• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مدیرعامل راه آهن: ایمنی محور و متن اصلی حمل و نقل ریلی/ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقاء ایمنی/ ضرورت نوسازی و کاهش سن ناوگان کشش و حمل و بازسازی و بهسازی به‌موقع خطوط برای پیشگیری از چالش‌های ایمنی

  • کد خبر : 33555
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
مدیرعامل راه آهن: ایمنی محور و متن اصلی حمل و نقل ریلی/ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقاء ایمنی/ ضرورت نوسازی و کاهش سن ناوگان کشش و حمل و بازسازی و بهسازی به‌موقع خطوط برای پیشگیری از چالش‌های ایمنی
جلسه ستاد ارتقا ایمنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، قائم مقام، معاونان و جمعی از مدیران راه آهن در ساختمان شهدای راه آهن و با حضور مدیران مناطق از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده، تجربیات و اقدامات پلیس راه آهن و ادارات کل مناطق، تبادل تجربیات بین المللی به خصوص UIC و وضعیت گذرگاه‌های غیر مجاز ارائه و بر ایمنی حوزه ناوگان، خط و بهره‌برداری به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های راه آهن تاکید شد.
دکتر سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن ضمن تشکر از خانواده بزرگ راه آهن، به ویژه همکارانی که در حوزه ایمنی نقش پررنگ تری دارند، تاکید کرد: توجه به افزایش ترانزیت، جابجایی بار و مسافر باید در کنار حمل و نقلی ایمن باشد. ایمنی محور و متن اصلی حمل و نقل ریلی است و نمی توان آن را فدای بار حداکثری کرد.
مدیرعامل راه آهن ادامه داد: در دوران پس از کرونا و با پایان امتحانات مدارس و دانشگاه ها، تقاضا برای سفرهای ریلی افزایش خواهد یافت و انتظار مردم این است که از ظرفیت های مسافری بیشترین استفاده را کنیم.
دکتر صالحی با اشاره به ضرورت نوسازی و کاهش سن ناوگان کشش و حمل و همچنین بازسازی و بهسازی به‌موقع خطوط برای پیشگیری از چالش‌های ایمنی تاکید کرد: سعی داریم تقلیل سرعت را کاهش دهیم و در عین حال نقاط حادثه خیز را کمتر کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقاء ایمنی از برنامه‌های جدی راه آهن است ادامه داد: از همه شرکت‌های بخش خصوصی نیز انتظار داریم که در موضوع ارتقاء ایمنی به ما کمک کنند.
مدیرعامل راه آهن همچنین در این جلسه با بیان این نکته که در حال حاضر و با توجه به جنگ اخیر و با عنایت به سیاست های دولت سیزدهم در روابط با همسایگان، اقبال به کشور عزیزمان در این حوزه به شدت افزایش یافته و ترافیک ترانزیتی و درخواست برای حمل بار به خصوص بار ریلی افزایش یافته است اظهار داشت: هم اکنون به واسطه جنگی که در شرق اروپا اتفاق افتاده است، چند میلیون تن بار ترانزیتی بر زمین مانده وجود دارد که می‌تواند آورده اقتصادی بالایی برای کشور داشته باشد. اما متاسفانه با توجه به عقب ماندگی چند ساله در حوزه تامین و همچنین تعمیر و نگهداری لکوموتیو قادر به اجابت همه درخواستها نیستیم. البته قطعا تمام تلاشمان را برای تامین لکوموتیو و رفع چالش مهم این حوزه از مسیرهای ممکن به ویژه استفاده کامل از ظرفیت تولید و شرکت‌های تولیدی داخلی و ارتقای ظرفیت تولید داخل به کار خواهیم بست و به یاری خداوند متعال موانع موجود را برطرف خواهیم کرد. همچنین کسانی که در این زمینه سهوا یا عمدا مانع تراشی می‌کنند بدانند که خواسته یا ناخواسته منجر به جایگزینی کریدورهای رقیب و از دست رفتن فرصت تاریخی و استثنایی کشور خواهند شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: از سال‌های گذشته نواقص و کمبودهای زیادی وجود دارد که لزوم استفاده بهینه از امکانات موجود را گوشزد می‌کند. فاصله بین عقب ماندگی و وضع موجود با انتظارات بسیار زیاد است.
دکتر سید میعاد صالحی ادامه داد: طی هفت ماه گذشته، منابعی را برای حل چالش ناوگان کشش راه آهن گرفته ایم اما کفاف جبران عقب ماندگی ها را نمی دهد، پس راهکار کوتاه مدت این است که تمهیدات لازم را برای رفع موانع بیندیشیم، به خصوص رفع موانع فراسازمانی که برای این موضوع وقت و انرژی بسیاری گذاشته ایم.
دکتر صالحی در پایان تاکید کرد: باید با همین امکانات و شرایط موجود، بهترین بهره وری را داشته باشیم و انتظار دارم مناطق راه آهن از ناوگان و لکوموتیو موجود بهره ورانه استفاده کنند. سال گذشته با این که رکورد یکصد سال تاریخ راه آهن در ترانزیت را شکستیم اما به آن قانع نیستیم و لازم است در این حوزه به صورت جهشی عمل کنیم.
 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33555

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.