• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطارهای ۴ تخته و ۶ تخته رجا چه امکاناتی دارند؟

  • کد خبر : 27398
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
قطارهای ۴ تخته و ۶ تخته رجا چه امکاناتی دارند؟
اگر تصمیم گرفته اید تا به جای خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس، با قطار سفر کنید بد نیست تا کمی با امکانات قطارهای 4 تخته رجا آشنا شوید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از قاصدک ، برخی از مسافران تصور می‌کنند قطارهای اتوبوسی نسبت به قطارهای کوپه ای وسایل نقلیه ضعیف تری بوده و از امکانات خوبی برخوردار نیستند. برخی دیگر از مسافران نیز همین دیدگاه را نسبت به قطارهای کوپه ای ۴ تخته و ۶ تخته نسبت به هم دارند. اما واقعیت امر این است که آنچه که تعیین کننده کیفیت امکانات و قیمت بلیط قطار است، به تعداد تخت ها یا نوع چینش صندلی ها در این وسیله نقلیه ارتباطی ندارد. مثلاً قطار اتوبوسی پردیس یعنی همان تنها قطار سریع السیر ایران، فاقد کوپه است اما بهترین خدمات را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

 

قطار زندگی نیز از جمله قطارهای کوپه ای شرکت رجا است که از بهترین و لوکس ترین واگن های موجود در ایران برخوردار است. بنابراین به طور یقین نمی‌توان گفت که یک قطار ۴ تخته از یک قطار ۶ تخته امکانات کمتر یا بیشتری دارد. چرا که این کلاس و درجه یک قطار است که نوع امکانات آن را تعیین می‌کند و البته کیفیت کوپه ها نیز می‌تواند در آن موثر باشد. با این حال برخی از قطارهای کوپه ای به طور ویژه مشخصاتی دارند که سعی داریم در ادامه مطلب ” قطارهای ۴ تخته و ۶ تخته رجا چه امکاناتی دارند؟  ” به برخی از آنها اشاره کنیم؛ با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

 

معرفی متداولترین امکانات رجا در قطارهای ۴ تخته

 

اگر تصمیم گرفته اید تا به جای خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس، با قطار سفر کنید بد نیست تا کمی با امکانات قطارهای ۴ تخته رجا آشنا شوید. همانطور که می‌دانید رجا در ناوگان ریلی خود از قطارهای ۴ تخته بسیاری بهره گرفته است. برخی از این قطارها نظیر قطار سیمرغ از واگن های لوکس ساخته شده اند و برخی دیگر قطارهای معمولی تری هستند. اما به طور کلی این نوع از قطارها به جهت ظرفیت کمی که در هر کوپه دارند برای مسافرت زوج های جوان و یا خانواده های کم جمعیت بهترند. چرا که مسلماً این دسته از مسافران برای دربست کردن کوپه در این نوع از قطارها، هزینه کمتری را می‌پردازند و حریم شخصی بیشتری را نیز در اختیار دارند.

 

از سوی دیگر بررسی های به عمل آمده نشان می‌دهد که قطارهای ۴ تخته رجا اغلب دارای امکانات زیر هستند. حال ممکن است کیفیت یا نحوه دسترسی به این خدمات کمی در قطارهای گوناگون برای مسافران متفاوت باشد.

 

– سیستم تهویه مطبوع هوا

– سیستم صوتی و تصویری با قابلیت پخش به صورت مرکزی یا پخش ماهواری ای کانال های تلویزیونی ایران

– پذیرایی با میان وعده به صورت  رایگان

– سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

– پریز برق ۲۲۰ ولت در برخی از قطارها

– ارائه خدمات از قبیل ویلچر برای مسافران با مشکلات جسمی

 

– فروش غذا و تنقلات در رستوران و قابلیت سفارش غذا از منوی انتخابی به هنگام رزرو بلیط، با هزینه جداگانه که برای دسترسی به این خدمت، مسافر می‌تواند به راحتی بلیط خود را به صورت آنلاین از قاصدک ۲۴ خریداری نماید. این امر موجب می‌شود تا مسافر بتواند به هنگام رزرو بلیط مورد نظر خود، در مرحله نهایی به منوی انتخابی برسد و با مشخص کردن غذای دلخواه خود، در نهالیت هزینه آن را در کنار هزینه بلیط در درگاه بانکی پرداخت نماید.

 

البته لازم به ذکر است که کاربران محترم می‌توانند در قاصدک ۲۴ بلیط اتوبوس و هواپیمای خود  را نیز خریداری کرده و از دیگر امکانات این مجموعه نیز بهره بگیرند. مثلاً مسافری که بلیط اتوبوس معمولی یا وی آی پی خود را از قاصدک ۲۴ خریداری می‌کند، می‌تواند صندلی خود را نیز به هنگام رزرو به صورت آنلاین انتخاب کرده و در اتوبوس در جای دلخواه خود بنشیند.

 

معرفی متداولترین امکانات رجا در قطارهای۶  تخته

 

قطارهای میلاد، پارسی و… نیز از جمله قطارهای ۶ تخته رجا هستند که با توجه به کلاس خود، امکانات متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته باید بگوییم که در مورد قطار پارسی اغلب مسافران معتقدند که قطارهای ۴ تخته پارسی نسبت به نوع ۶ تخته آنها امکانات بهتری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند اما اگر قرار باشد به قطارهای ۶ تخته رجا نیز یک نگاه کلی داشته باشیم باید بگوییم که هر مسافر با خرید یک بلیط قطار رجا ۶ تخته به امکانات زیر دست می‌یابد.

 

– پذیرایی رایگان به صورت میان وعده

– امکان توزیع روزنامه و نشریات

–  سیستم تهویه مطبوع هوا

– سرویس خواب تمیز

– ارائه ویلچر برای مهمانان با مشکلات جسمی و سالمندان

– سیستم صوتی و تصویری در کوپه که برخی از آنها قابلیت نصب فلش یا حافظه همراه را نیز دارند

–  ارائه بطری آب معدنی به هر مسافر در کوپه به صورت رایگان

– جعبه ی کمک های اولیه

– پریز برق ۲۲۰ ولت در برخی از قطارها

– سرویس بهداشتی فرنگی (ثابت و سیار)

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27398

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.