• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندان

  • کد خبر : 18004
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
مترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندان

0 (0) مترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندانمترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندان امروزه با گسترش شهرها و افزايش روزافزون شهرنشيني ايجاد سامانه حمل و نقل عمومي درون شهري كامل، منظم، گسترده و كارآمد از نیازهای مهم برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تلقي مي شود و برخورداري از یک سیستم […]

0
(0)

مترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندانمترو پيشتاز خدمات رساني موثر به شهروندان

امروزه با گسترش شهرها و افزايش روزافزون شهرنشيني ايجاد سامانه حمل و نقل عمومي درون شهري كامل، منظم، گسترده و كارآمد از نیازهای مهم برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تلقي مي شود و برخورداري از یک سیستم کامل اقتصادي، سياسي و فرهنگي لازمه کشورهایی است كه در گود رقابت صنعتي و بهبود ساختار اجتماعي هستند.

ولی همان طور که می دانیم هر توسعه ای به خصوص توسعه در صنعت حمل و نقل دارای ویژگی های است كه توجه به اين ويژگي ها، اين توسعه را پايدار كرده و بر اهميت آن مي افزايد.

علاوه بر آن كشورهايي كه از لحاظ صنعت حمل و نقل پيشرفت هاي زيادي داشته اند، در ساير زمينه ها مانند كنترل ترافيك، كاهش آلودگي هوا، حفظ محيط زيست،‌ حفظ منابع طبيعي، مصرف بهينه سوخت، كاهش هدر رفتن ساعت ها انرژي انساني و كاهش تلفات ناشي از تصادفات نيز پيشرو هستند.

بنابراين وزنه پيشرفت اجتماعي به سوي كشورهايي است كه تمركز خود را بر توسعه صنعت حمل و نقل به خصوص از نوع عمومي همانند مترو، اتوبوس و… قرار داده و با ايجاد شرايط مطلوب سرويس هاي خدماتي مانند وجود ایستگاه‌های قابل دسترس، پایانه‌های حمل و نقل و قیمت مناسب، شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومي متمايل مي كنند.

مسئولان كلان شهر تهران نيز با در نظر گرفتن تردد ميليون ها شهروند تهراني و ميزباني روزانه ميليون ها مراجعه كننده از حومه، در انديشه يافتن راههاي جديدي براي ارائه خدمات بهتر به افرادي است كه براي تردد از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده مي كنند.چرا كه ارائه خدمات بهتر در اين زمينه موجب كاهش هزينه هاي اضافي ناشي از حمل و نقل از دوش دولت است.

مترو به عنوان پاک‌ترین، ارزان ‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل عمومي، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و زيست محیطي ناشی از معضل ترافیک دارد.

شركت بهره برداري متروي تهران با توجه به اهمیت موضوع و مسائل عنوان شده، پرداختن به این مسئله که مردم شهر تهران چقدر از خدمات ارائه داده شده توسط شرکت مترو راضی هستند را در راس برنامه هاي خود قرار داده است و با ارائه راهكارهايي از جمله كاهش سرفاصله حركت قطارها در ساعت پيك، ارائه خدمات رايگان در روزهاي خاص ملي و مذهبي‌ در طول سال با اجراي برنامه هاي مفرح در ايستگاه هاي مترو و … سعي در راضي نگه داشتن مسافران هر روزه اين وسيله حمل ونقل عمومي درون شهري دارد.

اختصاص قطارهاي بيشتر و كاهش سرفاصله قطارها در مسابقات فوتبال تيم ملي و باشگاهي،‌ كاهش سرفاصله حركت قطارها در زمان برپايي نمايشگاه هايي مانند نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، سرويس دهي رايگان و … از برنامه هاي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه براي رفاه حال شهروندان است.

