• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار شیراز- مشهد تا پایان سال روزانه می‌شود

  • کد خبر : 7621
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
قطار شیراز- مشهد تا پایان سال روزانه می‌شود

0 (0) قطار شیراز- مشهد تا پایان سال روزانه می‌شود مدیرکل راه آهن استان فارس از حرکت قطارهای مسافری شیراز-مشهد به طور روزانه تا پایان امسال خبر داد. غلامحسین ولدی در گفت و گو با ایسنا گفت: در تلاشیم تا پایان امسال برنامه‌ی حرکت قطار شیراز در مسیر مشهد را به شکل روزانه اجرایی و […]

0
(0)

قطار شیراز- مشهد تا پایان سال روزانه می‌شود

قطار شيراز- مشهد

مدیرکل راه آهن استان فارس از حرکت قطارهای مسافری شیراز-مشهد به طور روزانه تا پایان امسال خبر داد.

غلامحسین ولدی در گفت و گو با ایسنا گفت: در تلاشیم تا پایان امسال برنامه‌ی حرکت قطار شیراز در مسیر مشهد را به شکل روزانه اجرایی و تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۳۵ هزار مسافر در خطوط ریلی شیراز تهران و شیراز مشهد جابه‌جا شده‌اند، میزان جابه‌جایی مسافر در سه ماهه نخست امسال را بیش از ۱۳۲ هزار نفر اعلام کرد.

ولدی گفت: امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جابه‌جایی مسافران در استان فارس با استفاده از حمل و نقل ریلی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی علت این رشد را افزایش تعداد واگن‌های در اختیار راه آهن استان فارس عنوان و اضافه کرد: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ تعداد ۲۴ قطار بین‌المللی وارد استان فارس شده است.

مدیرعامل راه‌آهن استان فارس خاطرنشان کرد: فروردین ٩٦ دو قطار بین‌المللی وارد استان شد و مسافران آن به مدت دو روز در فارس اقامت داشتند.

ولدی گفت: بیش از ۷۴ هزار تن بار با استفاده از یکهزار و ١٧٤ دستگاه واگن در سال ۹۶ توسط راه‌آهن استان فارس جابه‌جا شده است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ تن محصولات صادراتی شامل گندم، رزین و ورق پلاستیکی از طریق خطوط ریلی فارس به کشور تاجیکستان صادر شد.

ولدی به تاسیس خطوط ریلی شیراز خوزستان، شیراز بوشهر، اقلید یزد و شیراز گل‌گهر هم اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در آینده به رکورد قابل توجهی در جابه‌جایی مسافر و بار دست یابیم.

مدیرکل راه آهن فارس همچنین یادآور شد که در راستای اتصال به بنادر جنوب کشور نیز شرکت ساخت و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی قرارداد احداث راه آهن شیراز بوشهر را با تامین فاینانس کشور چین و مشارکت شرکت جهان پارس در پی گرفت که هم‌اینک مراحل نهایی آن دنبال می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.