• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل

  • کد خبر : 10628
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل

0 (0) سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از فعال شدن مجدد پروژه راه آهن میانه-اردبیل با توزیع اعتبارات جدید از محل فاینانس داخلی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و […]

0
(0)

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از فعال شدن مجدد پروژه راه آهن میانه-اردبیل با توزیع اعتبارات جدید از محل فاینانس داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی از راه‌آهن میانه- اردبیل و ایستگاه‌های مسیر بازدید کرد و از شروع مجدد عملیات اجرایی در این خط ریلی که به دلیل کمبود شدید منابع اعتباری متوقف بود، خبر داد.
وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل فاینانس داخلی گفت:‌با توزیع اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی و برگزاری چند جلسه با پیمانکاران و مشاوران این خط ریلی مقرر شد اعتبار تخصیص یافته بین قطعات مختلف با توجه به اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی قطعات، توزیع شود.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رشد و سرعت عملیات اجرایی طی هفته گذشته در این پروژه ابراز خرسندی کرد و افزود:‌ پیمانکاران با افزایش تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات در تلاش هستند تا به هدف‌گذاری و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته دست پیدا کنند.
خطیبی در خصوص هدف‌گذاری برای خط ریلی میانه- اردبیل توضیح داد و گفت:‌ با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا با توزیع به موقع اعتبارات در پروژه زیرسازی مسیر تا پایان سال ۱۳۹۸ به اتمام برسد.
وی برگزاری همزمان مناقصه برای احداث ایستگاه‌های مسیر را بخش دیگری از برنامه‌ها اعلام کرد و افزود:‌ به زودی مناقصه ساخت ایستگاه‌های فیروزآباد، گنج‌گاه و مهمان‌دوست نیز برگزار می‌شود.
این مقام مسئول در شرکت ساخت، طول خط ریلی راه‌آهن میانه ـ اردبیل را ۱۷۵کیلومتر بیان کرد و گفت:‌ این خط ریلی با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است.
خطیبی افزود: راه‌آهن میانه ـ اردبیل دارای ۶۴ دستگاه تونل به طول ۲۴ کیلومتر و ۳۳ دهنه پل به طول بیش از ۴ کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول ۱۲۰۰ متر و بزرگترین پل به طول ۶۰۰ متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه، پل آرپاچای در خط ریلی میانه ـ اردبیل را یکی از منحصر به فردترین پل‌های شبکه ریلی کشور اعلام کرد و گفت: این پل پنج دهانه دارد که ارتفاع دهانه میانی آن ۶۳ متر و ارتفاع پایه آن ۸۰ متر است و به عنوان مرتفع‌ترین پل ریلی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی راه‌آهن میانه ـ اردبیل را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور دانست و گفت: اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمترین استان‌های مرزی و بالتبع آن اتصال استان اردبیل با همسایه های شمال غربی کشور می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.