمه ایجاد دولت الکترونیک

  • کد خبر : 15303
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
فرهنگ سازی لازمه ایجاد دولت الکترونیک

0 (0) قائم مقام راه آهن تاکید کرد: فرهنگ سازی لازمه ایجاد دولت الکترونیک ماندگاری هوشمند سازی و دولت الکترونیک در هر سازمانی نیاز به فرهنگ سازی و ایجاد جذابیت دارد . به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن، درنشست دولت الکترونیک و هوشمند سازی، با […]

0
(0)

قائم مقام راه آهن تاکید کرد:
فرهنگ سازی لازمه ایجاد دولت الکترونیک

ماندگاری هوشمند سازی و دولت الکترونیک در هر سازمانی نیاز به فرهنگ سازی و ایجاد جذابیت دارد .

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن، درنشست دولت الکترونیک و هوشمند سازی، با اعلام این مطلب گفت : هوشمند سازی و اجرای برنامه های دولت الکترونیک، تکلیفی قانونی است و باید اقداماتی که در این راستا انجام می شود به گونه ای باشد که شرح وظایف و ماموریت های تعریف شده را عملیاتی کند.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری از امکانات به تمامی سازمان های دولتی تکلیف شده که ۶ کمیته کاری در حوزه سرمایه انسانی ، ساختار مدیریتی ، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی ، سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم ، مدیریت عملکرد و فرهنگ سازمانی تشکیل گردد که تشکیل کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی یکی از این کمیته می باشد که شروع به فعالیت کرده است.
عاشوری با یادآوری اینکه در هریک از ۶ کمیته، یک نفر از مدیران مناطق به نمایندگی از مدیران مناطق حضور دارند ، اضافه کرد: مکانیزه کردن همه حوزه های فعالیت راه آهن از بخش های فنی وزیربنایی گرفته تا ناوگان و بهره برداری و حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، چه در بخش اداری و چه در بخش مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است که همه در این موضوع، مشارکت فعال داشته باشند .
وی با بیان اینکه هوشمند سازی و اجرای برنامه های دولت الکترونیک کار آسانی نیست و نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: زمانی که از دولت الکترونیک صحبت می کنیم به معنای آن نیست که نرم افزاری را تولید و از کاربران بخواهیم که تنها از آن استفاده کنند .
عاشوری با یاد آوری ضرورت فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی، خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد در تغییر فرایندها از سیستم دستی به مکانیزه ، شاهد مقاومت از سوی مدیران و کارکنان هستیم که از دلایل این امر، عدم شناخت درست ضرورت های اجرای پروژه ها ، بالا بودن سن و کاهش توان یادگیری آن است .
وی با تاکید بر اینکه بایستی جذابیت های لازم برای مدیران فراهم شود تا نسبت به بکارگیری این ابزارها علاقه مند شوند ، گفت: جدا از اینکه برقراری دولت الکترونیک یک تکلیف قانونی است و سازمان ها همه ساله در این باره، مورد ارزیابی قرار می گیرند، بیش از هر چیز فرهنگ سازی و اجرای درست پروژه ها ، حائز اهمیت است .
قائم مقام راه اهن با بیان اینکه برخی از پروژه ها کارایی لازم را نداشته و یا اثر بخش نبوده است ، افزود: یکی از مهمترین مسائل در حوزه دولت الکترونیک، آگاهی از معماری سازمانی در راه آهن است. وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و استفاده از ابزارهای مشوق، لازمه اجرای دولت الکترونیک و هوشمند سازی در راه اهن است .
وی از آمادگی هیات مدیره برای کمک به پیشبرد اهداف و برنامه های کمیته دولت الکترونیک در راه آهن خبر داد و گفت: به دنبال جایگاه برتر و برند سازی در حوزه دولت الکترونیک هستیم .

معماری سازمانی فراتر از دولت الکترونیک
از سوی دیگر نورالله بیرانوند معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن نیز در این جلسه با تشریح مفاهیم دولت الکترونیک ، الزامات و اقدامات آتی در مورد آن گفت: بدون استفاده از دانش IT نمی توان در محیط پرتلاطم امروز فعالیت کرد و فارغ از الزامات قانونی، حرکت به این سمت ضروری است .
وی با اشاره به اینکه راه آهن در سالهای قبل به این سمت حرکت کرده است ، افزود : به منظور بلوغ سازمان در این زمینه، باید مفهوم IT را از شکل اتوماسیونی به سمت هوشمند سازی و بهره برداری از اطلاعات تغییر دهیم .
بیرانوند با یادآوری اینکه برای انجام این طرح مفهوم معماری سازمانی مطرح شده است ، اظهار داشت : معماری سازمانی فراتر از دولت الکترونیک است و دولت الکترونیک تنها یک پروژه است که درون آن جای گرفته است .
معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن، اجرای پروژه معماری سازمانی را در خدمت کسب و کار راه آهن دانست و گفت: در اجرای این پروژه و در حوزه آی تی و الکترونیک ، بهترین متخصصان دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مشاورین طرح به کار گرفته شده اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.