• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

مانور مديريت بحران راه آهن جنوب شرق اجرا شد

  • کد خبر : 1055
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

0 (0) مانور مديريت بحران راه آهن جنوب شرق پيش از ظهر امروز با هماهنگي اداره كل مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان و با حضور معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري در ايستگاه راه آهن زاهدان و جيگولي اجرا شد. به گزارش ریل نیوز، باقر كرد در حاشيه اين مانور اظهار داشت: بنده احساس خرسندي […]

0
(0)

مانور مديريت بحران راه آهن جنوب شرق پيش از ظهر امروز با هماهنگي اداره كل مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان و با حضور معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري در ايستگاه راه آهن زاهدان و جيگولي اجرا شد.
به گزارش ریل نیوز، باقر كرد در حاشيه اين مانور اظهار داشت: بنده احساس خرسندي و شعف شخصي خاصي نسبت به تحولي كه در ايستگاه راه آهن زاهدان اتفاق افتاده به بنده دست داده است.
وي افزود: راه آهن از اساسي ترين محورهاي توسعه اين منطقه است .
وي ادامه داد: راه آ هن چابهار زاهدان داري ۸ قطعه است كه تاپايان امسال ۴۰ كيلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ كيلومتر از چابهار به سمت ايرانشهر اماده ريل گذاري مي شود.
وي بيان كرد: راه اهن چابهار به زاهدان ۲۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري سيستان و بلوچستان گفت: اگر راه آهن چابهار – زاهدان به خط ريلي شمال به جنوب متصل شود به شاهراه واقعي ريلي دنيا مبدل مي شود كه باعث توسعه ي محلي استان، توسعه جنوب شرق كشور و گسترش مبادلات و فعاليت هاي بندر اقيانوسي چابهار مي شود و اين بندر را به دنيا و به درياچه خزر وصل مي كند.
وي اظهار كرد: در آينده با افتتاح راه آهن چابهار _زاهدان و زاهدان به سرخس ما كوتاه ترين راه ريلي را از شمال به جنوب خواهيم داشت كه باعث توسعه شرق كشور مي شود.
وي در ادامه با افتتاح سيستم پايش دوربيني راه آهن زاهدان_كرمان و اتاق مانيتورينگ اداره كل راه آهن جنوب شرق اذعان داشت: اين سيستم فوق العاده پيشرفته است و از نظر الكترونيكي و نرم افزاري در سطح بالايي قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: در خط ريلي زاهدان به كرمان ۹۵ دوربين به فاصله ۳۰كيلومتر با هزينه يك ميليارد ريال نصب شده كه يك شعاع بسيار گسترده را در اين خط ريلي پوشش مي دهد.
مجيد ارجوني در حاشيه اين مانور اظهار داشت: اين مانور با اهداف جمع آوري سريع سوانح، امداد و پشتيباني سازمان ها و ارگان هاي ذي ربط در جمع آوري اين سوانح و آمادگي نيروهاي تخصصي و عملياتي برنامه ريزي و اجرا شد.
وي اضافه كرد: در مجموع برگزاري اين مانور علاوه بر بالا بردن توان نيروهاي امدادي در جمع آوري سوانح چه در حوزه نيروهاي تخصصي راه آهن و حتي نيروهاي امدادي به دنبال شناسايي نقاط قوت و ضعفمان هستيم.
وي تصريح كرد: مرتفع كردن گلوگاه هايي كه ممكن است در هنگام سوانح واقعي ما را به چالش بكشاند از اهداف اجراي اين مانور است.
مديركل راه آهن جنوب شرق افزود: مهم ترين دستاورد هاي راه آهن جنوب شرق در اين مانور داشتن فيبر نوري اختصاصي راه آهن ‘ راه اندازي دستگاه ترانك و ديسپچر در برقراري ارتباط در مواقع ضروري و عدم وجود ارتباط با محل سانحه، تلفن هاي پارتي لاين تصويري و ارتباط ماهواره اي در صورت قطع بودن تمام راه هاي ارتباطي، از ديگر دستاورد هاي اين مانور است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1055

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.