• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لزوم تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به ریل/ اجرای راه آهن بم _ جیرفت گامی مهم در توسعه منطقه خواهد بود

  • کد خبر : 11735
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
لزوم تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به ریل/ اجرای راه آهن بم _ جیرفت گامی مهم در توسعه منطقه خواهد بود

0 (0) وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛ لزوم تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به ریل/ اجرای راه آهن بم _ جیرفت گامی مهم در توسعه منطقه خواهد بود وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند تغییر مسیر حمل و نقل در کشور از جاده به سمت ریل هستیم و اجرای پروژه راه آهن […]

0
(0)

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
لزوم تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به ریل/ اجرای راه آهن بم _ جیرفت گامی مهم در توسعه منطقه خواهد بود
وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند تغییر مسیر حمل و نقل در کشور از جاده به سمت ریل هستیم و اجرای پروژه راه آهن بم _ جیرفت گامی مهم در توسعه منطقه جنوب استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در آئین آغاز عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم _ جیرفت گفت: توجه به توسعه متوازن و پایدار در کشور مهم است و آسیب های زیاد موجود در جامعه ریشه در غفلت از توسعه متوازن و پایدار است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه ریلی در سطح کشور اظهار داشت: تغییر مسیر حمل و نقل از جاده به سمت ریل یک ضرورت در کشور است که جهت گیری سیاست ها به سمت مسیر ریلی در بحث حمل و نقل را شتاب داده است و طبق وعده های ریاست محترم جمهور مقرر بود 5 مرکز استان به شبکه ریلی متصل شود که در استان همدان و کرمانشاه این وعده محقق شد و به زودی نیز این وعده در استان آذربایجان غربی محقق می شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: توسعه کریدورهای ترانزیتی و ایجاد فرصت از ظرفیت های بالقوه آسیای میانه و محور شرق در کشور مورد نیاز است که توسعه کریدور محور جاسک بسیار مهم است و با ایجاد پایانه نفتی و بزرگترین شهرک صنعتی کشور در این بندر، شاهد توسعه در محور شرق خواهیم بود گه مسیر توسعه ریلی این محور از منطقه جیرفت عبور خواهد کرد.

اسلامی گفت: برای تکمیل پروژه راه آهن بم _ جیرفت،بدلیل کمبود منابع دولتی، نیازمند مشارکت بخش خصوصی و مردم هستیم و امیدواریم با محقق شدن این مهم شاهد توسعه منطقه باشیم.

وی افزود: زمانی که در سال 94 یا 95 طرح جامع شهرسازی جیرفت در حال تصویب بود ما ایجاد یک پارک لجستیک برای جیرفت را مشخص کردیم که در صورت عملیاتی شدن باتوجه به پتانسیل های منطقه نقش قابل ملاحظه ای در توسعه و شکوفایی منطقه و اشتغال زایی

خواهد داشت و شکل گیری این پارک لجستیک، توسعه شبکه ریلی و توسعه توان فرودگاهی با همکاری و مشارکت مردم می تواند به توسعه منطقه کمک شایانی بکند.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان ضمن کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم _ جیرفت به طول 26/7 کیلومتر، پل 200 متری ورودی کهنوج با صرف اعتبار 10 میلیارد تومانی و همچنین ساختمان قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان با صرف اعتبار 3 میلیارد تومانی را افتتاح کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.