• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لکوموتیو ناوگان آلِستوم راه‌آهن در بافق بازسازی شد

  • کد خبر : 26537
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
لکوموتیو ناوگان آلِستوم راه‌آهن در بافق بازسازی شد
رییس کارخانه تعمیرات دیزل‌های بافق گفت: آخرین دستگاه لکوموتیو متوقف دائم ناوگان آلِستوم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به همت متخصصان بومی با یک و نیم میلیون یورو صرفه‌جویی در این کارخانه بازسازی شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، این اقدام را نمادی از توانایی نیروهای بومی شهرستان بیان کرد و روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: صفر تا صد راه اندازی این لکوموتیو به همت نیروهای بومی این کارخانجات انجام شد.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های موجود، قطعات اصلی این لکوموتیو در داخل کشور تولید می‌شود و بازسازی این دستگاه به صورت مهندسی معکوس صورت گرفت.

رییس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو راه آهن بافق با بیان اینکه این تیپ لکوموتیوها با توان کششی بالا می‌توانند روزانه بیش از سه هزار تن بار جابه جا کنند تصریح کرد: قادر هستیم با توجه به ظرفیت داخلی و متخصصان بومی، هر سه ماه یکبار یک دستگاه لوکوموتیو بازسازی و تحویل راه آهن دهیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این لوکوموتیو ۲.۳دهم است که به ناوگان راه آهن افزوده می‌شود خاطرنشان کرد: لکوموتیو یاد شده، آخرین دستگاه از ۴۹ لکوموتیو نزد کارخانجات است که در مدت چند روز آینده در اختیار بخش باری راه آهن قرار می‌گیرد.

انوری، توان کششی این لکوموتیو را ۴۲هزار کیلوگرم بیان کرد و ادامه داد: اغلب فعالیت‌های مرتبط با نگهداری و تعمیرات آن در حوزه شهرستان بافق، شهرک صنعتی و کارگاه‌های توسعه یافته انجام می‌شود.

رییس کارخانجات تعمیرات لکوموتیو راه آهن بافق افزود: برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و سیستم کنترل پیشرفته از ویژگی‌های این نوع از لکوموتیوها است.

وی با بیان اینکه لوکوموتیوها  از سرمایه های اصلی صنعت حمل و نقل ریلی است، تصریح کرد:  لکوموتیوها نیازمند مراکز نگهداری و تعمیرات است که این مهم در مناطق پرترافیک حمل و نقل ریلی کشور از اهـمیــت بسزایی برخوردار است.

هم اکنون ۶۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند و بیش از ۲۰ درصد تعمیرات لکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی را انجام می‌دهند.

راه آهن بافق در مسیر پنج راه ریلی تهران، بندرعباس، مشهد، تهران و زاهدان قرار دارد.

 روزانه بیش از ۱۰ رام قطار باری و مسافربری از بافق عبور می‌کند و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26537

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.