• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قدردانی از حضور اثرگذار بانوان در راه آهن / تاکید بر رسالت اجتماعی و نقش آفرینی زنان

  • کد خبر : 14742
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
قدردانی از حضور اثرگذار بانوان در راه آهن / تاکید بر رسالت اجتماعی و نقش آفرینی زنان

0 (0) مدیرعامل راه آهن در مراسم جشن بانوی مهر مطرح کرد: قدردانی از حضور اثرگذار بانوان در راه آهن مدیرعامل راه آهن گفت: حضور فعال بانوان شاغل در راه آهن، در پیشرفت های این شرکت موثر است . به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن در […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن در مراسم جشن بانوی مهر مطرح کرد:

قدردانی از حضور اثرگذار بانوان در راه آهن


مدیرعامل راه آهن گفت: حضور فعال بانوان شاغل در راه آهن، در پیشرفت های این شرکت موثر است .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن در این مراسم که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات بانوان شاغل در این شرکت گفت: برای خدمت به کشور باید نهایت بهره را از نیروهای توانمند کسب کرد و حضور ۳ خانم در پست های مدیریتی اثر گذار راه آهن، نشانه این مدعاست.
وی با اشاره به آمار صعودی عملکرد بار از سال ۸۴ تا ۹۲ اظهار داشت: طی این ۸ سال شاهد افزایش ۳ میلیارد تن کیلومتر بار بوده ایم که این رقم ارزش بسیار بالایی در صرفه جویی سوخت دارد.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه انتقال هر تن کیلومتر بار از جاده به ریل تنها در حوزه صرفه جویی سوخت معادل ۱.۵ سنت دلار است، اضافه کرد: این امر رسالت راه آهن را برای جذب بیشتر بار سنگین تر می کند.
محمد زاده با تاکید بر اینکه انتقال هر یک نفر کیلومتر برای مسافرت بلند برد از جاده به ریل معادل ۲۰ سی سی صرفه جویی سوخت و معادل یک سنت دلار درآمد ارزی برای کشور است، اظهار داشت: سهم راه آهن از سفرهای حومه ای اطراف تهران خیلی کم است و این درحالی است که انتقال هر سفر حومه ای در اطراف تهران از جاده به ریل حداقل ۱ دلار صرفه جویی سوخت به دنبال دارد .
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ میزان حمل بار راه آهن به ۵/۳۰ میلیارد تن کیلومتر رسیده افزود: امیدواریم امسال به عدد ۳۵ میلیارد تن کیلومتر دست یابیم.

