• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ماده  ۱۲ ، فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی

  • کد خبر : 12394
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
ماده  ۱۲ ، فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی

0 (0) ماده  ۱۲ فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی ماده ۱۲ فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی و شرکت های داخلی و خارجی است که در انتها موجب ذخیره و جلوگیری از اتلاف انرژی می شود . به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری […]

0
(0)

ماده  ۱۲ فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی

ماده ۱۲ فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه های بخش خصوصی و شرکت های داخلی و خارجی است که در انتها موجب ذخیره و جلوگیری از اتلاف انرژی می شود .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ساسان کاظمی‎نژاد، مدیربخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت ، در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به ظرفیت های قانونی ماده ۱۲ گفت: اهمیت بالای حمل و نقل ریلی سبب شده است از ۲۰ میلیارد دلار پروژه‎های صنعت نفت، ۷,۵میلیارد دلار آن به پروژه‎های بخش ریلی اختصاص داده شود.
وی با یادآوری ظرفیت قانونی وزارت نفت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلاری به عاملین صرفه جویی در مصرف سوخت افزود: صنعت حمل و نقل ریلی یکی از مصادیق اصلی صرفه جویی در مصرف سوخت است.
کاظمی نژاد با بیان اینکه اولین فاز اجرایی توسعه حمل و نقل ریلی با تامین ۲۰۰ دستگاه آغاز شده است ، گفت: ساز و کار اجرایی ماده ۱۲ امکان حمل و نقل پایدار را فراهم می کند.
مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت با اشاره به عزم مشترک راه آهن و این شرکت برای کاهش مصرف سوخت گفت: در چهار سال آینده برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی کشور پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد .
وی با تشریح فرصت های سرمایه گذاری در طرح توسعه حمل و نقل ریلی افزود: فلسفه وجودی سازمان بهینه سازی سوخت برای کمک به طرح هایی است که به کاهش مصرف سوخت، کمک و مانع از افسار گسیختگی در مصرف انرژی شود .
وی حرکت به سمت توسعه پایدار، استفاده درست از منابع و جلوگیری از اتلاف منابع و حفظ آن را از اهداف مورد نظر دولت و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دانست و گفت: در حمل نقل ریلی صرفه جویی سوخت به اندازه ای است که از ۲۰ میلیارد پروژه تعریف شده سازمان بهینه سازی سوخت ، ۷.۵ میلیارد آن به حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه ماده ۱۲ علاوه بر کاهش هزینه و افزایش منابع درآمدی، به دنبال کاهش گازهای گلخانه ای و حمایت از سرمایه گذاری در صرفه جویی انرژی و آب در سطح کلان است ، افزود: تلفات جاده ای در کشور ما بسیار زیاد و معادل زلزله هایی بزرگ چون زلزله بم و رودبار است به همبن دلیل، این امر موجب ایمنی بیشتر درجاده های کشورخواهد شد.
وی انتقال هر نفر کیلومتر از جاده به ریل را موجب صرفه جویی ۲۰ سی سی نفت و گاز ذکر و تاکید کرد : در مصوبه شورای اقتصاد طرح های جدیدی توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر طراحی شده است و هفته آینده تحویل ۴۰۰ دستگاه واگن در دستور کار قرار دارد .
وی از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی را امکان پایین بودن هزینه تعمیر و نگهدای واگن دانست و تاکید کرد : بنا را بر این داریم که در افق ۱۴۰۲ همه طرح ها مربوط به ماده ۱۲را نهایی کنیم، بنابراین پنج سال برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فرصت باقی است.
وی تمامی این طرح ها را مورد توجه وزارت نفت و دولت دانست و تصریح کرد : درصورت استقبال از این طرح ها شورای اقتصاد دوره آن را تمدید خواهد کرد .
کاظمی با بیان اینکه دامنه طرحهای ماده ۱۲ علاوه بر توسعه ناوگان و باری ، مسافری ، لکوموتیو، احداث خطوط جدید و زیر ساخت ها ، بخش های نرم افزاری و مدیریت سیستم را در بر می گیرد گفت : اگر از ظرفیت خالی خطوط به درستی استفاده کنیم می توانیم صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت داشته باشیم .
وی در ادامه نحوه ارتباطات بین سازمانی شرکت راه آهن ، سرمایه گذاران و سازمان بیهنه سازی مصرف سوخت را تشریح کرد و گفت: وجود ظرفیت های خالی بالقوه در شبکه ریلی بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه و بازپرداخت متناسب را تضمین می کند .
مدیربخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت ، هوشمند سازی حمل و نقل ریلی را موجب بهره برداری کامل از ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلار سازمان بهینه سازی مصرف سوخت خواند و افزود : در صورت استقبال بیشتر می توانیم از ظرفیت این قانون استفاده بیشتری کنیم چرا که این قانون تاریخ ندارد.
وی اضافه کرد : ما باید سرمایه های خود را به سمت تولید و بهره وری اقتصادی هدایت کنیم و فراموش نکنیم که نسل آینده ما را قضاوت خواهد کرد.
وی با یاداوری اینکه اینک در دور گردون مصرف بی قاعده قرار داریم ، گفت : بدون انرژی نمی توانیم نقش آفرینی کنیم .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.