• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

قطارهای مسافربری تا اواخر پاییز به ارومیه می رسند

  • کد خبر : 837
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

0 (0) قطارهای مسافربری تا اواخر پاییز به ارومیه می رسند معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا پایان مهر ماه سوت قطار در خط آهن ارومیه به صدا درخواهد آمد، گفت: اتصال خط آهن مسیرهای طولانی مانند تهران – ارومیه و ارومیه مشهد در […]

0
(0)

قطارهای مسافربری تا اواخر پاییز به ارومیه می رسند

معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا پایان مهر ماه سوت قطار در خط آهن ارومیه به صدا درخواهد آمد، گفت: اتصال خط آهن مسیرهای طولانی مانند تهران – ارومیه و ارومیه مشهد در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا پایان مهر ماه سوت قطار در خط آهن ارومیه به صدا درخواهد آمد، گفت: اتصال خط آهن مسیرهای طولانی مانند تهران – ارومیه و ارومیه مشهد در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

جبار علی ذاکری، معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت راه اندازی خط آهن ارومیه گفت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار و 500 متر ریل گذاری و حدود 10 تا 12 کیلومتر از اتصال کوپاژ ریلی این خط آهن باقی مانده که براساس برنامه ریزی و صحبت های انجام شده ریل گذاری این خط آهن به ارومیه تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید.

او در ادامه بیان کرد: ریل گذاری این محور از نقده تا ارومیه حدود 75 کیلومتر است که در این مسیر گلوگاه های خاصی مانند لوله نفت و جابجایی آن وجود داشت و محدودیت هایی را برای کار اجرایی ایجاد کرده بود.

ذاکری خاطرنشان کرد: بخشی دیگری از مسیر در مجاورت لوله نفت بود که به دلیل سنگی بودن محور و مشکل همجواری با لوله نفت امکان انفجار وجود نداشت بلکه به صورت دستی، عملیات خاکبرداری و حفاری آن انجام شد؛ بنابراین تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث تاخیر در زمان راه اندازی این خط آهن شد.

معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور درباره زمان عبور قطار از این خط آهن گفت: به طور قطع تا پایان مهر ماه سوت قطار در این خط آهن به صدا در خواهد آمد و به ایستگاه ارومیه می رسد.

ذاکری با بیان اینکه ساخت پروژه در پروژه های ریلی برعهده شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور است، اظهار داشت: بهره برداری پروژه ها توسط شرکت راه آهن ج.ا.ا انجام می شود که این اقدام از سوی شرکت راه آهن به مدت 2 ماه طول می کشد تا مسوولان وضعیت ایمنی راه آهن را بررسی و ایستگاه ها را تجهیز کنند، بنابراین عبور قطار مسافری 2 ماه بعد از افتتاح انجام می شود اما قطارهای عملیاتی از آخر مهر ماه قادر به تردد هستند.

معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با اشاره به راه اندازی خط آهن خوی گفت: خوی در مسیر اتصال ایران به ترکیه است که ریل گذاری آن قبل از انقلاب صورت گرفته اما خط آهن ارومیه از سمت مراغه به عنوان خط جدیدی بود که در سال 82 به تصویب مجلس رسید.

او به معظل های موجود در راه اندازی خط آهن ارومیه اشاره کرد و افزود: عبور از مناطق کوهستانی، تامین اعتبار و نقدینگی از اصلی ترین معظل این پروژه محسوب می شود که در 2 سال اخیر علیرغم وجود مشکلات در تامین نقدینگی، این خط آهن به عنوان اولویت های اصلی دولت و 5 طرح اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

ذاکری اظهار داشت: با توجه به وعده رییس جمهور به مردم آذربایجان غربی در این خصوص که خط آهن ارومیه تا پایان مهرماه سال جاری به شبکه ریلی متصل می شود، بنابراین پیگیری های جدی از سوی نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.

معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با اشاره به اتصال این خط آهن به شهرهای همجوار گفت: باتوجه به اینکه این محور باعث اتصال مرکز استان به شبکه حمل و نقلی ریلی می شود، بنابراین در حمل و نقل بارهای محلی از استان آذربایجان غربی به شبکه، نقش تاثیرگذاری را با خود به همراه دارد.

او در ادامه بیان کرد: اتصال خط آهن مسیرهای طولانی مانند تهران – ارومیه و ارومیه – مشهد در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

ذاکری افزود: اتصال خط آهن ارومیه – عراق و ارومیه – ترکیه جزو برنامه های طولانی مدت قرار گرفته و پس از مطالعات اولیه اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد و می توان گفت که راه اندازی این خط آهن تاثیر به سزایی را در افزایش صادرات و واردات کشور خواهد داشت.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.