دنیای تفاوت ها و مفهوم آزادی و مسئولیت پذیری 
محمدرضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در این مراسم ضمن تبریک این روز فرخنده به همکاران حاضر در مراسم گفت : دنیایی که هم اکنون ما در آن زندگی می کنیم دنیایی است مملو از آدم های متفاوت ،متفاوت در فرهنگ ، متفاوت در عقاید ، متفاوت در رفتار و متفاوت در بیان و گفتار و این تفاوت هاست که به این دنیا زیبایی بخشیده است .
او ادامه داد : مفهوم آزادگی نیز در درک تفاوت ها نهفته است و فرد آزاده کسی است که از معنای تفاوت درک عمیقی دارد و با داشتن این درک ، ذهن و ضمیر خود را از هر گونه خط کشی بین آدم ها ، فرهنگ ها و عقاید پاک می کند. او آدم ها به خوب بد، زشت و زیبا، پاک و نجس تقسیم نمی کند، بلکه آدم ها را به خاطر اینکه انسان هستند ، می پذیرد و دوست دارد .
نصرت نظامی با اشاره به مفهوم آزادی افزود: بسیاری از مردم آزادی را با بی قانونی یا بی قیدی و بی شرطی اشتباه می گیرند در حالی که آزادی یعنی اینکه من و شما یک هدف خوب و اخلاقی داریم و می خواهیم برای رسیدن به آن کمترین مسیر را بپیماییم و کمترین هزینه را پرداخت کنیم و این دقیقا آن جایی است که برای تحقق این اهداف اقدام به وضع قانون و قید و شرط می کنیم .
او گفت : آزادترین نظام های موجود در این دنیا، نظام آفرینش است که قوانین آن شکست ناپذیر است و به خاطر این ویژگی قابل اعتماد نیز است.
نصرت نظامی با تعریف مفاهیم مسئولیت و مسئولیت پذیری گفت: مسئولیت یعنی تلاش برای پاسخ دادن به نیازهای خود و در صورت وجود درخواست، پاسخ دادن به نیازهای دیگران و این مفهومی است که امروز مردم دنیا با آن به توافق رسیده اند . نکته مهم این است که مسیولیت پذیری حدی دارد و کم یا زیاد آن برای انسان یک بیماری است، اما وقتی انسانی مسئولیت انجام کاری را پذیرفت باید نسبت به تمامی مراحل انجام آن احساس مسئولیت کند.
او افزود : اگر فردی در قبال دیگران احساس مسئولیت کرد و عهده دار وظایفی از طرف او برای پاسخ دادن به نیازهای او شد، باید با مفاهیم آزادی و آزادگی یا به عبارتی دیگر احترام به قدرت انتخاب دیگران و پذیرش تفاوت ها، آشنا باشد که اگر چنین نباشد، احساس مسئولیت او در قبال دیگران تبدیل به احساس مالکیت بر دیگران شده و شروع به کنترل دیگران می کند و آن زمانی ما دیگران را کنترل می کنیم که کنترل خود را از دست داده باشیم.
نصرت نظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال ۱۳۹۷ با تمامی فراز و نشیب های خود به سر رسید و راه آهن عملکرد موفق از خود بر جای گذاشت و امروز ما شاهد افزایش عملکرد راه آهن در حمل بار و جابجایی مسافر نسبت به سال های قبل از آن و نتایج مالی خوبی هم هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن افزود: مدیریت سرمایه در گردش راه آهن، یک فعالیت مهم و روزانه است و اگر چنین نباشد راه آهن را با یک دیالکتیک نقصان مواجه می کند.
او خاطرنشان کرد: امروز راه آهن شاد است و این شادی را در ایام پر کار نوروزی با ارایه خدمات خوب به مردم کشور هدیه خواهد داد .

تاکید بر رسالت اجتماعی و نقش آفرینی زنان 
سیده فاطمه مقیمی کارآفرین برتر و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نه تنها روز زن، بلکه تمام روزها متعلق به بانوان است، گفت: گرامیداشت این روز بیانگر رسالت اجتماعی و نقش آفرینی زنان در جامعه و برنامه ریزی آنان برای رسیدن به این هدف است.
وی با اشاره به اینکه حضور زنان در جامعه ، موجب فراموشی دیگر مسئولیت ها و وظایف آنان از جمله همسرداری، مادری و تربیت فرزندان نمی شود، افزود: جایگاه زنان در اقتصاد و اجتماع بالاتر از چیزی است که به آنان داده شده و همگان استحقاق آن را دارند که جایگاه ویژه خویش را با خود باوری به دست آورند.
وی با بیان اینکه تا خود زنان به خودباوری دست نیابند نمی توانیم این موضوع را به جامعه القا کنیم، اضافه کرد: باور جامعه و سقف شیشه ای که مانع رشد زنان می شود نشات گرفته از عقاید و ایده های ما است .
مقیمی با انتقاد از اینکه اکثر زنان کشور، در مشاغل حساس و کلیدی قرار ندارد، تصریح کرد: از سال ۲۰۰۰ میلادی حضور زنان در سیاست و اقتصاد فزونی یافته و حتی در شیلی ، آلمان و هندوستان نفر اول حکومت ها شده اند .
وی افزود: در ۱۰ سال اخیر تعداد شغل های ایجاد شده و بنگاه های کوچک و متوسط زنان بیشتر از مردان بوده است و این امر نشان می دهد زنان در جایی که قبول مسئولیت می کنند، عملکردی مقتدرانه دارند.
مقیمی با تاکید بر اینکه زنان در زمره موفق ترین مدیران به شمار می روند ، یادآور شد: زنان همواره مدیریت خانه و اقتصاد آن را به عهده داشته و نقش اقتصادی آنها قابل مقایسه با مردان نیست .
گقتنی است در ادامه این مراسم ، برنامه های شاد و مفرحی از جمله اجرای موسیقی سنتی، طنز و تقلید صدا و .. برای بانوان برگزار و با قرعه کشی از حاضران، جوایزی با آنها اهدا شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.