• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مرودشت به ریل متصل شد

  • کد خبر : 27950
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
مرودشت به ریل متصل شد
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه گار باری مرودشت در جمع خبرنگاران گفت: امروز (چهاردهم تیرماه ۹۹) افزون بر بهره برداری از ایستگاه گار این شهرستان، عملیات ساخت ایستگاه مسافری راه‌آهن شهر مرودشت که دومین شهر استان فارس است نیز آغاز شد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایرنا، سعید رسولی بیان داشت: شهرستان مرودشت جاذبه‌های تاریخی، باستانی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که ایستگاه مسافری این شهر یکی از بهترین ایستگاه‌های مسافری شبکه ریلی کشور شود.
وی ادامه داد: شهرداری مرودشت و استانداری فارس در مورد واگذاری اراضی مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه با راه آهن جمهوری اسلامی، همکاری لازم را انجام دادند.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خط شیراز به اصفهان سال‌هاست که مورد بهره برداری قرار گرفته و این مسیر با وجود بارهای بسیار زیاد در منطقه، عمدتا کاربری مسافری داشته اما سهم جا به جایی ریلی بار در استان فارس تاکنون بسیار ناچیز بوده است.
رسولی، افزود: ایستگاه گار باری مرودشت با حرکتی جهادی و در شرایط کرونایی مورد بهره برداری قرار گرفت و با افتتاح این مجموعه، بارهای مورد نیاز و مواد اولیه کارخانجات فولاد مانند فولاد پاسارگاد به این مکان منتقل و تخلیه بارگیری در این ایستگاه صورت خواهد گرفت که امیدواریم ظرفیت ریلی استان فارس نیز هر روز افزایش یابد.

آرزوی دیرینه اهالی مرودشت محقق شد
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: افتتاح ایستگاه باربری ریلی، انتظار دیرینه مردم شهرستان مرودشت بود که امروز محقق شد.
عنایت‌الله رحیمی، اهالی مرودشت را میراث داران کهن ایران زمین و طلایه‌داران فرهنگ این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: از شهرداری مرودشت درخواست کردیم که زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی گذاشته شود و پیش‌بینی می‌شود که ایستگاه ریلی مسافری مرودشت نیز تا پایان سال ۹۹ تکمیل‌ شود.
استاندار فارس اضافه کرد: ساخت این ایستگاه در رفت و آمد گردشگران این منطقه بسیار اثرگذار است و موجب آسایش و رفاه مردم این شهرستان خواهد شد.

ریل باید اقتصادی شود
رحیمی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای احداث خطوط ریلی هزینه‌های زیادی صرف کرده است، بیان داشت: احداث خطوط ریلی، حمل مسافر و بار را به سمت و سوی اقتصادی شدن سوق می دهد از این رو می‌کوشیم که راه آهنی که امروز احداث شده بتواند بازگشت سرمایه داشته باشد و به همین سبب ایستگاه‌های باری در کنار این راه آهن طراحی و اجرا شد.
به گفته استاندار فارس، حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی، فولاد پاسارگاد ،معادن سنگ بوانات و خرم‌بید و خاک نسوز و صنعتی آباده می‌تواند قسمت اعظم بار این راه آهن را تشکیل دهند.
رحیمی ادامه داد: در افقی بلند مدت، نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و دولت مصمم هستند که این راه آهن به سمت دریا حرکت کند و این خطه در بن بست ریلی نباشد که با احداث راه آهن شیراز — بوشهر که قطعه یک و ۲ آن هم اینک حدود ۳۰ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی دارد در آینده فعال خواهد شد و مردم فارس از مزایای اتصال به دریا از طریق ریل بهرمند می‌شوند.

برون رفت از بن بست ریلی فارس
نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین به خبرنگاران گفت: امروز، آرزوی دیرینه مردم شهرستان مرودشت با همت مسوولان قبلی و فعلی استان فارس به ویژه استاندار فعلی این استان محقق شد.
جلال رشیدی کوچی افزود: انتظار داریم تکمیل ایستگاه مسافری مرودشت نیز سریعا به نتیجه برسد و این ایستگاه در موعدی که وعده داده شده، تکمیل شود.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان فارس بر این موضوع که خط ریل راه آهن شیراز به بوشهر باید تکمیل شود تا از این طریق فارس از بن بست ریلی خارج شود، همدلی و اتفاق نظر دارند و این امر کمک بسیار بزرگی به اقتصاد استان فارس خواهد کرد.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27950

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.