گاهشمار خدمات رساني متروي تهران و حومه در روزها و عياد خاص 1398

در ارديبهشت ماه 1397 شاهد برگزاري سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوديم اين رويداد فرهنگي بزرگ كه هر ساله در پايتخت برگزار مي شود علاقه مندان زيادي را از شهرها ديگر نيز داردشركت بهره برداري متروي تهران و حومه نيز با استفاده حداكثري از نيروي انساني و تجهيزان بهترين خدمات رساني را به شهروندان و مسافران در اين ايام ارائه داد.

سرفاصله حركت قطارها در خط سه در روزهاي جمعه و تعطيل از 12 دقيقه به 9 دقيقه كاهش داشت تا خدمات رساني مطلوب تري را به شهروندان و مسافران ارائه دهد و در اين ايام توانست با اعزام هزارو 200 حركت مسافري يك ميليون و 350 هزار سفر داشته باشد.

همچنين زمان بهره برداري از ايستگاه هاي خط یک متروي تهران به منظور تسهیل در رفت و آمد بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن کریم، از 21 ارديبهشت تا پایان زمان برگزاری بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم افزایش داشت.

در خرداد ماه 98 نيز متروي تهران همانند سنوات گذشته براي تسهيل در ليالي قدر براي تردد راحت عزاداران به مساجد و حسينه ها و اماكن مذهبي در خطوط درون شهري به صورت شبانه روزي فعال بود.

شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در سي امين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نيز 408 هزار و 172 مسافر را در خطوط 7 گانه مترو جابجا كرد و براي خدمات رساني هرچه بهتر به شركت كنندگان در اين مراسم ساعت فعاليت خط يك را تا جابجايي كامل شركت كنندگان در مراسم افزايش داشت و قطارهاي فوق العاده نيز اعزام شد.

كاهش فاصله حركت قطارها در خطوط متروي تهران براي خدمات رساني مطلوب تر از كارهايي است كه بهره برداري متروي تهران و حومه در اعياد ملي و مذهبي انجام مي دهد. روز قدس نيز با سرويس دهي رايگان 410هزار نفراز راهپيمايان ازمتروي تهران استفاده كردند.

خرداد ماه 98 شركت بهره برداري متروي تهران و حومه شاهد روزهاي پر جنب و جوشي بود چرا كه روزه داران بعد از يك ماه روزداري براي رسيدن به نماز عيد سعيد فطر مترو را انتخاب كردندوجابجايي ۲۸۵هزارو ۶۳۵ مسافر براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر با مترو به ثبت رسید.

در كنار خدمات رساني هرچه مطلوب تر به شهروندان و مسافران در اعياد ملي و مذهبي شركت بهر برداري متر وي تهران و حومه در نمایشگاه ها و برنامه هاي مردمي مختلف نيز مشاركت داشت

در سال 98 در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شركت داشت وبه ارائه دستاوردها و معرفی ظرفیت‌های زیست محیطی كرد، همچنين در هفتمين نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی حضور داشت، در سال 98 به دليل سيلي كه در برخي از استانها آمد هموطنان ما نياز به كمك رساني داشتند شركت بهره برداري متروي تهر ان و حومه نيز با برپايي پايگاه هاي جمع آوری کمک های مردمی به ياري سیل زدگان رفت اين ها بخشي از ديگر برنامه هايي است كه شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در آنها مشاركت داشته است.

در پايان بايد گفت ایمنی بسیار بالا، راحتی وآسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت ارزان بليت مترو در مقایسه با خودروهای عمومي از جمله مزيت هايي است كه شهروندان درحين استفاده از مترو نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی درون شهري آنها را در نظر مي گيرند.

امکان انجام سفرهای درون شهری و ارتباط حومه با مرکز تهران با سرعت مناسب، تردد دقیق و ایمن با فناوری بالا، کاهش آلوده کننده‌های زیست محیطی، ایجاد و گسترش فرهنگ نظم و انضباط با توجه به ارزش والای وقت در زندگی، ایجاد فضای اجتماعی آرام و آسوده، بهینه‌سازی حمل و نقل شهری، کاهش اتلاف وقت شهروندان و کاهش تصادفات رانندگی، از جمله مزیت‌های کیفی به کارگیری ‌مترو هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18004

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.