• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مراکز صنعتی و تجاری، به شبکه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند

  • کد خبر : 2678
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
مراکز صنعتی و تجاری، به شبکه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند

0 (0) مراکز صنعتی و تجاری، به شبکه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند دکتر نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در حال حاضر در شرکت راه آهن سه راهبرد اصلی برای توسعه و ارتقا حمل و نقل ریلی را دنبال می‌کنیم گفت: […]

0
(0)

مراکز صنعتی و تجاری، به شبکه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند

دکتر نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در حال حاضر در شرکت راه آهن سه راهبرد اصلی برای توسعه و ارتقا حمل و نقل ریلی را دنبال می‌کنیم گفت:
یکی از این راهبردها اتصال مراکز صنعتی و تجاری به شبکه حمل و نقل ریلی است.

بیرانوند، امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه راه‌آهن بین شهرهای شوشتر و مسجدسلیمان، با بیان اینکه در حال حاضر در شرکت راه آهن سه راهبرد اصلی برای توسعه و ارتقاء حمل و نقل ریلی را دنبال می‌کنیم اظهار داشت: یکی از این راهبردها اتصال مراکز صنعتی و تجاری به شبکه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: متاسفانه توسعه شبکه ریلی در دهه گذشته بدون توجه به این اتصال صورت گرفته و ما در این زمینه در برخی از شهرها با معضل روبر‌و شده‌ایم.

شهرک‌های صنعتی، کارخانجات بزرگ و بنادر که مراکز حرکتی کالا هستند به نحو مناسبی به شبکه ریلی متصل نشده‌اند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن یکی از راهبردهای اصلی شرکت راه‌آهن را رفع این نقیضه دانست و بیان کرد: از این رو برنامه جامعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین کردیم.

وی به بحث فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی جدید و استفاده از ظرفیت کریدورهای بین‌المللی موجود اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای توسعه حمل و نقل ریلی، فعال‌سازی کریدورهایی است که راه نیفتاده‌اند و ارتقاء ظرفیت‌های فعلی است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل می‌تواند کشور را از درآمدهای سرشار ترانزیت بهره‌مند کند همچنین با اشاره به بحث حمل و نقل مسافری ادامه داد: عملیات پروژه مسیر تهران به مشهد در ماه گذشته با اعتبار ۱/۷ میلیارد دلار و با فاینانس چینی شروع شده که به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقاء پیدا می‌کند.

معاون اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن یادآور شد: پروژه گرمسار به اینچه برون و نیز پروژه مسیر ریلی رشت به آستار انجام خواهد شد بنابراین بحث کریدورهای بین‌المللی را دنبال می‌کنیم.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.