• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
12

قطار میانه بعد از ۲۲ سال به تبریز رسید

  • کد خبر : 34303
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
قطار میانه بعد از ۲۲ سال به تبریز رسید

راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز با طولانی‌ترین پل قوسی دو خطه راه‌آهن ایران، که در ۲۲ سال گذشته صرفا شاهد وعده‌های دولت‌های قبل برای تکمیل آن بود، امروز با حضور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

0
(0)

به گزارش ریل نیوز، احداث راه‌آهن تبریز – بستان‌آباد- میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

 

این طرح که در ۲۲ سال گذشته تجربه ۳ رئیس‌ جمهوری و وعده‌های دولت‌های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، بالاخره به خط پایان رسیده و امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

 

راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

 

بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل‌ و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رشد تورم شده است، می‌تواند باعث حل برخی مشکلات حمل‌ و نقل در این منطقه شود.

 

با بهره‌برداری از پروژه  راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34303

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.