• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

قطار تبريز- وان راه‌اندازي مي‌شود

  • کد خبر : 6201
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
قطار تبريز- وان راه‌اندازي مي‌شود

0 (0) به نقل از ریل نیوز شاپور ارسلانی اظهار داشت: قطار مسیر تبریز- وان تا پایان خرداد یا نهایتا ۱۵ روز آینده راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی اولیه این قطار هفته‌ای یک رام و به صورت شب رو خواهد بود بطوری که شب از سمت تبریز به طرف وان حرکت و صبح روز […]

0
(0)

به نقل از ریل نیوز شاپور ارسلانی اظهار داشت: قطار مسیر تبریز- وان تا پایان خرداد یا نهایتا ۱۵ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی اولیه این قطار هفته‌ای یک رام و به صورت شب رو خواهد بود بطوری که شب از سمت تبریز به طرف وان حرکت و صبح روز بعد در وان توقف کرده و غروب همان روز مسیر برگشت به سمت تبریز را طی خواهد کرد.

ارسلانی نوع قطارهای این مسیر مسافرتی را در پیشنهاد اولیه ریل باس و اکسپرس خواب اعلام کرد و اظهار داشت: از این دو گزینه اکسپرس خواب با کوپه‌های ۶ نفره، با توجه به شب رو بودن این قطار مورد توافق دو طرف قرار گرفته است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به ظرفیت ۲۵۰ نفره قطار این مسیر تاکید کرد: این ظرفیت در صورت استقبال مسافران قابل افزایش خواهد بود و با توجه به تردد روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از مرز پیش‌بینی می‌شود استقبال از این قطار و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت باید در اولویت کاری راه آهن باشد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی اضافه کرد: ۹۵ درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی این مسیر ریلی صورت گرفته و با ارگان‌های مختلف از جمله مرزبانی، گذرنامه، پلیس و سایر ارگان‌های مرتبط هماهنگی لازم برای راحتی مسافران این مسیر انجام شده است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با عنوان اینکه سیاست کلی راه‌آهن جذب گردشگر و فراهم آوردن زیرساخت‌های تحقق این امر است، تصریح کرد: راه‌اندازی قطار تبریز – وان نیز در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ و وجود جاذبه‌ای گردشگری متعدد در استان صورت می‌گیرد.

ریل نیوز  – ارسلانی یاد آور شد: با طرف ترک برای تبلیغ رویداد تبریز ۲۰۱۸ در وان و شهرهای اطراف صورت گرفته تا علاوه بر رفتن گردشگران از تبریز به وان شاهد استقبال و حضور گردشگران ترک برای استفاده از این وسیله حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه باشیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از حرکت دومین قطار گردشگری در مسیر تبریز- مراغه خبر داد و گفت: این قطار از نوع ریل‌باس، با ظرفیت ۳۲۰ نفر و در روز یک تیر ماه از تبریز به سمت مراغه حرکت خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.