• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

قطار قزوین – رشت هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود | اسامی ایستگاه‌ها و محل‌های توقف قطار در مسیر رشت

  • کد خبر : 14861
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
قطار قزوین – رشت هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود | اسامی ایستگاه‌ها و محل‌های توقف قطار در مسیر رشت

0 (0) قطار قزوین – رشت هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود | اسامی ایستگاه‌ها و محل‌های توقف قطار در مسیر رشت وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن قزوین – رشت در روز چهارشنبه جاری با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این مسیر ریلی از پروژه‌های کم‌نظیر کشور است. محمد اسلامی […]

0
(0)

قطار قزوین – رشت هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود | اسامی ایستگاه‌ها و محل‌های توقف قطار در مسیر رشت

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن قزوین – رشت در روز چهارشنبه جاری با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این مسیر ریلی از پروژه‌های کم‌نظیر کشور است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به افتتاح خط آهن قزوین – رشت در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور گفت و افزود: یکی از پروژه‌هایی که از دیرباز مورد درخواست مردم بود، اتصال استان گیلان به رشت و اتصال راه‌آهن به شمال قفقاز از طریق رشت بود.

وی اضافه کرد: همزمان با افتتاح این خط آهن استراتژیک، پروژه راه‌آهن رشت – آستارا نیز آغاز می‌شود و به این ترتیب یکی از محورهای کریدور ترانزیتی شمال – جنوب از طریق راه‌آهن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اسلامی با تأکید بر اینکه راه‌آهن قزوین – رشت از پروژه‌های فاخر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: این خط ریلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر ابنیه، تونل و پلها بی‌نظیر است، مسیر در یک بستر زیبا با مناظر فرح‌بخش عبور می‌کند و مردم که از این مسیر ریلی و قطار آن استفاده می‌کنند، قطعا لذت خواهند برد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به بهره‌برداری رسمی از خط ریلی رشت – قزوین با حضور رئیس‌جمهوری گفت: طولانی‌ترین پل ریلی و سخت‌ترین بخش کریدور شمال – جنوب کشور در این مسیر واقع است.

پدرام با اشاره به افتتاح رسمی این پروژه با حضور رئیس جمهوری گفت: پس از این مراسم خانواده معظم شهدا توسط این خط ریلی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و بعد از پنج روز اقامت، دوباره با همین قطار به گیلان باز خواهند گشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اضافه کرد: ادامه خط آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا ، از ایستگاه رشت به‌ دو شاخه رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر و نیز رشت – آستارا به طول ۱۷۰ کیلومتر منفک می‌شود که با تکمیل آنها، بنادر گیلان به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد ضمن آنکه کریدور شمال – جنوب، به جمهوری آذربایجان و نیز اروپا وصل و تبادل کالا در این مسیر بین المللی انجام می‌شود.

به گزارش چمدان، راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می‌رسد.

تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.