• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مدیرکل راه آهن شمال : پل ورسک مشکل فنی برای تردد نداشته و عملیات تعمیر و بازسازی آن در پروسه زمانی انجام می‌شود.

  • کد خبر : 8461
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مدیرکل راه آهن شمال  : پل ورسک مشکل فنی برای تردد نداشته و عملیات تعمیر و بازسازی آن در  پروسه زمانی انجام می‌شود.

0 (0) به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدیرکل راه آهن شمال با رد برخی شایعات فنی در ارتباط با پل ورسک، گفت: ورسک مشکل فنی برای تردد نداشته و عملیات تعمیر و بازسازی آن در پروسه زمانی انجام می‌شود. کل طول این راه‌آهن 99 متر عرض آن چهار متر و 20 است و […]

0
(0)

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدیرکل راه آهن شمال با رد برخی شایعات فنی در ارتباط با پل ورسک، گفت: ورسک مشکل فنی برای تردد نداشته و عملیات تعمیر و بازسازی آن در پروسه زمانی انجام می‌شود.

یوسف گران‌پاشا در حاشیه بازدید خبرنگاران مرکز استان مازندران از محل پل ورسک در پاسخ به سوالی مبنی بر اتمام گارانتی پل ورسک، اظهار کرد:

کل طول این راه‌آهن 99 متر عرض آن چهار متر و 20 است و حدود 4 هزار و 500 متر مکعب مصالح در آن به کار رفته است.

وی با اعلام اینکه برخی در ارتباط با اتمام گارانتی این پل در فضای مجازی صحبت به میان می‌آورند، تصریح کرد: پل ورسک حدود 75 سال در حال بهره‌برداری است و بحثی به نام گارانتی وجود ندارد، پروسه نگهداری این پل در حال انجام است.

از شگفتی‌های ساخت این پل عدم استفاده از هیچ سازه فلزی در ساخت آن است و این پل در مسیر راه آهن سراسری شمال ـ جنوب و در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد. این پل دو کوه عظیم و سخت‌گذر عباس‌آباد را به هم متصل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ضریب اطمینان وجود دارد که قطار در آن تردد می‌کند، افزود: هر سه سال این پل به صورت جدی بازدید می‌شود، البته هر ساله ماشین بازدید از روند ریل راه‌آهن بازدید می‌کند.

گران‌پاشا خاطر نشان کرد: پل هر ساله به صورت کامل به لحاظ فنی بازدید می‌شود، زیرساخت‌های پل به صورت جدی بازدید و شست‌وشو شده و اگر مشکل فنی هم وجود داشته باشد رفع می‌شود و حالت ارتجاعی پل حفظ می‌شود.

وی با اعلام اینکه این پل از جانب دانشگاه علم و صنعت و صنعتی شریف کنترل می‌شود، افزود: سنسورهای روی پل نصب شده که مقدار نیرو که از چرخ به طاق پل وارد می‌شود را اندازه‌گیری می‌کنند، در حال حاضر قطار با سرعت 60 کیلومتر از روی پل عبور می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور در ارتباط با برقی کردن قطار شمال کشور، گفت: اقدامات اولیه انجام شده است، قرارداد درون‌سازمانی طرف روسی تا حدودی دچار مشکل شده است که این موضوع داخلی و مربوط به خود شرکت هست ولی پروسه برقی کردن راه‌آهن شمال کشور متوقف نشده است و در حال انجام است.

وی در ارتباط با بحث ایجاد تونل در برخی شهرهای مازندران که توسط مدیران شهری و نمایندگان مطرح می‌شود، اظهار کرد: در هیچ جای دنیا این روند مرسوم نیست، مباحثی گاهی در رسانه‌ها از جانب نمایندگان و برخی متولیان شهری مطرح می‌شود که به صورت عملیاتی اقدامی در این ارتباط نشده است.

گران‌پاشا در ارتباط با تعداد کشته‌های راه‌آهن شمال گفت: در سال‌های اخیر تعداد کشته‌ها ما به 6 نفر رسید که روند رو به کاهش است.

مدیرکل راه‌آهن شمال از برنامه‌ریزی برای دو خطه کردن محور راه‌آهن قائم‌شهر به ساری خبر داد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.