• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی: پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

  • کد خبر : 2015
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی: پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

0 (0) به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جلال‌الدین کوکنار پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای حمل‌ونقل استان مرکزی با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود که با اجرایی شدن آن استان مرکزی، مرکز راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور می‌شود. وی افزود: در فاز نخست این […]

0
(0)

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جلال‌الدین کوکنار پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای حمل‌ونقل استان مرکزی با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود که با اجرایی شدن آن استان مرکزی، مرکز راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست این طرح، 20 کیلومتر عملیات اجرایی راه‌آهن اراک ـ خمین تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی بیان کرد:‌ در سال جاری به‌منظور بالا بردن سطح ارتقای ایمنی در محدوده شهری اداره کل راه‌آهن، نسبت به احداث 8 دستگاه زیرگذر اقدام شده و این زیرگذرها در مناطق شهرک گردو، منطقه کرهرود و شهرستان شازند احداث شده‌اند.

کوکنار ادامه داد:‌ بالا بردن سرعت قطارها و اجرای بازسازی خطوط و جوشکاری درز ریل نیز در سال جاری به‌منظور افزایش سطح ایمنی صورت گرفته است؛ به همین منظور حدود هزار بند جوش انجام شده و هر بند جوش حدود 500 هزار تومان هزینه را به همراه داشته است.

وی بیان کرد:‌ تعویض ریل‌های قدیمی نیز به‌منظور بالا بردن سرعت قطار انجام شده است؛ با این اقدام در سطح استان مرکزی سرعت قطارها، 120 کیلومتر در ساعت و قابل‌افزایش تا 140 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی با اشاره به اینکه اقداماتی نیز به‌منظور افزایش سیر قطارهای مسافربری و باری انجام‌شده است، ادامه داد:‌ بارگیری در سال جاری 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و با توجه به سیاست‌های راه‌آهن افزایش بارهای داخلی و صادراتی در سال جاری باید بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

کوکنار تصریح کرد: در خصوص تخلیه بارها نیز شاهد بیش از 270 درصد افزایش نسبت به سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد:‌ جابجایی مسافر با قطار مسافری اراک به مشهد نیز هرروز انجام می‌شود و ضریب اشغال روزانه آن حدود 80 درصد است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ تبدیل سیستم علائم الکتریکی به CTC نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح ایستگاه‌های استان پیگیری می‌شود و تاکنون 12 ایستگاه به این سیستم مجهز شده‌اند.

کوکنار با اشاره به اینکه برای تجهیز این سیستم در هر ایستگاه یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است، افزود:‌ پیش‌بینی می‌شود 3 ایستگاه دیگر نیز تا پایان سال 97 به سیستم CTC مجهز شوند.

وی بیان کرد: پیگیری قطار سریع و سیر اراک – قم نیز از دیگر طرح‌های بزرگی است که اقدامات آن توسط راه‌آهن ایران با ایتالیا انجام می‌شود؛ مطالعات اولیه این طرح توسط ایتالیا در دست اقدام است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی ادامه داد:‌ قطار حومه از اراک – مهاجران و اراک ـ شهرک امیرکبیر نیز از طرح‌های حومه‌ای این اداره کل به شمار می‌رود که این اقدامات نیز در دست مطالعه می‌باشند و مسیریابی آن‌ها توسط کارشناسان صورت گرفته است.

کوکنار تصریح کرد:‌ احداث خطوط فرعی از ایستگاه سمنگان به سیلوی روباز سمنگان که حدود 2 کیلومتر است، نیز در دست مطالعه می‌باشد به‌محض انجام کارهای اولیه، این اتصال صورت می‌گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.