• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود

  • کد خبر : 29431
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود
استاندار گیلان گفت: قطعه ۷ راه آهن استان گیلان به سمت انزلی آماده ریل‌گذاری است اما قطعه ۶ این پروژه با مشکلاتی مواجه شده و روند فیزیکی خوبی ندارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، ارسلان زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قطعه ۷ این پروژه آماده ریل‌گذاری است اما قطعه ۶ آن به علت بروز یک سری مشکلات پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه قطعه رشت تا بندر آستارا توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و با مشارکت دولت اجرایی می‌شود عنوان کرد: قطعه ۷ این خط ریلی تقریباً آماده ریل‌گذاری است از طرفی برای رفع مشکلات قطعه ۶ پروژه راه‌آهن رشت به انزلی جلساتی را با پیمانکاران مربوطه برگزار کردیم.

زارع با بیان اینکه پیمانکار قطعه ۶ راه‌آهن رشت به انزلی قول مساعد داده تا با تلاش بیشتری این پروژه را به اتمام رساند و تأخیر ماه‌های گذشته را جبران کند ابراز داشت: امیدواریم اگر تا پایان امسال نتوانستیم به منطقه آزاد و بندر کاسپین برسیم تا بهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از این خط ریلی در گیلان باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ظرفیت حمل بار تا ۱۰ میلیون تومان را از جمله ویژگی‌های بسیار بارز و قابل توجه پروژه راه‌آهن رشت به انزلی و بندر کاسپین اعلام کرد و ابراز داشت: تمام تلاش دولت این است که با حداکثر ظرفیت و تلاش نسبت به اتصال راه‌آهن به بندر انزلی و بندر آستارا اقدام کند.

زارع اجرای باقیمانده آزادراه رشت – قزوین را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این طرح از جمله طرح‌های مهم استان و پروژه‌ای ملی است و تمام تأکید ما این است که با حداکثر ظرفیت کار، هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه بسیار مهم باشیم تا مشکلات مربوط به تردد در این مسیر برطرف شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه که هم‌اینک دو پیمانکار فعال در حال اجرا و پیشبرد ۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین هستند گفت: بیشتر این ۸ کیلومتر تونل و پل است بنابراین کار کمی زمان‌بر شده اما پیمانکاران قول دادند اگر تا پایان امسال نشد تا بهار سال آینده پروژه را آماده افتتاح کنند.

استاندار گیلان برگزاری جلسات رفع موانع تولید در این استان را رضایت‌بخش و خوب تلقی کرد و گفت: در این کارگروه به مشکلات واحدهای تولیدی راکد و تعطیل استان گیلان رسیدگی می‌شود تا با مشارکت همه دستگاه‌ها و متولیان شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های اقتصادی گیلان باشیم.

وی از راکد و یا نیمه راکد بودن هزار و ۵۰۰ واحد در گیلان در سال ۹۷ سخن گفت و با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۸ حدود ۳۶۰ عدد از این واحدها به چرخه تولید بازگشتند عنوان کرد: امسال نیز هدف‌گذاری کردیم که ۵۰۰ واحد از این طرح ها را در استان گیلان به ظرفیت حداکثری تولید برسانیم.

استاندار گیلان تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های جهش جدید تولید استان گیلان در سال ۹۹ را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ساخت ۱۱ سد لاستیکی از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان است که تاکنون ۴ سد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان عملیات اجرایی ۵ سد لاستیکی استان گیلان را خوب و قابل قبول اعلام کرد و در تشریح بیشتر روند ساخت آن‌ها خاطر نشان کرد: طبق قول‌هایی که پیمانکاران طرح‌ها دادند امیدواریم تا پایان امسال یا نهایتاً تا بهار سال آینده ۳ سد دیگر از سدهای لاستیکی گیلان افتتاح شوند.

وی از بروز یک سری مشکلات برای اجرای ۲ سد لاستیکی استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه مقرر شده جانمایی‌های جدید بر اساس مطالعات برای ساخت این سد‌ها انجام شود گفت: انتظار داریم با اقداماتی که انجام شده است شاهد پیشرفت فیزیکی مطلوب‌تر ساخت پروژه‌های سد لاستیکی استان گیلان باشیم.

استاندار گیلان اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است افزود: سهمی که برای گیلان مشخص شده است ۱۱ هزار واحد مسکونی است و تاکنون ۸ هزار متقاضی در گیلان ثبت‌نام کردند که برخی از آنان واجد شرایط نبودند.

وی از تمدید ثبت‌نام متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه ساخت پروژه‌های مسکن مهر استان هم سرعت می‌گیرد ابراز داشت:  تسریع در روند ساخت طرح‌های مسکن مهر و بافت فرسوده از ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن محسوب می‌شود که مورد توجه دولت قرار دارد.

زارع با بیان اینکه امسال هزار و ۴۴ پروژه در هفته دولت در گیلان آماده بهره‌برداری شده است اظهار داشت: تعدادی از این پروژه‌ها در مرکز استان و یا در شهرستان‌ها واقع شده که با حضور حداقلی اجتماعات به منظور جلوگیری از ویروس کرونا به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار گیلان پروژه‌های هفته دولت استان گیلان را در بخش‌های راه‌سازی، راهداری، بنادر، در میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی، آب منطقه‌ای، بهداشت و سلامت، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب، برق و ارتباطات اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه بخش خصوصی نیز در اجرای پروژه‌های هفته دولت در استان نقش فعال و قابل توجهی داشته است گفت: هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت کلان است که بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی و مشارکت بانک‌های عامل در استان گیلان تأمین شده است.

زارع نامگذاری امسال به نام سال جدید تولید توسط مقام معظم رهبری را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در همین راستا پروژه‌ها و طرح‌های خوبی نیز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان هدف‌گذاری شد که جلسات متعدد و کمیته‌های مختلفی را برای آن تشکیل دادیم تا بسترهای لازم در استان به خوبی فراهم شود.

وی از توافقنامه‌ای که امسال بین گیلان و سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور در راستای اجرای پروژه‌های جهش تولید استان گیلان منعقد شده بود اشاره کرد و بیان داشت: در راستای این تفاهم‌نامه پروژه‌های اقتصادی را در گیلان نهایی کردیم که در همین ۵ ماه گذشته روند اجرای آن‌ها نیز بسیار خوب و قابل قبول بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه‌های جدید تولیدی در استان گیلان تا پایان امسال و در همین دولت آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زمینه و مقدمات دریافت این تسهیلات در استان فراهم شده است.

زارع به موضوع شیوع کرونا در استان گیلان نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این استان در ماه‌های گذشته بعد از قم کانون شیوع کرونا در کشور بوده است اظهار داشت: در همان اوایل شیوع این بیماری در استان گیلان به دلیل ناشناخته بودن این بیماری و راه‌های انتقال آن تعداد بستری های ما در استان به ۲ هزار نفر هم رسید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گیلان و مشارکت خوب مردم در استان را متذکر شد و گفت: با همکاری مردم سیر و روند شیوع ابتلا به کرونا در استان گیلان در یکی دو ماه گذشته روند نزولی داشت اما در هفته‌های اخیر مجد این روند برعکس شده است.

زارع از تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات بخش سلامت گیلان و بیمارستان‌های این استان در ماه‌های گذشته خبر داد و افزود: تعداد بستری‌های ما در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود ۴۰۰ نفر رسیده از طرفی ۶ شهرستان ما در وضعیت سفید، ۵ شهرستان در وضعیت هشدار زرد و ۵ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29431

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.