• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مانور مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد در راه آهن

  • کد خبر : 32629
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
مانور مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد در راه آهن
پنجشنه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰ عملیات مانور ایمنی و مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد با دستور مدیرعامل راه آهن انجام شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ، مرکز جهادی پیشرفت راه آهن، پیشران فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی

عملیات مانور ایمنی و مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد در ایستگاه گار مانوری اداره کل قم در ساعت ۱۹ و چهل و پنج دقیقه با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن، معاون ناوگان، مدیرکل مرکز توسعه آموزش و فناوری و رییس مرکز جهادی پیشرفت، مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه، مدیرکل راه آهن قم و مدیرکل روابط عمومی شرکت به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور و مشارکت پرشور کارکنان اداره کل راه آهن قم، مرکز جهادی پیشرفت، اداره کل ایمنی، پلیس و حراست راه آهن قم از سوی واحد فناوری مرکز جهادی پیشرفت و با دستور مدیرعامل محترم راه آهن آغاز گردید و در ساعت ۲۰:۴۰ با موفقیت به پایان رسید.

اهداف این مانور شناسایی ابعاد سانحه آتش سوزی در شبکه خطوط ریلی و شناسایی مصدومین و مسافرین در گیر در سانحه با کمک فناوری پهپاد مجهز به دوربین ابتیکال و دوربین حرارتی و دید در شب بود.

پهپاد مورد استفاده، پهپاد مَویک ۲ پرو مجهز به دوربین اُپتیکال، دوربین حرارتی و دوربین دید در شب بود که قابلیت تصویر برداری و فیلم برداری در دو حالت شب و روز را دارا می باشد. از این رو در شناسایی ابعاد حادثه و شناسایی مصدومین و افراد درگیر در بحران هایی مانند خروج واگن از خط، سیل، زلزله، آتش سوزی و … به ویژه در شب که دوربین های معمولی قادر به تصویربرداری مناسب نیستند، در شناسایی مصدومین مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر قابلیت های این پهپاد قدرت مانور بالا و شعاع دید خوب در تمامی ساعات روز و شب است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32629

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.