• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مدیر عامل راه آهن مطرح کرد؛ تأمین مالی لیزینگی برای بخش مسافری راه آهن/ هزار و 250 دستگاه واگن باری وارد ناوگان ریلی شد

  • کد خبر : 8283
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
مدیر عامل راه آهن مطرح کرد؛ تأمین مالی لیزینگی برای بخش مسافری راه آهن/ هزار و 250 دستگاه واگن باری وارد ناوگان ریلی شد

0 (0) گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه توان ما در حوزه ساخت داخل هر چه بیشتر باشد، می‌توانیم در این زمینه موفق‌تر باشیم،اظهار کرد:باید برای بخش مسافری مدل تأمین مالی لیزینگی‌ انجام شود و […]

0
(0)

محمدزاده گفت: برای بخش مسافری ریلی باید یک مدل تأمین مالی لیزینگی ارائه شود و ما پیشنهاد این مدل مالی را ارائه کرده‌ایم.

گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه توان ما در حوزه ساخت داخل هر چه بیشتر باشد، می‌توانیم در این زمینه موفق‌تر باشیم،اظهار کرد:باید برای بخش مسافری مدل تأمین مالی لیزینگی‌ انجام شود و ما پیشنهاد‌های اولیه آن را ارائه داده‌ایم تا سرمایه گذار، واگنی را با قیمت اولیه کمتری خریداری کند.

محمدزاده تأکید کرد: هزار و 250 دستگاه واگن باری با حمایت راه‌آهن وارد ناوگان ریلی کشور شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توان ما در حوزه ساخت داخل هر چه بیشتر شود، مدل تأمین مالی داخل نیز برای آن لازم است،‌ گفت:‌ خریدار خصوصی امکان خرید از تولید کننده داخلی را ندارد؛ تولید کننده داخلی امکان فروش اقساطی ندارد و خریدار هم امکان خرید نقدی ندارد در نتیجه توسعه ناوگان تنها از طریق تأمین مالی لیزینگی امکان پذیر است.

محمدزاده با اشاره به اینکه در سال 96 به ترتیب حمل بار و جا به جایی مسافر، 30.3 و 13.4 میلیارد تن ( نفر ) کیلومتر بوده است، ‌گفت: میزان حمل بار 16 درصد بیش از سال 95 بوده است.

مدیر عامل راه آهن تأکید کرد: یارانه تخصیص یافته در سال 96 ،مبلغ 6 هزار و 546 میلیارد ریال بوده که با احتساب این، زیان خالص شرکت به مبلغ 7 هزار و 779 میلیارد ریال کاهش یافته است این در حالی است که زیان خالص سال 95 مبلغ 10 هزار و 470 میلیارد ریال بوده است.

وی تأکید کرد: زیان انباشه شرکت در پایان سال 96، 55 هزار و 317 میلیارد ریال بوده است.

محمدزاده در ادامه به حمایت‌ شرکت راه آهن از بخش صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: راه آهن، ساخت 200 دستگاه واگن مسافری اتوبوسی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به صورت PLB را به یکی از شرکت‌های ایرانی واگذار کرده است.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: همچنین راه آهن ساخت 10 رام قطار مسافری سریع السیر به صورت PLB را به شرکت‌های ایرانی واگذار کرده است.

وی یکی از دلایل عدم امکان دستیابی به اهداف کمی تعیین شده در بخش بار برنامه ششم توسعه را عدم اتصال مراکز انبوه بار در خطوط موجود و همچنین خطوط در حال ساخت دانست و گفت:مسیرهایی برای اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی پیش بینی شده که با اتصال آن اقتصاد حمل بار توجیح پذیر می‌شود و بخش باری شبکه ریلی به یک مرکز سودآور تبدیل می‌شود.

محمدزاده همچنین از ساخت 70 دستگاه لکوموتیو برقی توسط شرکت مپنا و شریک خارجی خود خبر داد.

بر اساس این گزارش امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ساختمان راه آهن با وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن پیرامون مشکلات بخش حمل و نقل ریلی و تأمین مالی این بخش دیدار و گفت و گو کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.