• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مترو هشتگرد با تکیه بر توان داخلی ساخته شد

  • کد خبر : 23503
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
مترو هشتگرد با تکیه بر توان داخلی ساخته شد
حبیب‌الله طاهرخانی گفت: در مترو کرج-هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است و نوید‌بخش آن است که در توسعه متروهای حومه‌ای به ظرفیت‌های داخلی و توان داخل تکیه کرده‌ایم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مترو هشتگرد از سال ۹۰ به صورت جدی آغاز شد، این مترو از گلشهر کرج با طول حدود ۲۹ کیلومتر احداث شده که حدود ۵ کیلومتر آن زیرسطحی و ۲۱ کیلومتر سطحی است.

وی بیان کرد: طول زمان سفر پیش‌بینی شده از ایستگاه صادقیه تهران تا ایستگاه هشتگرد با سیستم اکسپرس ۴۰ دقیقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار کرد: مترو هشتگرد حدود ۲۲ هزار مترمربع وسعت دارد و تمام خدمات جانبی را برای مسافران جهت جلوگیری از سفرهای غیرضروری پیش‌بینی شده است.

طاهرخانی همچنین با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه مترو هشتگرد یک محوطه کامل برای پیش‌بینی کاربری‌های مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی است، اضافه کرد: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابجایی ۲۵۰ هزار مسافر را دارد.

وی ایمنی بالا یکی از مزیت‌های مترو هشتگرد عنوان کرد و افزود: طول مسیر از صادقیه تا ۶۷ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده بود و امروز ۲۵٫۸ کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است. از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی هوا بخصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کل اعتبارات اجرای این طرح تا این مقطع بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است البته در سالهای ۹۷ و ۹۸ بخش عمده‌ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تامین شده است.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود ۹۰ درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از ۸۰ درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است و نوید‌بخش آن است که در توسعه متروهای حومه‌ای به ظرفیت‌های داخلی و توان داخل تکیه کرده‌ایم.

با بیان اینکه بر مبنای طرح جامع توسعه شهری، شهر جدید هشتگرد ظرفیت جذب ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را داراست و هم اکنون این شهر جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر را در خود جا داده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده ما نتوانیم در زمان تعیین شده به اهداف توسعه هشتگرد دست یابیم فقدان یک حمل و نقل انبوه و سریع و ارزان بین این شهر جدید و کلانشهر کرج و تهران بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23503

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.