• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

لزوم استفاده ازظرفیت راه آهن غرب کشور برای صنایع استان کرمانشاه

  • کد خبر : 21279
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
لزوم استفاده ازظرفیت راه آهن غرب کشور برای صنایع استان کرمانشاه
رئیس اتاق کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت حمل بار راه آهن غرب کشور برای صنایع کرمانشاه بهره‌مند شویم.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از کردپرس، کیوان کاشفی در جلسه کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت حمل بار و کالا توسط راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن غرب که به شبکه ریلی کشور متصل است از چندی قبل در کرمانشاه افتتاح شد و هم اکنون در بحث جابجایی مسافرین در حال استفاده است.

وی ادامه داد: اگرچه یکی از اهداف خطوط حمل و نقل ریلی جابجایی کالا است اما تا کنون از این ظرفیت در کرمانشاه استفاده نشده است

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، عدم بهره‌مندی از راه آهن برای جابجایی کالا در شرایط رخ داده که حمل و نقل ریلی بعد از حمل و نقل دریایی و کشتی‌رانی ارزانترین ناوگان حمل و نقل است.

کاشفی با اشاره به برنامه‌‌ریزی‌هایی که برای احداث بندرخشک در کرمانشاه انجام شده، یادآور شد: اگر نیاز باشد باید در کنار این بندر خشک ایستگاه‌های باری نیز برای راه آهن در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه واحدهای صنعتی بزرگی داریم که جابجایی بار و کالای آنها در طی سال به چند ده تن می‌رسد و نیازمند استفاده از راه‌آهن هستند.

رئیس اتاق کرمانشاه احداث خطوط آنتنی برای دسترسی بهتر صنایع را نیز ضروری دانست و تاکید کرد: اما برای این منظور ابتدا باید ارزیابی دقیقی از ظرفیت واحدها و برنامه هفتگی یا ماهیانه حمل بار آنها داشته باشیم.

کاشفی افزود: اگر نیاز باشد می‌تواند برای تعدادی از واحدها که در یک منطقه تمرکز دارند یک خط آنتی تعریف کرد.

وی احداث این خطوط ریلی وآنتنی و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز آن را با امکانات و بودجه محدود دولتی زمان‌بر دانست و عنوان کرد: اگر نیاز باشد می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه بر لزوم تشکیل یک کمیته کاری در حوزه راه آهن با حضور دستگاه‌های متولی تاکید کرد تا بتوان برنامه‌ریزی‌های این حوزه را با سرعت بیشتری پیش برد.

در ادامه داریوش پناهی دبیرکل اتاق کرمانشاه با اشاره به جابجایی بار نزدیک ۲۰ تنی واحدهای تولیدی استان در سال، گفت: از این میزان ۱۰ میلیون تن آن قابلیت حمل با سیستم ریلی را دارد.

وی ادامه داد: در محدوده شهرک‌های صنعتی جاده بیستون، واحدهای صنعتی جاده ماهیدشت و … ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی خطوط آنتنی برای جابجایی بار صنایع وجود دارد.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز بر لزوم احداث چند بارانداز برای راه آهن کرمانشاه در مسیرهای مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به امتداد راه آهن تا خسروی و عراق، باید در این مسیر نیز باراندازهایی در نظر گرفته شود.

وی معتقد است راه‌اندازی خطوط ریلی برای صنایع، هزینه حمل و نقل آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.