• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار قم – گرگان راه اندازی شد

  • کد خبر : 14584
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۳۴
قطار قم – گرگان راه اندازی شد

0 (0) قطار قم – گرگان راه اندازی شد به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز قم، سعید رسولی امروز چهارشنبه در دیدار آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید بیان کرد: حمل و نقل ریلی با هزینه های کمتر و امنیت بیشتر صورت می پذیرد و بهترین جایگزین برای ترددهای جاده ای […]

0
(0)

قطار قم – گرگان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز قم، سعید رسولی امروز چهارشنبه در دیدار آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید بیان کرد: حمل و نقل ریلی با هزینه های کمتر و امنیت بیشتر صورت می پذیرد و بهترین جایگزین برای ترددهای جاده ای و خطرهای ناشی از آن است.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه به راه اندازی قطار قم – گرگان با فروش بلیت طی روز جاری اشاره کرد و گفت: این قطار علاوه بر حمل و نقل مسافران ایرانی در مسیرهای یاد شده می تواند نقش موثری در گسترش گردشگری بین المللی و درآمدزایی از این طریق با انتقال زائران خارجی حاضر در قم به مناطق شمالی کشور داشته باشد.
وی اظهار داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در 90 سالگی تاسیس خود در زمینه انتقال بار و مسافر همه توانش را برای خدمت رسانی مطلوب به مردم به کار گرفته و این نهاد در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس برای انتقال نیرو و تجهیزات به جبهه های جنگ، نقش موثری داشت.
وی با اشاره به درآمد زایی راه آهن از طریق حمل بار، ادامه داد: راه آهن در بخش مسافربری به دلیل دریافت مبلغ کمتر از هزینه های تمام شده از مسافر، زیان ده است و هزینه های این بخش را با استفاده از کمک دولت و حمایت از شرکت های خصوصی با اعتبارات داخلی این دستگاه تامین می کند.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی گفت: موثرترین و بهترین راهکار برای کاهش تلفات جانی و مالی در جاده های کشور توسعه راه آهن و تشویق مردم به استفاده از شبکه ریلی برای حمل و نقل است.
رسولی افزود: علاوه بر این توسعه راه آهن موجب کاهش آلودگی زیست محیطی و مشکلات ترافیکی ناشی از تردد وسایل نقلیه در جاده ها نیز می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه شبکه های ریلی در اطراف تهران، ادامه داد: در این شهر روزانه 600 هزار خودرو در مسیرهای حومه شهر تردد می کنند که اگر خطوط ریلی در اطراف آن توسعه یابد حجم بالایی از تردد خودرویی کاسته می شود و سطح ترافیک و آلودگی زیست محیطی تهران کاهش قابل توجهی می یابد.
رسولی گفت: توسعه راه آهن در کشور موجب بالا رفتن سطح رفاه مردم می شود و نقش موثری در پیشرفت همه جانبه ایران دارد.
وی با بیان اهمیت اتصال مراکز تولید و توزیع کالا به شبکه ریلی کشور افزود: در بسیاری از مناطق ایران راه آهن با هزینه زیاد شبکه ریلی لازم برای اتصال کارخانه ها و مراکز تولیدی را ایجاد کرده است اما آن ها باز هم کالای خود را از طریق راه جاده ای منتقل می کنند.
وی ادامه داد: طرح مستقلی را در این زمینه تهیه کرده ایم و تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد مراکز تولید و توزیع کالا در کشور را به خط راه آهن سراسری متصل کنیم اما در موفقیت این طرح راه آهن به تنهایی نمی تواند تغییر لازم را ایجاد کند و نیاز به مشارکت جمعی است.
رسولی گفت: نقل و انتقال کالا با استفاده از خطوط ریلی یکی از راه های موثر برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان است و در این رابطه خط راه آهن فراملی «گرمسار» به «اینچه برون» نقش موثری دارد و به دنبال برقی شدن آن برای افزایش سرعت و میزان حمل و نقل کالا با استفاده از این خط ریلی هستیم.
وی افزود: از طریق این خط ریلی راه ارتباطی مناسبی میان ایران و چین برای نقل و انتقال کالا به وجود می آید و محموله های باری از این طریق وارد کشور می شود.
رسولی گفت: حمل و نقل ریلی دارای ویژگی های مثبت بسیاری همچون صرفه جویی در وقت و هزینه، امنیت بالا و کاهش تلفات در مقایسه با ترددهای جاده است و با توسعه آن می توان از تلفات سالانه 26 هزار تن در جاده های کشور که رقم بسیار قابل توجهی است، تا حد زیادی جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا در این دیدار آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی نیز گفت: حمل و نقل از طریق راه آهن با هزینه کمتر و امنیت بیشتر انجام می شود و به همین دلیل باید بتوانیم از شبکه ریلی در کشور بیشتر استفاده کرده و آن را توسعه دهیم.
این مرجع تقلید افزود: قطار در زمینه های مختلف حمل مسافر و بار بهترین وسیله است و به بسیاری از نیازهای اجتماعی مردم پاسخ می دهد.
وی با بیان این که هیچ کدام از وسایل حمل و نقل برکت قطار را ندارد و این وسیله از همه نظر ممتاز است، گفت: هر چه دولت در زمینه توسعه بیش از پیش راه آهن و گسترش خطوط ریلی در همه نقاط تلاش کند به نفع کشور است.
آیت الله علوی گرگانی با تصریح بر اینکه امکان رفت و آمد جمعی و خانوادگی با قطار فراهم است و به همین خاطر مردم از آن استقبال می کنند، افزود: کاهش هزینه سفر و حمل بار از طریق راه آهن، موجب استقبال بیشتر مردم از این وسیله می شود.
وی افزود: توسعه خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن به خطوط ریلی کشورهای منطقه و جهان، به نفع کشورما و سایر ملت هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شتاب بخشی در عملیات اتصال خط ریلی گرگان به مشهد شد و بیان کرد: این خط ریلی نقش موثری در آبادانی منطقه خواهد داشت و مردم بومی آماده هرگونه همکاری با دولت برای انجام این طرح هستند.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه رمز موفقیت کشور را حضور مردم در عرصه های اجتماعی و حفظ انسجام آنان در برابر توطئه های تفرقه انگیز دشمن دانست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.